Taky jsem Urala před zimou nastříkal voskem na dutiny. Komplet. Včetně motoru. Použil jsem vosk od Soudalu. V technickým listě se píše, že po zaschnutí vytvoří nelepivou, průhlednou vrstvu. Vrstva je sice průhledná, ale lepí docela dost. Výsledkem je zablitá motorka, protože prach a bahno se na motocykl nalepí a nejde umýt.Michal píše:750SV a 650OHV se v KMZ dělali souběžně minimálně 10 let.
Ohledně kvality Uralu - tu asi všichni známe. Tohle téma jsem nezakládal jako kritiku, ale jako konstatování faktu. Mnoho lidí včetně mě si po těch novinkách myslelo, že kuželová soukolí jsou opravdu od Herzogu. Někteří po rozlámání ruského soukolí pak marně sháněli to neexistující německé.
Ty povolující se nebo ustřižené šrouby ozubeného soukolí jsou u ročníků 2007 a částečně i 2008 taky poměrně rozšířené a kvůli devastujícímu dopadu stojí za preventivní rozborku rozvodovky, výměnu za pevnostní a podlepení závitu.
Na vlastní kvalitu Uralu si nestěžuji. Sice bych ocenil třeba to soukolí, na které bych se mohl 100% spolehnout, kvalitnější ložiska a hlavně povrchovou úpravu, jenže v Irbitu nemůžou dělat vše dokonalé, protože už by se dostali s cenou moc vysoko.
S tou neexistující antikorozní ochranou podezřívám rusy, že neznají sůl, že se v Rusku silnice nesolí. Se čtvrt století starou Hondou jsem najezdil spoustu km v zimě ve slaný břečce i sněhu a kromě odkrytých závitů mi tam nikdy nic nerezlo. A přitom je lak na mnoha místech narušen od četných jízd v terénu. Na Uralu se mi slaná vlhkost dostala mnohde pod neporušeně vypadající barvu, tam to kompled podrezlo a já pak odlupoval celé velké kusy laku. A to jsem mnoho zachránil tím, že jsem skoro celou motorku před zimou nastříkal voskem na podvozky aut (na Němcovo doporučení). Lak na sajdě a blatnících je snad nějaký smalt. Je hrozně křehký a nepružný, snadno se rozbije a odloupne. Na druhou stranu se to ale dá brát jako pozitivum - lak sice moc nevydrží, ale o to dřív si to člověk může dát do takové barvy, jaká se mu líbí
Nemáš náhodou zkušenost, jestli tyhle konzervační vosky nejdou nečím umýt?
Vyzkoušel jsem tech. benzín, líh, 6006, aceton. Výsledek se nedostavil.
Kdyby se ten vosk choval, jak deklaroval výrobce a nelepil, tak to neřeším a nechám to na motocyklu, ale tohle je fakt na prd.
Specifikace výrobce:
Účinná ochrana dutin karoserií, motorových prostor, spodních dutin, podběhů, kufrů a ložných prostor, atd. Vysoce kvalitní antikorozní nátěr na bázi čistého vosku poskytuje antikorozní ochranu kovových součástí. Vytváří silnovrstvý průhledný nelepivý pružný voskový film se silnými penetračními a vodoodpudivými vlastnostmi. Je nestékavý v silných vrstvách. Nepodléhá výkyvům teploty, odolný extrémním teplotám. Dodáváno v balení pro aplikaci speciální pistolí UBS, nebo štětcem.

