Vodící čepy spojky
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: Vodící čepy spojky
Ja bych to temi normalnimi zavity nekurvil tu motorku . Pro nas co to puli jednou za sto let dostacuje tam dat ty M8x1 a ti co pouzivaji motorku na of-road to stejne uz maji predelane na jinej zpusob,kdyz to rozebiraj 10x za sezonu.
Prece neni problem koupit si ve Ferone sestihrany srouby M8x1 ,stocit hlavu na soustruhu ,udelat pilkou zarez na sroubovak a potom to nasroubovat s Loctitem 246 ,nebo si ty srouby objednat z Allegra za cca 70kc
Prece neni problem koupit si ve Ferone sestihrany srouby M8x1 ,stocit hlavu na soustruhu ,udelat pilkou zarez na sroubovak a potom to nasroubovat s Loctitem 246 ,nebo si ty srouby objednat z Allegra za cca 70kc
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Vodící čepy spojky
Tak trošku nechápu co se na motorce"zkurví"( nevím co to je a uráží mě to)tím, že se použijí jiné závity zrovna na tomto místě...
Můžeme se bavit o vlastnostech šroubů při použití jemného, nebo hrubého závitu, jenže když použijeme lepidlo, tak tyto vlastnosti jako by nebyly.
... beru cenu běžně dostupných šroubů, každý nemá doma strojní vybavení, otravovat soustružníka taky něco stojí, nákup na allegru jde většinou jen přes někoho z polska + se musí připočítat cena poštovného...
... je vidět, že se ti ještě nikdy tyto šrouby i přes zajištění nepovolili. Od té doby, co tam mám pořádně dotažené, zalepené imbusy, tak mám pokoj( na jednom dněpru jsem zachoval stoupání závitu, na druhém předělal/ měnil jsem kolíky)...
...lobuji za závit M8 a opravdu to v žádném případě napovažuji za jak jsi napsal "kurvení"...
Můžeme se bavit o vlastnostech šroubů při použití jemného, nebo hrubého závitu, jenže když použijeme lepidlo, tak tyto vlastnosti jako by nebyly.
... beru cenu běžně dostupných šroubů, každý nemá doma strojní vybavení, otravovat soustružníka taky něco stojí, nákup na allegru jde většinou jen přes někoho z polska + se musí připočítat cena poštovného...
... je vidět, že se ti ještě nikdy tyto šrouby i přes zajištění nepovolili. Od té doby, co tam mám pořádně dotažené, zalepené imbusy, tak mám pokoj( na jednom dněpru jsem zachoval stoupání závitu, na druhém předělal/ měnil jsem kolíky)...
...lobuji za závit M8 a opravdu to v žádném případě napovažuji za jak jsi napsal "kurvení"...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Vodící čepy spojky
já jsem pro jemný, navic jsem si koupil ty imbusovy jemnozavitaky za 3 kila
...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vodící čepy spojky
Mohl bych se taky vmisit do davu a pozadat o jednu sadu?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Vodící čepy spojky
Tak vzal bych 2 sady, místo původně jedné.
A taky jsem pro jemný závit, bez urážky
A taky jsem pro jemný závit, bez urážky
MV650
K750
K750
Re: Vodící čepy spojky
Davy: pokud zaplatíš nemusíš žádat, ale požadovat.
Zítra udělám předběžnou rekapitulaci ať v tom je trochu pořádek. Zatím tato rekapitulace nebude uzavřená (jen pro lepší přehled).
Jinak taky hlasuji pro jemné stoupání. I když to výrobně bude komplikovanější z důvodu uzavření závitu při cementování. Závitovka M8x1 stojí raketu.
Zítra udělám předběžnou rekapitulaci ať v tom je trochu pořádek. Zatím tato rekapitulace nebude uzavřená (jen pro lepší přehled).
Jinak taky hlasuji pro jemné stoupání. I když to výrobně bude komplikovanější z důvodu uzavření závitu při cementování. Závitovka M8x1 stojí raketu.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
Re: Vodící čepy spojky
No to jsem rád, vždyť, to by byla ostuda, jít na Rusovi ještě směrem dolů, z jemnýho závitu na hrubej. Už sem se lek´, že to koplo jenom mě.
To už si potom rovnou můžeme nakoupit dřevěný odrážedla.
Mě se to podobně stalo taky, to přiznávám, když jsem v 1981 na starý BMW z mladické nerozvážnosti předělal sedmičky na osmičky a devítky na desítky – dnes mne to mrzí, ale tehdy jsem chtěl rychle jezdit a výroba pro mne nebyla dosažitelná.
I Rus věděl, k čemu tam ten jemnej závit je a proč se s ním, i pro krátké nasazení za války, dělal. Jako to ví 80% lidí tady .
A pořád říkám, že ty ruský motorky jsou geniálně aplikovaný na podmínky, ve kterých se musí provozovat. Žiju na pěti fórech ve čtyřech jazycích a opravdu, ti Rusové jsou v tomhle dobří a hlavně, podělí se s Vámi o Know-how. To třeba Němci: nic neví, přou a vytahujou se s nepoužitelnou teorií a výjimkami z výjimek.
Samozřejmě si musíte vysortýrovat trotly a prudiče. Já bych dal pořadí český fórum, ruský, amíci a austrálie a nakonec německý.
Jo a ještě k těm vodítkám – vyndal jsem o víkendu spojku a ty kolíky jsou tam 32 let (vojenskej rus) a mají pouze vyleštěné funkční plochy, žádné stopy po opotřebení. Asi se povedly.
To už si potom rovnou můžeme nakoupit dřevěný odrážedla.
Mě se to podobně stalo taky, to přiznávám, když jsem v 1981 na starý BMW z mladické nerozvážnosti předělal sedmičky na osmičky a devítky na desítky – dnes mne to mrzí, ale tehdy jsem chtěl rychle jezdit a výroba pro mne nebyla dosažitelná.
I Rus věděl, k čemu tam ten jemnej závit je a proč se s ním, i pro krátké nasazení za války, dělal. Jako to ví 80% lidí tady .
A pořád říkám, že ty ruský motorky jsou geniálně aplikovaný na podmínky, ve kterých se musí provozovat. Žiju na pěti fórech ve čtyřech jazycích a opravdu, ti Rusové jsou v tomhle dobří a hlavně, podělí se s Vámi o Know-how. To třeba Němci: nic neví, přou a vytahujou se s nepoužitelnou teorií a výjimkami z výjimek.
Samozřejmě si musíte vysortýrovat trotly a prudiče. Já bych dal pořadí český fórum, ruský, amíci a austrálie a nakonec německý.
Jo a ještě k těm vodítkám – vyndal jsem o víkendu spojku a ty kolíky jsou tam 32 let (vojenskej rus) a mají pouze vyleštěné funkční plochy, žádné stopy po opotřebení. Asi se povedly.
Re: Vodící čepy spojky
Prosím o vysvětlení, co je tak moc nevhodného na použití hrubého závitu- už jste dva, kterým se to zdá jako velmi vážné pochybení...
Přikládám výcuc ze strojírenských tabulek...
Normalizované stoupání závitů známe standardní(hrubé) a jemné. Metrické ISO závity. Běžně jsou používané spojovací prvky s hrubým stoupáním. Jemný závit není po technické stránce závitem lepším. Používá se jen ve specifických případech, jako je různá regulace pomoci posunu závitu nebo šrouby pro automobilový průmysl. K výhodam jemného stoupání patří větší statická pevnost v tahu, menší náchylnost k samovolnému povolování při zatížení vibracemi a lepší přesnost při seřizování. V praxi je většina spojů zatížená dynamicky a ne staticky a tudíž se výhody jemného stoupání závitů potírají. Proti samovolnému povolování spojů se používá ve větší míře mechanických a chemických pojistných prvků. Šrouby a matice s jemným stoupáním závitů se používají v omezené míře a z toho plynou ekonomické nevýhody jako je vyšší cena, horší dostupnost na trhu. Pro hrubé stoupání závitu hovoří zejména menší náchylnost k požkození, snažší a rychlejší montáž, možnost silnější vrstvy nanášených ochranných vrstev(zinkování, Dacromet, Geomet..) a menší nebezpečí stržení závitu.
.. nikomu nic nevnucuji, jen diskutuji...
Přikládám výcuc ze strojírenských tabulek...
Normalizované stoupání závitů známe standardní(hrubé) a jemné. Metrické ISO závity. Běžně jsou používané spojovací prvky s hrubým stoupáním. Jemný závit není po technické stránce závitem lepším. Používá se jen ve specifických případech, jako je různá regulace pomoci posunu závitu nebo šrouby pro automobilový průmysl. K výhodam jemného stoupání patří větší statická pevnost v tahu, menší náchylnost k samovolnému povolování při zatížení vibracemi a lepší přesnost při seřizování. V praxi je většina spojů zatížená dynamicky a ne staticky a tudíž se výhody jemného stoupání závitů potírají. Proti samovolnému povolování spojů se používá ve větší míře mechanických a chemických pojistných prvků. Šrouby a matice s jemným stoupáním závitů se používají v omezené míře a z toho plynou ekonomické nevýhody jako je vyšší cena, horší dostupnost na trhu. Pro hrubé stoupání závitu hovoří zejména menší náchylnost k požkození, snažší a rychlejší montáž, možnost silnější vrstvy nanášených ochranných vrstev(zinkování, Dacromet, Geomet..) a menší nebezpečí stržení závitu.
.. nikomu nic nevnucuji, jen diskutuji...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Re: Vodící čepy spojky
Takže asi tak. Návrh:
Rozšířit možnost "objednávky" pro ty co chtějí zachovat zdání originality
tak závit M8x1
a pro ty co jdou cestou zjednodušení (doufám že se stále mohu považovat za Jirkova kamaráda
) stand. M8
Jelikož to vypadá že celej čep se bude dělat (soustružit i brousit) na závitovém trnu tak je to asi jedno jestli se udělá jeden trn či dva.
Co vy na to? Nebo to necháme rozhodnout v bitce

Rozšířit možnost "objednávky" pro ty co chtějí zachovat zdání originality
a pro ty co jdou cestou zjednodušení (doufám že se stále mohu považovat za Jirkova kamaráda
Jelikož to vypadá že celej čep se bude dělat (soustružit i brousit) na závitovém trnu tak je to asi jedno jestli se udělá jeden trn či dva.
Co vy na to? Nebo to necháme rozhodnout v bitce
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
Re: Vodící čepy spojky
...Podvolím se většině- víš že pro mě není problém si šrouby vyrobit....
,ale když už jsem si začal...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vodící čepy spojky
rus tam daval jemnej zavit pac nemel Loctite
Me teda ty jemny zavity na Dneprovi pekne serou a prubezne je vyhazuju. Ale zas je fajn ze mam zdroj maticek M8x1 na 14mm klic na veterany
Kdyz jsem to koupil tak prvni co me napadlo bylo ze se v Kyjeve nekdo zblaznil, ze asi delaj spojovak kusove na soustruhu a jsou liny menit prevody na posuv
I soudruzi v Jawe se probrali nekdy koncem padesatejch let a od jemnejch zavitu utekli, uz na Kejvacce jsou srouby M8x1 jen ctyri.
Ale me je to jinak sumak, ja si udelam srouby jaky bude potreba.
Me teda ty jemny zavity na Dneprovi pekne serou a prubezne je vyhazuju. Ale zas je fajn ze mam zdroj maticek M8x1 na 14mm klic na veterany
Ale me je to jinak sumak, ja si udelam srouby jaky bude potreba.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Vodící čepy spojky
Moje důvody: Citlivější dotažení, příruby karburátorů, vše, co vyžaduje cit pro nasazení. Už třeba z principu delší dráhy šroub odpadl na frontě za delší dobu.
Všechno, co se klepe a skáče bez odpružení v oblasti na obrázku a hlavně, co kdysi nemělo a nepočítalo s podporou lepidel, který nebudu mít na Gulagu nebo po invazi na Omaha Beach, vše proto mělo jemnej závit.
Samozřejmě pokud si uděláš speciál, kde přípravkem s pákou domáčkneš sestavenou kompletní spojku na doraz, tak potom můžeš navrtat do vodítek příčně díry a zajistit vše šesti oboustranně osazenými čepy. Urychlí se montáž i demontáž, ale v depu. Ale ne na pařezu v lese.
Je to můj názor. Ale jestli ten přípravek realizuješ, pošli mi fotku – protože mne to teď napadlo, a vlastně, kdyby se využila ta díra v karteru pro upevnění motoru v rámu, jako upevnění páky,mohli bychom udělat díru do světa
Všechno, co se klepe a skáče bez odpružení v oblasti na obrázku a hlavně, co kdysi nemělo a nepočítalo s podporou lepidel, který nebudu mít na Gulagu nebo po invazi na Omaha Beach, vše proto mělo jemnej závit.
Samozřejmě pokud si uděláš speciál, kde přípravkem s pákou domáčkneš sestavenou kompletní spojku na doraz, tak potom můžeš navrtat do vodítek příčně díry a zajistit vše šesti oboustranně osazenými čepy. Urychlí se montáž i demontáž, ale v depu. Ale ne na pařezu v lese.
Je to můj názor. Ale jestli ten přípravek realizuješ, pošli mi fotku – protože mne to teď napadlo, a vlastně, kdyby se využila ta díra v karteru pro upevnění motoru v rámu, jako upevnění páky,mohli bychom udělat díru do světa
- Přílohy
-
- R12_2.JPG (44.55 KiB) Zobrazeno 7727 x
Re: Vodící čepy spojky
No koukám že jsem založil docela vášnivý téma.
A teď už jen k věci prosííííím. To znamená kolik kdo chcete sad čepů. Bude tedy se závitem M8x1.
A mimo jiné taky mám tubu červenýho silikonu vždy po ruce.
Tak a už dost

A teď už jen k věci prosííííím. To znamená kolik kdo chcete sad čepů. Bude tedy se závitem M8x1.
A mimo jiné taky mám tubu červenýho silikonu vždy po ruce.
Tak a už dost
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
Re: Vodící čepy spojky
Taky hlásím zájem o dvě sady čepů M8x1. Díky
M-72 r.52 side - černá
M-72 r.52 side - modrá s SPZ
M-72M r.56 side -písková
M-72M r.56 solo - černá civil
https://boxermoto.webnode.cz/
servis Jawa-ČZ
M-72 r.52 side - modrá s SPZ
M-72M r.56 side -písková
M-72M r.56 solo - černá civil
https://boxermoto.webnode.cz/
servis Jawa-ČZ
Re: Vodící čepy spojky
Na Dněpru mám ty spojkové vodící čepy s normálním závitem M8x1,25 a fungují úplně normálně už pár let. Navíc do toho pasujou běžné šrouby (imbus nebo torx) za normální cenu, 30Kč za 6 šroubů, ne 300Kč.
Doporučuji jednoznačně torxy, pokud seženete, vše ostatní se dřív nebo později při povolování žvejkne. Největší nesmysl je ten origo šroubek s plochou drážkou, toho se člověk nikdy nemůže dotknout jinak než úderovým šroubovákem.
Jediný pravděpodobný důvod, proč tyhle stroje mají téměř všechny závity se stoupáním 1mm bez ohledu na průměr je, že místo velkosériově lisovaných šroubů si je točili sami v továrně a měli prostě jeden posun na vše.
Doporučuji jednoznačně torxy, pokud seženete, vše ostatní se dřív nebo později při povolování žvejkne. Největší nesmysl je ten origo šroubek s plochou drážkou, toho se člověk nikdy nemůže dotknout jinak než úderovým šroubovákem.
Jediný pravděpodobný důvod, proč tyhle stroje mají téměř všechny závity se stoupáním 1mm bez ohledu na průměr je, že místo velkosériově lisovaných šroubů si je točili sami v továrně a měli prostě jeden posun na vše.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.