Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2926

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od Dneprstein »

Jikovu se volnoběh nepodařilo bezchybně odladit nikdy. Existovalo snad pět evolucí karburátoru, které se postupně zlepšovaly, ale volnoběh problémem zůstal. Ovšem takhle splašené chování to nevysvětluje...
michal.svec750
Příspěvky: 27
Registrován: 26 zář 2016, 13:09

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od michal.svec750 »

Ivo mal si pravdu, hoci mi motor reagoval na technicky benzín striekaný na ventil a chovalo sa to ako falošný vzduch, problém bol v pružinkách regulátora, príliš skoro sa zavažička roztvárali a ostávali vysiet trosku rozovreté, čo z času na čas spôsobovalo zvýšený voľnobeh a prisudzoval som to karburátorom. Nahodil som späť karburátory k 65, akurát som dal väčšiu hlavnú trysku, pretoze sa motor pri plnom plyne dusil a pri miernom ubrati začal akcelerovať. Takže ďakujem všetkým za postrehy a rady, akurát mám ešte jednu otázku, ako je to s tým bezkontaktom, čím jd riadený predstih?
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od host »

Bezkontakt si reguluje samocinne. Doporucuji obratit se na uzivatele fapeko, vi a sezene vsechno - skoro;-).
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
michal.svec750
Příspěvky: 27
Registrován: 26 zář 2016, 13:09

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od michal.svec750 »

Ok, vďaka...
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od Michal »

Vyběhaná vodítka přisávající vzduch a olej jsou normální. Dělal mi to Dněpr, teď už i Ural. Vodítka s guferkama z žigula fungují velice dobře, na Dněpru je mám na dvou sadách hlav. Je potřeba použít sací na obě strany, výfuková jsou moc dlouhá. Není to ale úplně snadná operace, ty žigulácký vodítka jsou z výroby hrozně křívý, osa ventilu je úplně jinde, někdy o víc než milimetr mimo střed sedla. Sedla se tedy musí hodně frézovat. Vnitřek vodítka je potřeba po zalisování projet výstružníkem, někdy jsou uvnitř groty.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od Dneprstein »

...a někdy Žigulácký vodítka nejdou použít vůbec, neboť díra v hlavě je větší, než by měla být. Holt, co kus to originál...

- Jinak pružinky u předstihu mají být správně nastavené tak, aby při rozevírajících se závažíčkách šly hned od začátku do tahu (bez vůle). Ovšem při zavřených závažíčkách tam nesmí být tah žádný... Jde to opatrně nastavit přihýbáním oček pružinek, ale samotná síla pružinek se moc zkontrolovat nedá...
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od Ivo »

Závažíčka na dněpru je velmi častý problém :) Dá se to ladit jak píše Dneprstein, ale lepší je přejít na bezkontakt. Co se týká vodítek. Já je tehdy vyráběl a bylo to nejlepší. Jen jsem měl problém se sháněním výstružníků. A samozřejmostí byla rada od velmi zkušeného člověka.
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od Dneprstein »

Ono tohle kladívkové zapalování nejde dlouhodobě naladit nikdy. Nastavení pružinek moc dlouho nevydrží, kontakty peckují, nebo se přímo uklepávají z kladívek, zdvihátko se ojíždí závratnou rychlostí, všechno to má vůle, vačka je křivá, atd., atd... Ale je dobré vědět, jak ho nastavit a mít ho s sebou pro případ poruchy bezkontaktu (vlastní zkušenost)...
michal.svec750
Příspěvky: 27
Registrován: 26 zář 2016, 13:09

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od michal.svec750 »

Vodítka teraz riešiť nebudem, kedže vyzerajú byť ok, ale píšete tu veľmi zaujímavé a cenne skúsenosti, pružinky na regulátore som nastavoval ako píše Dneprstein, akurát ma trochu zarazilo že jedna pružinka je viditeľne hrubšia a aj tuhšia ako druhá. Kedže som chodil s voľnými zavažičkami, bol zrejme od začiatku plný predstih a motor bol neuveriteľne živý, teraz po nastavení dosť otupel a nejde tak za plynom, budem sa ešte musieť pohrať s nastavenim bohatosti na voľnobeh, ihla v prostrednom záreze sa mi vidí ok. Na karburátory k 65 sa tu už čosi popísalo aj keď nie v najlepšom duchu, ale chcel by som ich na Dneprovi nechať. Občas sa mi stáva, že po zastavení na križovatke sa akokeby trochu zahltili a otáčky spadnú, motor má tendenciu sa zastaviť, ale chvíľkovom brnkaní s plynom sa to opäť stabilizuje, nedá sa s tým nejak vybabrať, aby bol voľnobeh stabilný, nikto s tým nelaboroval?
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

zkus ochudit směs volnoběhu
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od Dneprstein »

Ano, pružinky jsou každá jiná... Chce si to s tím pohrát, všechno správně nastavit (zapalování i karbce) a pak ladit...
michal.svec750
Příspěvky: 27
Registrován: 26 zář 2016, 13:09

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od michal.svec750 »

Ako sa maju spravne nastavit pruzinky? Viem ze maju byt bez vole, je nejaky rozdiel v nastaveni na tej mäksej a na tej tvrdsej pruzinke?
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od Dneprstein »

Víc něž vůli na těch pružinkách nenastavíš. Zbytek by měl být dán z výroby. - Čemuž ti nezbývá než věřit...
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Hezký den pánové-občas sleduji dění zde a dobře se bavím.....viz: nastavoval ako píše Dneprstein, akurát ma trochu zarazilo že jedna pružinka je viditeľne hrubšia a aj tuhšia ako druhá. Kedže som chodil s voľnými zavažičkami, bol zrejme od začiatku plný predstih a motor bol neuveriteľne živý, teraz po nastavení dosť otupel a nejde tak za plynom, :D :D :D
- ten motor za plynem jít nemůže!!! ani kdyby jsi ho prosil, tímhle nastavením jsi mu to zakázal, když jsi nastavil do tahu obě!!! pružinky

Dám vám otázku: proč a k čemu tam ty pružinky asi jsou? .....Když si tuhle otázku zodpovíte, tak pochopíte co jste udělali za blbost. Dám vám nápovědu, odstředivá regulace -to jsou ty závažíčka- má svoji charakteristiku a věřte tomu nebo ne, oni ti rusáci věděli co a jak dělají a hlavně proč, oni nejsou zas tak úplně blbí jak si tu skoro každý myslí.

Jedna věc mě tu zaráží, toto o těch pružinkách a závažích přece nemůžu vědět jen já, určitě jsou zde na fóru lidé, kteří vědí ale neřeknou!!! proč?, že by si chránili své "vědět jak" a potichu se vám pod fousy smáli?

S kladívkama jsem najezdil spoustu kilometrů, nikdy se nestalo že bych nedojel domů, a nikdy! jsem na cestě neopravoval, někde zde na foru je snímek našeho tachometru, teď už ale nejezdím Dněpr stojí a čeká. Každému stroji (a nejen stroji, samozřejmě) musíte vyhovět a mít ho rád, potom se vám odmění.
michal.svec750
Příspěvky: 27
Registrován: 26 zář 2016, 13:09

Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2

Nový příspěvek od michal.svec750 »

Zdravím, som rád, že sa bavíte, možno ste si nevšimli, že práve to sa snažím zistiť, ako vlastne majú byť pružinky nastavené, dozvedel som sa len že majú byť bez vôle, vy píšete že máte vlastný know how ako na to.
Myslel som, že toto fórum slúži aj ako poradňa pre menej dajme tomu zbehlých, mám trabanta, ten má veĺmi podobný regulátor, akurát že je tam len kvoli štartu, pri vyššich otačkach ako sú voľnobežné sa predstich zvýši na max a taký ostáva až do najvyšších otáčok, má úplne mäkké pružinky.
U Dnepra je to inak, to som sa už dozvedel...
Odpovědět