Generálka SV motoru K750
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Generálka SV motoru K750
Ave Mistři neni tady někdo, nebo nevíte o někom z okolí Benešov u Prahy nebo Votice, kdo umí udělat generálku motoru K750 ? Mně už po dvou letech došla trpělivost, ale nechci se tohodle miláška zbavit. Díky za typy.
MT 12-S
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Generálka SV motoru K750
co to dela ?
protoze ono tam moc ke zgeneralkovavani neni. vymena lozisek se da udelat doma bez komplikaci. kliku vyndas, posles padalikovi i s valcema na vybrus a zas to vsecko vratis zpatky. Je to tak primitivni, ze neni co zkurvit (pripadne zhipikovat)
Stejne si myslim, ze jedinou jistotu mas, kdyz si to udelas sam a kacko neni tak slozity ..
nebudou ti stacit fotky ? http://hipik634.rajce.idnes.cz/dnepr/#IMAG1945.jpg
protoze ono tam moc ke zgeneralkovavani neni. vymena lozisek se da udelat doma bez komplikaci. kliku vyndas, posles padalikovi i s valcema na vybrus a zas to vsecko vratis zpatky. Je to tak primitivni, ze neni co zkurvit (pripadne zhipikovat)
Stejne si myslim, ze jedinou jistotu mas, kdyz si to udelas sam a kacko neni tak slozity ..
nebudou ti stacit fotky ? http://hipik634.rajce.idnes.cz/dnepr/#IMAG1945.jpg
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Generálka SV motoru K750
Ave Hipíku,
celý problém je v tom, že se mi stále zahřívá levý válec. Vyzkoušel jsem už asi všechno, co jde. První generálka byla provedena s výměnou všeho, co ve vnitř je za nové. Co šlo koupit v lepší kvalitě, to bylo zdokonalené. První písty jsem dal třikroužkové se stíracím kroužkem s pružinkou. Zahřívalo se dál. Nechal jsem ještě lehce lapnout levý válec a zahřívalo. Koupil jsem válce i písty ruské a zahřívá se dál. Vyměnil jsem pumpu s hvězdičkou, vyzkoušel jiné oleje, dal doktora do oleje, udělal úpravy podle vašich rad a stejně se levý hřeje. V praxi to vypadá, že po 15 minutách jízdy se levý píst lízne. Včera jsem mluvil s Fapekem a zkusím vyměnit celý blok motoru, jestli nemá blbě zfrézované plochy pro dosedání válců. Dál se podívám na celou těsnost mazacích kanálů. Prostě jsem z toho už na zhroucení. Miluju jízdu tímto strojem, ale nervy mám jenom jedny.
celý problém je v tom, že se mi stále zahřívá levý válec. Vyzkoušel jsem už asi všechno, co jde. První generálka byla provedena s výměnou všeho, co ve vnitř je za nové. Co šlo koupit v lepší kvalitě, to bylo zdokonalené. První písty jsem dal třikroužkové se stíracím kroužkem s pružinkou. Zahřívalo se dál. Nechal jsem ještě lehce lapnout levý válec a zahřívalo. Koupil jsem válce i písty ruské a zahřívá se dál. Vyměnil jsem pumpu s hvězdičkou, vyzkoušel jiné oleje, dal doktora do oleje, udělal úpravy podle vašich rad a stejně se levý hřeje. V praxi to vypadá, že po 15 minutách jízdy se levý píst lízne. Včera jsem mluvil s Fapekem a zkusím vyměnit celý blok motoru, jestli nemá blbě zfrézované plochy pro dosedání válců. Dál se podívám na celou těsnost mazacích kanálů. Prostě jsem z toho už na zhroucení. Miluju jízdu tímto strojem, ale nervy mám jenom jedny.
MT 12-S
Re: Generálka SV motoru K750
A co ojnice, nejde ti ke straně..to líznutí je nějak snadné..
Re: Generálka SV motoru K750
No, při montáži pistu jsem nejdříve vyzkoušel chod pistu ve valci bez kroužků pomoci listovych merek. Lehkym tlakem jsem docílil, aby pist byl presne uprostřed valce.serpico-3 píše:A co ojnice, nejde ti ke straně..to líznutí je nějak snadné..
MT 12-S
Re: Generálka SV motoru K750
Ahoj,
podle toho co popisuješ bych to vyděl na blbě vyuhlovanou ojnici. Shodˇ válec sundej kroužky a dej válec zpátky.
Protoč motor a musí píst chodit uprostřed válce s vůlí na obě strany jak v horní tak v dolní úvrati.
A ve kterým místě se mázne? Jestli máš foto?
podle toho co popisuješ bych to vyděl na blbě vyuhlovanou ojnici. Shodˇ válec sundej kroužky a dej válec zpátky.
Protoč motor a musí píst chodit uprostřed válce s vůlí na obě strany jak v horní tak v dolní úvrati.
A ve kterým místě se mázne? Jestli máš foto?
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
Re: Generálka SV motoru K750
Včera jsem měl s Naposledem hodinový rozhovor a došli jsme k závěru ,že levá strana bloku je na čiču ,protože mu píst klepe do hlavy a ještě se to přidírá . Když to podloží několika kusy těsněnim tak píst ještě vylíza ven cca 1mm ale aspon to už neklepe do hlavy.Říkal že ojnice s pístem mu netlačí do strany .
Dle mého názoru má bud špatně vyhonovaný válec nebo špatnou dosedací plochu bud na válci nebo na bloku .
A to ještě neví proč mu ten píst vylízá z válce ven jestli je válec krátky nebo je to zdrbané na bloku motoru.
Jo a taky dokonale odkarbonoval vnitřek bloku motoru +používá aditivovaný olej 20W50,
takže jak se mu to zahřeje tak to přestává tlačit olej do válce

Dle mého názoru má bud špatně vyhonovaný válec nebo špatnou dosedací plochu bud na válci nebo na bloku .
A to ještě neví proč mu ten píst vylízá z válce ven jestli je válec krátky nebo je to zdrbané na bloku motoru.
Jo a taky dokonale odkarbonoval vnitřek bloku motoru +používá aditivovaný olej 20W50,
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Generálka SV motoru K750
Tak dýlku válce není problém změřit. A to že mu vylézá píst z válce je divný. Jestli chceš tak Ti můžu blok půjčit. Přeházíš to do něj a uvidíš.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
Re: Generálka SV motoru K750
Soptíku díky moc, mám všechno 3x, kromě vačkové hřídely, takže to přendám do jiného bloku. Mám jeden, kterej jsem ještě nečistil. Vyzkouším těsnost kanálků a vrazím tam i novou kliku, abych měl jistotu.Manželka mi zatím toleruje nákupy dílů, i když to pak musím odmakat na zahrádce a to ja nerad.Soptík píše:Tak dýlku válce není problém změřit. A to že mu vylézá píst z válce je divný. Jestli chceš tak Ti můžu blok půjčit. Přeházíš to do něj a uvidíš.
MT 12-S
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Generálka SV motoru K750
zkousel si mazani ? ten motor liznout neni tak jednoduchy, dyt jsem bez cerpadla ujel 15 km nez jsem to natvrdo zadrel. sundas vicko nad vačkou, vyndas pohonny kolecko a pripojis aku vrtacku na hridel cerpadla. zapnes vrtacku. melo by stejny mnozstvi oleje jit na rozvody a na levej valec. Hele a jak si tam cpal to tesneni pod valec, neucpals tu dirku dole ? pak by se ti olej nedostal az do direk a do valce. taky se mi tam nekdy dostalo trosku silikonu, ale na to bys prisel pri ty zkousce mazani
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Generálka SV motoru K750
Průtok mazání jsem kontroloval při montáži. Olej mi vytékal ze všech míst. Akumu jsem nezkoušel, protože ta tyčka od čerpadla mi končí v pouzdře pro ozubené kolo a neni za co chytnout. Těsnění jsem ještě musel dodatečně vyseknout, protože Ivan dírku udělal jinde. Po nastartování mi z kontrolního červa teče olej už u nízkých otáček. Po zahřátí jenom u vysokých.hipik634-750 píše:zkousel si mazani ? ten motor liznout neni tak jednoduchy, dyt jsem bez cerpadla ujel 15 km nez jsem to natvrdo zadrel. sundas vicko nad vačkou, vyndas pohonny kolecko a pripojis aku vrtacku na hridel cerpadla. zapnes vrtacku. melo by stejny mnozstvi oleje jit na rozvody a na levej valec. Hele a jak si tam cpal to tesneni pod valec, neucpals tu dirku dole ? pak by se ti olej nedostal az do direk a do valce. taky se mi tam nekdy dostalo trosku silikonu, ale na to bys prisel pri ty zkousce mazani
MT 12-S
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Generálka SV motoru K750
me to zas nemaze skoro vubec, az kdyz se to vytoci, a i tak to stačí. predpokladam že tu drážku v tesneni mas taky pruchodnou a ze olej muze zvrchu na válec. tu cerpadlovou tycku jsem normalne upnul do sklicidla po vyndani ozubenyho kolecka. čerpadýlko si uz měnil? zkousel si obycejnej olej m6A nebo M8A ? treba je ten tvuj moc dobrej ...
ta rovinnost ty priruby na valec se asi bude merit dost blbe.
ta rovinnost ty priruby na valec se asi bude merit dost blbe.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Generálka SV motoru K750
Ahoj, nemáš náhodou revmaplech posazený příliš nízko? Dle mých zkušeností by měla být mezera na výšku mezi revmaplechem a válcem alespoň na dva prsty. V opačném případě se dostatečně nechladí horní strana válce.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Generálka SV motoru K750
ten motor toho snese hodne, je to dost divny. jeste bych zkusil skripnout trubicku jdouci na ozubeny kola, aby tim padem slo vic do valce ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP