Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2926
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Jikovu se volnoběh nepodařilo bezchybně odladit nikdy. Existovalo snad pět evolucí karburátoru, které se postupně zlepšovaly, ale volnoběh problémem zůstal. Ovšem takhle splašené chování to nevysvětluje...
-
michal.svec750
- Příspěvky: 27
- Registrován: 26 zář 2016, 13:09
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Ivo mal si pravdu, hoci mi motor reagoval na technicky benzín striekaný na ventil a chovalo sa to ako falošný vzduch, problém bol v pružinkách regulátora, príliš skoro sa zavažička roztvárali a ostávali vysiet trosku rozovreté, čo z času na čas spôsobovalo zvýšený voľnobeh a prisudzoval som to karburátorom. Nahodil som späť karburátory k 65, akurát som dal väčšiu hlavnú trysku, pretoze sa motor pri plnom plyne dusil a pri miernom ubrati začal akcelerovať. Takže ďakujem všetkým za postrehy a rady, akurát mám ešte jednu otázku, ako je to s tým bezkontaktom, čím jd riadený predstih?
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Bezkontakt si reguluje samocinne. Doporucuji obratit se na uzivatele fapeko, vi a sezene vsechno - skoro;-).
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
-
michal.svec750
- Příspěvky: 27
- Registrován: 26 zář 2016, 13:09
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Vyběhaná vodítka přisávající vzduch a olej jsou normální. Dělal mi to Dněpr, teď už i Ural. Vodítka s guferkama z žigula fungují velice dobře, na Dněpru je mám na dvou sadách hlav. Je potřeba použít sací na obě strany, výfuková jsou moc dlouhá. Není to ale úplně snadná operace, ty žigulácký vodítka jsou z výroby hrozně křívý, osa ventilu je úplně jinde, někdy o víc než milimetr mimo střed sedla. Sedla se tedy musí hodně frézovat. Vnitřek vodítka je potřeba po zalisování projet výstružníkem, někdy jsou uvnitř groty.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
...a někdy Žigulácký vodítka nejdou použít vůbec, neboť díra v hlavě je větší, než by měla být. Holt, co kus to originál...
- Jinak pružinky u předstihu mají být správně nastavené tak, aby při rozevírajících se závažíčkách šly hned od začátku do tahu (bez vůle). Ovšem při zavřených závažíčkách tam nesmí být tah žádný... Jde to opatrně nastavit přihýbáním oček pružinek, ale samotná síla pružinek se moc zkontrolovat nedá...
- Jinak pružinky u předstihu mají být správně nastavené tak, aby při rozevírajících se závažíčkách šly hned od začátku do tahu (bez vůle). Ovšem při zavřených závažíčkách tam nesmí být tah žádný... Jde to opatrně nastavit přihýbáním oček pružinek, ale samotná síla pružinek se moc zkontrolovat nedá...
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Závažíčka na dněpru je velmi častý problém
Dá se to ladit jak píše Dneprstein, ale lepší je přejít na bezkontakt. Co se týká vodítek. Já je tehdy vyráběl a bylo to nejlepší. Jen jsem měl problém se sháněním výstružníků. A samozřejmostí byla rada od velmi zkušeného člověka.
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Ono tohle kladívkové zapalování nejde dlouhodobě naladit nikdy. Nastavení pružinek moc dlouho nevydrží, kontakty peckují, nebo se přímo uklepávají z kladívek, zdvihátko se ojíždí závratnou rychlostí, všechno to má vůle, vačka je křivá, atd., atd... Ale je dobré vědět, jak ho nastavit a mít ho s sebou pro případ poruchy bezkontaktu (vlastní zkušenost)...
-
michal.svec750
- Příspěvky: 27
- Registrován: 26 zář 2016, 13:09
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Vodítka teraz riešiť nebudem, kedže vyzerajú byť ok, ale píšete tu veľmi zaujímavé a cenne skúsenosti, pružinky na regulátore som nastavoval ako píše Dneprstein, akurát ma trochu zarazilo že jedna pružinka je viditeľne hrubšia a aj tuhšia ako druhá. Kedže som chodil s voľnými zavažičkami, bol zrejme od začiatku plný predstih a motor bol neuveriteľne živý, teraz po nastavení dosť otupel a nejde tak za plynom, budem sa ešte musieť pohrať s nastavenim bohatosti na voľnobeh, ihla v prostrednom záreze sa mi vidí ok. Na karburátory k 65 sa tu už čosi popísalo aj keď nie v najlepšom duchu, ale chcel by som ich na Dneprovi nechať. Občas sa mi stáva, že po zastavení na križovatke sa akokeby trochu zahltili a otáčky spadnú, motor má tendenciu sa zastaviť, ale chvíľkovom brnkaní s plynom sa to opäť stabilizuje, nedá sa s tým nejak vybabrať, aby bol voľnobeh stabilný, nikto s tým nelaboroval?
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
zkus ochudit směs volnoběhu
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Ano, pružinky jsou každá jiná... Chce si to s tím pohrát, všechno správně nastavit (zapalování i karbce) a pak ladit...
-
michal.svec750
- Příspěvky: 27
- Registrován: 26 zář 2016, 13:09
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Ako sa maju spravne nastavit pruzinky? Viem ze maju byt bez vole, je nejaky rozdiel v nastaveni na tej mäksej a na tej tvrdsej pruzinke?
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Víc něž vůli na těch pružinkách nenastavíš. Zbytek by měl být dán z výroby. - Čemuž ti nezbývá než věřit...
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Hezký den pánové-občas sleduji dění zde a dobře se bavím.....viz: nastavoval ako píše Dneprstein, akurát ma trochu zarazilo že jedna pružinka je viditeľne hrubšia a aj tuhšia ako druhá. Kedže som chodil s voľnými zavažičkami, bol zrejme od začiatku plný predstih a motor bol neuveriteľne živý, teraz po nastavení dosť otupel a nejde tak za plynom,
- ten motor za plynem jít nemůže!!! ani kdyby jsi ho prosil, tímhle nastavením jsi mu to zakázal, když jsi nastavil do tahu obě!!! pružinky
Dám vám otázku: proč a k čemu tam ty pružinky asi jsou? .....Když si tuhle otázku zodpovíte, tak pochopíte co jste udělali za blbost. Dám vám nápovědu, odstředivá regulace -to jsou ty závažíčka- má svoji charakteristiku a věřte tomu nebo ne, oni ti rusáci věděli co a jak dělají a hlavně proč, oni nejsou zas tak úplně blbí jak si tu skoro každý myslí.
Jedna věc mě tu zaráží, toto o těch pružinkách a závažích přece nemůžu vědět jen já, určitě jsou zde na fóru lidé, kteří vědí ale neřeknou!!! proč?, že by si chránili své "vědět jak" a potichu se vám pod fousy smáli?
S kladívkama jsem najezdil spoustu kilometrů, nikdy se nestalo že bych nedojel domů, a nikdy! jsem na cestě neopravoval, někde zde na foru je snímek našeho tachometru, teď už ale nejezdím Dněpr stojí a čeká. Každému stroji (a nejen stroji, samozřejmě) musíte vyhovět a mít ho rád, potom se vám odmění.
- ten motor za plynem jít nemůže!!! ani kdyby jsi ho prosil, tímhle nastavením jsi mu to zakázal, když jsi nastavil do tahu obě!!! pružinky
Dám vám otázku: proč a k čemu tam ty pružinky asi jsou? .....Když si tuhle otázku zodpovíte, tak pochopíte co jste udělali za blbost. Dám vám nápovědu, odstředivá regulace -to jsou ty závažíčka- má svoji charakteristiku a věřte tomu nebo ne, oni ti rusáci věděli co a jak dělají a hlavně proč, oni nejsou zas tak úplně blbí jak si tu skoro každý myslí.
Jedna věc mě tu zaráží, toto o těch pružinkách a závažích přece nemůžu vědět jen já, určitě jsou zde na fóru lidé, kteří vědí ale neřeknou!!! proč?, že by si chránili své "vědět jak" a potichu se vám pod fousy smáli?
S kladívkama jsem najezdil spoustu kilometrů, nikdy se nestalo že bych nedojel domů, a nikdy! jsem na cestě neopravoval, někde zde na foru je snímek našeho tachometru, teď už ale nejezdím Dněpr stojí a čeká. Každému stroji (a nejen stroji, samozřejmě) musíte vyhovět a mít ho rád, potom se vám odmění.
-
michal.svec750
- Příspěvky: 27
- Registrován: 26 zář 2016, 13:09
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Zdravím, som rád, že sa bavíte, možno ste si nevšimli, že práve to sa snažím zistiť, ako vlastne majú byť pružinky nastavené, dozvedel som sa len že majú byť bez vôle, vy píšete že máte vlastný know how ako na to.
Myslel som, že toto fórum slúži aj ako poradňa pre menej dajme tomu zbehlých, mám trabanta, ten má veĺmi podobný regulátor, akurát že je tam len kvoli štartu, pri vyššich otačkach ako sú voľnobežné sa predstich zvýši na max a taký ostáva až do najvyšších otáčok, má úplne mäkké pružinky.
U Dnepra je to inak, to som sa už dozvedel...
Myslel som, že toto fórum slúži aj ako poradňa pre menej dajme tomu zbehlých, mám trabanta, ten má veĺmi podobný regulátor, akurát že je tam len kvoli štartu, pri vyššich otačkach ako sú voľnobežné sa predstich zvýši na max a taký ostáva až do najvyšších otáčok, má úplne mäkké pružinky.
U Dnepra je to inak, to som sa už dozvedel...