PŘESTAVBY NA BMW
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Díky.Letos už to nestihnu,protože jedu do Sojuzu,ale na jaře by to mohlo klapnout. 
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Zajímavé vlákno, no u mě to bylo jinak, já prostě chtěl eMku a tak mám eMku a rozhodně jsem neměl a nemám v úmyslu ji vydávat za něco jiného. A konečně už jezdí - sice má ještě mraky much kvychytání - pracuje se na tom. A protože se narodila jako civilní, tak půjde do původní modré.
eMka - čekal jsem na ni 17 let... no a je doma bratříček spodový K 750 i vrchový Ural se k nám nastěhoval, i IŽ už tady taky bydlí.....
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Je to věčnej souboj, originál a kopie..Je to velice zajímavé..Já měl/mám/ v plánu udělat sola BMW 71 a M 72 /první provedení/ a dát je vedle sebe a poslouchat komentáře..Já osobně mám názor jako Honda Wanderer, jelikož se o válku a vlastně dodnes o SSSR /Rusko/ a jejich činy zajímám, vůbec je nemusím a možná se někdo bude divit, ale jejich gymnasťorku bych na sebe nevzal..A jelikož jezdím na kříženci a nemám rád vlajky, symboly a už vůbec ne tam, kde nikdy nebyly, svůj pracovní stroj mám v myší šedi a na první pohled K 750 nepřipomíná..Můj osobní názor je, že sověti i přes to, jak dlouho tento stroj vyráběli mimo vzpěr rámu, zvětšení žeber a možná ještě něco bavoráka akorád zkurvili..M 72 je krásná motorka , díky zadní vzpěře na blatníku i možná hezčí než origo...Ale K ,MT a další pokračování vylepšováný sověty je estetická katastrofa..Technicky /tohle provedení mám já/ponechat zadní brzdu táhlem jako má M 72 a namontovat kyvnou vidlici může jen idiot a ne konstruktér. Sice létali do vesmíru, ale na zemi jsou totální diletanti..O pečlivosti a profesionalitě výroby vůbec nemluvím.. Na druhé straně jsem rád, že mám s čím jezdit a mám velkou úctu ke konstruktérům tohoto stroje, protože stvořit tento moderní stroj v 30. letech, který je vlastně dodnes na svou obsluhu moderní chtělo velký pohled do budoucnosti..A k těm přestavbám, kolikrát mne to mrzí, když někdo toto prodává a já neodolám a řeknu, pane, ale to je emka..A vidím ten kyselý obličej dotyčného..A sám při nákupu dílů jsem byl mnohokrát podveden a přiznám se, že dodnes určité věci nerozliším..Ale shrnuto, je dobře že sověti byli tak zaostalí a dodnes nám zachovali tyto kopie těchto skvělých motocyklů..trochu jim odpouštím i jejich fušeřinu..
.
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Když jsem koupil dnepra měl na sobě 3 znaky BMW které jsem odloupl dřív než dněpr opustil dodávku, přestože jsem ho dovezl potmě. Styděl bych se za ně. Paradoxně většina lidí mi říká jakého mám parádního bavoráka, přestože to nejni žádná replika. Jenom jeden děda je z toho úplne nadšenej, obvykle mě zastavuje a vykládá o emkách a jak po válce byla za každó stodoló nějaká podobná motórka. Jsem hrdý na původ svého stroje přestože jsem iks let jezdil hondu650. Chtěl jsem nové BMW 1200GS ale muselo ustoupit, protože myslím že DNĚPR mi dá víc!
MV650
K750
K750
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Mě vždycky zajímají původní konstruktéři, kteří jsou sice již dávno mrtví, ale jejich "sláva" je pořád. Proto mě tyhle názvy Dněpr a Ural jen něco připomínají, ale ůctu u mne má ten, který to vymyslel a ne ten, který to okopíroval i s fousama.Ať jsou důvody jakékoliv, je to tak. Pyšnit se cizím peřím je sice dnes běžné, ale není to fér. Proto dodnes vidím např. pod předválečnou ČZ DKW,pod Avií Renault, pod Raketami do vesmíru V2, pod Migem M 262,Moskvičem Opela , Volhou amíka apod..To, že to třeba vylepšili, je sice hezké, ale je to jen nástavba na něčem, co kolikrát i ukradli..Nikomu neberu jeho pohled,ale já v Dněpru a Uralu vidím kopii BMW. Nejdřív člověka naučí máma mluvit a až potom může kecat, co chce.. 
- Me2d
- Příspěvky: 157
- Registrován: 23 led 2011, 08:10
- Bydliště: Praha východ - Čelákovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Je to i můj názor, když už to někdo kdysi ukradl a malinko přizpůsobil, měl by stroj zůstat co nejvíc originál, ale jak to poznám třeba já, když se teprve počítám za začátečníka v ruských strojích, je někde nějaká fotogalerie rozdílů mezi modelama? Něco uceleného, aby se dalo mrknout a zjistit, zda prodejce neví co má, nebo naopak si najít poctivého prodejce, znalce? Google moc nepomůže a mobile taky ne.
Člověk něčím švihlej bejt musí, jinak by se z toho snad i zbláznil :-)
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Dobrý pomocník je katalog asi válečné emky s výkresy a přesnými rozměry, ale přesněji to neurčím, v katalogu není rok výroby, kdo to vydal, kdy no prostě je to asi dodnes tajné..Tam je vidět jen mírné rozdíly od BMW. Mám takovou představu/sen/, že dodělám BMW 71 a poválečnou M 72 , kde budou vidět ty rozdíly..Ale možná skončím jen u snu, protože daný stav M 72 v tom kterém roce, je dodnes nejasný... 
Re: PŘESTAVBY NA BMW
S tým kopírováním až tak nesouhlasím. To je stejné jako tvrdit že konstruktéři R71 zkopírovali nebo upravili spoustu dílu nebo nápadů z něčeho jiného,co už v té době bylo, ale tím nechci hanit jejich práci. Možná jen předběhli svoji dobu. Když postavíme vedle sebe R71 a M72 tak to prostě není totéž. To že dost věcí převzali skoro v nezměněné podobě je pravda, ale kopie by měla být naprosto stejná, jen přehodit loga a mít hned z Emky Erku to bych nazval kopii. Však to to tu proběhlo kolik je potřeba úprav a pořád to nebude ono. To stejné o Chang Jiang . Taky nejde ta čína vydávat za Emku na tož Erku.
Na druhou stranu díky Sovětským konstruktérům se dnes můžeme dostat ke strojům s poctivého železa myšleno bez plastů s nádechem let dávno minulých celkem bez problémů v dnešní době. Co je k tomu vedlo inovaci nebo neinovaci nechám stranou. V uralu a dněpru nevidím kopii, jen nádech a inspirace BMW, možná nějaký ten díl je skoro stejný, jinak jsou to úplně jiné stroje. Neplatí čím víc log BMW tím více BMW že?
Na druhou stranu díky Sovětským konstruktérům se dnes můžeme dostat ke strojům s poctivého železa myšleno bez plastů s nádechem let dávno minulých celkem bez problémů v dnešní době. Co je k tomu vedlo inovaci nebo neinovaci nechám stranou. V uralu a dněpru nevidím kopii, jen nádech a inspirace BMW, možná nějaký ten díl je skoro stejný, jinak jsou to úplně jiné stroje. Neplatí čím víc log BMW tím více BMW že?
K-750M
stavba M72
stavba M72
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Máš pravdu, díky jim můžeme jezdit s těmito moto. Ale to co píšeš, že to není kopie je základ všech argumentů těch, kteří buď na to vůbec nemají, nebo chtějí ušetřit vývoj zkoušky apod, a tak myšlenku nebo plány ukradnou a po nějakých "úpravách" vyrábějí. Je to stejné, jako když jsem na škole opisoval od svého souseda, který byl výborný matematik, ale blbec na jazyky a jeho dílo, kterého já nebyl schopen jsem napsal gramaticky dobře a dostal lepší známku než on..Zastyděl jsem se a on jen povídá, ty vole, to jsi mi nemohl říct, kde mám ty chyby? Ale při písemce na to nebyl čas...A ty změny co udělali Rusové jsou opravdu ZÁSADNÍ...to ti teda řeknu..Je to jejich způsob úspěchu, kdo četl např.dějiny naší ještěrky na podvozku V3S a mnoho podobných našich konstrukcí, mělo to společné jedno, soudruzi přijeli, nějakou vodku vypili , prohlédli si naše výsledky , co se jim hodilo odvezli a zbytek zakázali vyrábět. /naštěstí kopie výkresů ještěrky se podařilo schovat a dokonce je i vyrábět, ale Rusové svými kopiemi zahltili celý svět/Těch příkladů jsou mraky/např. kopie BSA 20, H-D, DKW, Jeepa,Bombardérů,náklaďáků atd.atd.atd. /Já jim nevěřím ani dobrý den..Kolikrát i náhodou vidím např.rozebraný kuličkový diferenciál z GAZU 66 a koukám, ona je to kopie diferáku z KDF. 
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Přirovnávat Me 262 k MiGu je hodně odvážné... Asi tak jako že Mustang je v podstatě Blériot... 
Naposledy upravil(a) Dneprstein dne 09 dub 2013, 19:27, celkem upraveno 1 x.
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Je to zjednodušení, ale první reaktivní letoun Mig 9 byl osazen motorem, který okopírovali Rusové podle německého motoru BMW 003A, neboť vývoj tohoto letounu od roku 1944 ztroskotal na pokusu vytvořit vlastní motor, takže až po konci války vzlétl prototyp , který byl zalétáván v dubnu 1946 a Mig 9 byl zařazen do výzbroje armády a byl vyráběn 1946-7 v počtu 610 kusů..a třeba Mig 15 byl již vybaven moderním motorem NENE, /neboť zmíněný motor BMW byl již na konci vývoje/, kteréhož licenci jim Britové prodali jako tehdejšímu spojenci, což jim bylo poté vyčítáno, neboť tento motor byl základ všech pozdějších reaktivních motorů SSSR.
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Akorát nechápu, proč tady mluvíte o zkopírování, ukradení, apod.
Uvědomte si, že rusové kompletní dokumentaci od BMW normálně seriózně zakoupili ještě před válkou, včetně jednoho vyrobeného stroje a rozjeli to v Moskvě, v podstatě jako licenční výrobu.
Že se konstrukce a vylepšování začalo vyvíjetjiným směrem a podle jiných požadavků je pochopitelné. Takže jestli chcete porovnávat rozdíly, dejte si vedle sebe BMW a první serii válečné M-72. Co z toho bylo později je věc druhá.
Uvědomte si, že rusové kompletní dokumentaci od BMW normálně seriózně zakoupili ještě před válkou, včetně jednoho vyrobeného stroje a rozjeli to v Moskvě, v podstatě jako licenční výrobu.
Že se konstrukce a vylepšování začalo vyvíjetjiným směrem a podle jiných požadavků je pochopitelné. Takže jestli chcete porovnávat rozdíly, dejte si vedle sebe BMW a první serii válečné M-72. Co z toho bylo později je věc druhá.
Don't give in without the fight!
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Ale tady začal rozhovor o tom, zda je to kopie, nebo ne. A jelikož byl Hitler se Stalinem před 22.6 1941 "kamarád", tak jim předali dokumentaci/jedna verze/, ale i když "licence" nepokračovala, přesto je to kopie.O nic jiného nešlo..
Re: PŘESTAVBY NA BMW
Jsem členem military klubu,který dělá německo.Jistě všichni víte,že sehnat bavoráka je velký a také finanční problém.Proto jsem upravil M72 r.v.1945 na bmw,abych nebyl v německé uniformě na ruském stroji za blbce.Nikdy jsem,ale na dotaz co je to za značku ruský původ nezapřel.Ta motorka je vlastně jen takové křoví.Na tom srazu v Chrášťanech jsem také byl .
Egerland
Egerland