Rozepře na téma závit vodících čepů

Místo pro diskuze, které jsou v rozporu s přátelským duchem fóra nebo slušností.
Pravidla fóra
Zde doplnit text
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Rozepře na téma závit vodících čepů

Nový příspěvek od fapeko »

Já jsem taky pro bitvu Jirko-hk :lol: ,sraz u pumpy v HK jako minule,zbraně budou praky a střelivo šroubky M8. Vyhrává ten kdo má větší kadenci :lol: :D :P
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: Vodící čepy spojky

Nový příspěvek od Soptík »

Tak v tom případě se hlásím jako sudí a Jirka-hk stand. M8 X fapeko M8x1
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Vodící čepy spojky

Nový příspěvek od serpico-3 »

Furt někdo něco vymýšlí, každej je chytřejší než páni konstruktéři a pak je z motorky paskunda. Teď jsem sundaval vršek hlavy na G 80 Matchlessu, kde podle řečí původného majitele, to dělal specialista. Toto prase samozřejmě všude na.ralo ČERVENÝ těsnící tmel, aby na první pohled bylo vidět, že je mechanik z ZD . Jelikož dotyčný zkurvil origo Whirvortové šrouby a vytrhl je patrně z bloku, tak při vyndaném motoru tam napasoval štefty, samozřejmě s normálním závitem, i když to dělal na soustruhu, ale origo závit nesvedl...Takže při motoru v rámu nejde vršek sundat, neboť jsou tam ty štefty. Všude jiná velikost matek, jiné závity, no prostě guláš , jako v STS. Samozřejmě po těch letech se není co divit, prasata jsou všude, ale zásada je, pokud to jen trochu jde,/ nehrát si na konstruktéra a myslet si ve své aroganci, že je člověk chytřejší/, dodržovat závity včetně materiálu a rozměru matek jako v originálu..Už jen s ůcty ke stroji a nechat si ty dnešní chemické finty a tak kde má být těsnění, dávat těsnění...Je to hezčí a člověk nevypadá jako vůl, když zastaví a již ze zdálky je vidět naleštěný motor s dekly od červeného tmelu... ;)
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

tmp2

Nový příspěvek od Jirka-hk »

... ty jsi vážně jinej oddíl.
docela rád bych někdy viděl nějakou tvojí práci, abych konečně mohl uznat, že něco umíš, dokážeš poradit a ne že se jenom oháníš tím, co kde kdo zk...il, nebo nedodržel atd, nebo kamarád měl...
Jen si klidně dál motej těsnící šňůry, mazej si papír barvou a těsni si vše třebas hermetikem...
Můžeš klidně začít jíst třebas kořínky, nebo syrový maso, když oheň považuješ za takový pokrok že nejsi ochoten připustit, že to jde i jinač.
S veškerou úctou od silikonu umazaný vůl.




Musel jsem si ulevit.... prosím o přesunutí do popelnice..... Děkuji za pochopení...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

tmp1

Nový příspěvek od serpico-3 »

Jirka-hk píše:... ty jsi vážně jinej oddíl.
docela rád bych někdy viděl nějakou tvojí práci, abych konečně mohl uznat, že něco umíš, dokážeš poradit a ne že se jenom oháníš tím, co kde kdo zk...il, nebo nedodržel atd, nebo kamarád měl...
Jen si klidně dál motej těsnící šňůry, mazej si papír barvou a těsni si vše třebas hermetikem...
Můžeš klidně začít jíst třebas kořínky, nebo syrový maso, když oheň považuješ za takový pokrok že nejsi ochoten připustit, že to jde i jinač.
S veškerou úctou od silikonu umazaný vůl.




Musel jsem si ulevit.... prosím o přesunutí do popelnice..... Děkuji za pochopení...
Ale já tě chápu, a křivdíš mi, že se jen oháním, kdo co zk...il, ale nediv se, měl jsem vztek, když sundám deklík z vršku hlavy a tam zapatlané vlásenkové pružiny, vahadla červeným silikonem., který také spojoval přetržené těsnění.. Je to hrozná moda, J 500 ccm po renovaci, cena skoro 300000 kč a všude čumí červený silikon, atd. atd. Přitom při použití šedého, popřípadě bílého /např. vynikající je bílý , který používá koncern VW sice cena je 600 kč, ale nemá konkurenci/nic nenarušuje vzhled motorky. Vždyť v dobách výroby stroje tohle neexistovalo..Začalo to za rozvinutého socialismu, když začali používat cizí výrobky a např. motory z opraven a STS byly těsněny tímto zázrakem , někdy i u stržených závitů byla na šroub namotána koudel a šroub napatlán silikonem..Takže na to mám určitou alergii, a hlavně neber to osobně. Přitom kolikrát stačí tak málo, udělat těsnění nebo i použít novou gumičku, pokud to tak dřív bylo...Jsem asi staromodní, ale mám zato, že se mechanik má pokud možno snažit o to, aby na motoru, který dělal nebylo téměř vidět, že byl rozebrán..Takže sorry, pokud jsem někoho nechtěně urazil. Není to mým záměrem..taky proč..
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 805
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodící čepy spojky

Nový příspěvek od Davy »

jirka-hk> Nenech prchlivost cloumat svym majestatem, tenhle pan je obycejnej trol (byt nejspis netusi co to znamena). Osobne si myslim, ze zadnou motorku nikdy nemel, maximalne ji videl u souseda na zahrade.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodící čepy spojky

Nový příspěvek od fapeko »

Hoši truchu se prosim krotte k človekovi ,ktere ho jste nikdy neviděli a svym věkem by Vám mohl dělat otce.
A určitě má velké zkušenosti z motorama než někteří z Vás tady
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Rozepře na téma závit vodících čepů

Nový příspěvek od Michal »

Dovolil jsem si rozdělit téma. U některých příspěvků bylo těžké rozhodnout, zda jsou dostatečně mimo téma nebo úroveň, tak se neciťte dotčeni.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Vodící čepy spojky

Nový příspěvek od Michal »

fapeko píše:Hoši truchu se prosim krotte k človekovi ,ktere ho jste nikdy neviděli a svym věkem by Vám mohl dělat otce.
A určitě má velké zkušenosti z motorama než někteří z Vás tady
Zde bych si dovolil podotknout že s věkem se člověk nemusí nutně stávat moudřejším. V tomhle jsem sám nejlepším příkladem. Očekával jsem, že se vzděláním, věkem a zkušenostmi budu postupně moudřejší a moudřejší. Nedávno jsem si ale uvědomil, že se tak neděje. Dokonce naopak, stávám se blbějším. :)

Ohledně konkrétní zmíněné osoby, myslím že ostatní jen vrací stejným metrem. Pán svým stylem diskuze odpovídá své přezdívce. Tedy omen nomen. :D

Jo a představa, že konstruktéři volí technicky optimální řešení, je lichá. Jako konstruktér to vidím denně. Většinou se to dělá podle toho co je zrovna k dispozici, přestože to není zrovna prozíravé. Když se situace změní, nikdo to už nepředělává. Dále, když se objeví méně závažná chyba, nikdo s tím nic nedělá, ačkoliv to všichni vědí. Navíc konstruktérovi do toho mluví spousta lidí, různí techničtí i netechniční vedoucí všeho možného (dnes se tomu říká manažeři), výsledek je pak náhodným produktem chaosu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Rozepře na téma závit vodících čepů

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Tak právě jsi mi zbořil jednu z posledních iluzí Michale :( . Já vesnický hlupák si dosud myslel, že konstruktéři a vývojáři dělají vše jak nejlépe to lze, dlouze zkouší vyvíjí a pak nejlepší výsledky aplikují. Že v době minulé bylo značné omezení z hlediska nedostupnosti speciálních materiálů vím, ale že to je i dnes? Na druhou stranu se nemohu ubránit dojmu, že čím starší výrobek, tím lepší. Samozřejmě když to posuzuji s ohledem na dobu a možnosti v době konstrukce. Prostě mám dojem, že v dobách dávno minulých byl výsledek konstruktérů tak nějak kvalitnější a výrobky spíše zastaraly morálně, než že by přestaly plnit svoji funkci. Teď je mi jasné, že za tím stojí kravaťáci - manažeři kterým se točí v očích dolary jako strejdovi skrblíkovi.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Rozepře na téma závit vodících čepů

Nový příspěvek od Michal »

Jirko, jsou světlé případy, kdy konstruktér něco navrhuje technicky optimálně (nebo si to mylně myslí), většinou mu do toho ale kecá někdo kdo konstruktérem není. Je to samozřejmě firmu od filmy jinak.
V absurdistánu minulé doby nějaký ředitel dosazený za stranickou poslušnost rozhodoval ve stylu "rozkaz zněl jasně", do stanoveného termínu (nějaké výročí) bude hotové něco zhruba splňující vágní zadání a celý program se vejde do přidělených peněz. Dnes jsme se posunuli mnohem dál - do absurdistánu korporátního, kde nějaký střední manager, co nemá na to se dostat výš, rozhoduje ve stylu "rozkaz zněl jasně", do stanoveného termínu (co si někdo vycucal z prstu) bude hotové něco co nějak projde testem a vývoj se vejde do rozpočtu. A přes to nejede vlak.
Když se pak objeví nečekaný zádrhel, prvořadým úkolem je "splnit rozkaz", kvůli časové tísni se to navrhne se součáskama které jsou zrovna v regálu, ač jsou třeba dražší a méně vhodné, později nalezené chyby se napravují, pokud vůbec, způsobem co neohrozí termín a rozpočet vývoje. Že je výsledek nevýhodý pro výrobu, prodej i pověst firmy v očích zákazníka "není náš problém". Všichni pak obdrží pochvalu za příkladnou práci, ač se stydí za svá jména na výkresech. Naštěstí lidé jsou různí a i mezi středním managementem se najdou lidé, kteří myslí na celkový výsledek a nebojí se v zájmu dobrého výrobku výrazně přešvyhnout termíny i rozpočet. Ti jsou za to řádně jebáni a jedinou odměnou jim je dobrý pocit z dobře odvedené práce.
Někdy má člověk pocit, že hraje v absurdní komedii. Musel bys s těma lidma dělat na vlastní kůži abys tomu uvěřil. Ale co, za ty prachy... budiž.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Fort
Příspěvky: 168
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Rozepře na téma závit vodících čepů

Nový příspěvek od Fort »

přesně o tom je, Jirko, jeden velmi smutnej vtip:

Víte jaký je rozdíl mezi pračkou vyrobenou v roce 1995, další z roku 2005 a tou z roku 2015?
ŽÁDNÝ!
Všechny tři skončí svou životnost v roce 2017...
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Rozepře na téma závit vodících čepů

Nový příspěvek od Michal »

K tomu vtipu je nutno dodat, že si za to můžeme sami. Všechny ty pračky stály nominálně pořád stejně, přestože cena práce, surovin i energií za 20 let stoupla několikanásobně. Podobné je to s autama, ty za 20 let nominálně dokonce zlevnily. Co od nich pak čekat?
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Rozepře na téma závit vodících čepů

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

:D Díky za poučení vesničana, teď jsem chytřejší než televizní noviny :lol: . Věřím Vám, rád jsem se nechal poučit jak to dnes chodí, ale nemám z toho vůbec dobrý pocit ;) .
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 805
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodící čepy spojky

Nový příspěvek od Davy »

fapeko píše:Hoši truchu se prosim krotte k človekovi ,ktere ho jste nikdy neviděli a svym věkem by Vám mohl dělat otce.
A určitě má velké zkušenosti z motorama než někteří z Vás tady
Tys ho videl? Ja si myslim ze "zkusenosti" ma jen od strejcu z hospody, protoze vetsina jeho prispevku je ve stylu "Mymu znamymu se stalo ...." , nebo "Jednou jsme s mym kamaradem...". A vsechny jeho prispevky by se daly shrnout do vety: Vsechno moderni je spatny. Takhle by clovek kterej by mel neco najezdeno nepsal.
Internet je takovy zvlastni prostredi. Tady nemuzes uctu vyzadovat na zaklade veku. Musis ukazat ze neco vis. Argumenty typu "ja jsem se motal kolem motorek kdyz ty jsi jeste nebyl na svete" (jirka-veteran) jsou tady k smichu.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Odpovědět