Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
Po dalším průzkumu to vypadá na problém. Pružiny jsou v kontaktu s plechem co na něj sedi pruziny spojky. Musel by se tam dát nějaký distancni meziplech a pak je otázka, jestli by se to porad vešlo
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
Jde plech na který tlačí pružiny, pak meziplech (je dobré je heftnout k sobě), lamela spojky a přítlačný plech co drží 6 šroubů. Já jsem musel celou lamelu stáčet cca o 5mm na průměru (nevešla se mezi čepy). Upínal jsem to na malém soustruhu za středové železo zvnějšku. Přeji mnoho úspěchů.
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
Hipík: Jak moc? O milimetr by ten spodní plech šlo líznout. Pak je ještě druhá možnost, lamelu otočit a ten prostřední plech dát na ten spodní.
Ty původní dvě lamely tam jsou myslím kvůli limitům předválečných třecích materiálů. Mám pocit že BMW mělo původně jen jednu. Poválečné BMW mají také jen jednu lamelu a od 60. let dokonce menší. Výhoda dvou lamel je že to neklouže ani v bídném stavu a s pružinama unavenýma tak že tu spojku zmáčkneš malíčkem.
Jedna lamela o stejném průměru (180mm) funguje věky ve škodovkách a dalších autech s motorem 2x silnějším než máme my.
Ty původní dvě lamely tam jsou myslím kvůli limitům předválečných třecích materiálů. Mám pocit že BMW mělo původně jen jednu. Poválečné BMW mají také jen jednu lamelu a od 60. let dokonce menší. Výhoda dvou lamel je že to neklouže ani v bídném stavu a s pružinama unavenýma tak že tu spojku zmáčkneš malíčkem.
Jedna lamela o stejném průměru (180mm) funguje věky ve škodovkách a dalších autech s motorem 2x silnějším než máme my.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
Po posledním pokusu chyběly 2 mm. Asi bude záležet na konkrétním modelu převodovky a drobných postupných změnách. I ta lamela je drobne odlisna, ma vystouplejsi pruziny. musel bych dat jeste jeden středový plech 3mm pod pritlacak. ten nemam, tak to zatim slozim normalne.
lamela zatim pujde na vylet k dejvakovi, já to tam nenacpu.
Celej soucasnej problém se spojkou byl ze se prehratim spojky ustrelila hlavička jednoho z 6 imbusu na pritlacaku anebo se povolil a pak urazil. Trochu to frezovalo, ale nic neznicilo.
edit1:http://hipik634.rajce.idnes.cz/spojka_dnepr
edit2: mel by nekdo spojkovy plech doma navic ?
lamela zatim pujde na vylet k dejvakovi, já to tam nenacpu.
Celej soucasnej problém se spojkou byl ze se prehratim spojky ustrelila hlavička jednoho z 6 imbusu na pritlacaku anebo se povolil a pak urazil. Trochu to frezovalo, ale nic neznicilo.
edit1:http://hipik634.rajce.idnes.cz/spojka_dnepr
edit2: mel by nekdo spojkovy plech doma navic ?
Naposledy upravil(a) hipik634-750 dne 16 dub 2015, 15:05, celkem upraveno 1 x.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
[quote="Michal"] Mám pocit že BMW mělo původně jen jednu. Poválečné BMW mají také jen jednu lamelu a od 60. let dokonce menší. Výhoda dvou lamel je že to neklouže ani v bídném stavu a s pružinama unavenýma tak že tu spojku zmáčkneš malíčkem.
Na BMW R-12 1939 mám dvě lamely. Pozitivní je, že místo té naší "tenké" drážkované hřídele je tam naklínovaný drážkovaný nástavec trojnásobného průměru a tak bere lamely za vnitřní ozuby na větší páce. Myslím, že nějaký extra poladěný Dněpr musí dávat nýtům na těch unašečích spojky dost zabrat.
Na BMW R-12 1939 mám dvě lamely. Pozitivní je, že místo té naší "tenké" drážkované hřídele je tam naklínovaný drážkovaný nástavec trojnásobného průměru a tak bere lamely za vnitřní ozuby na větší páce. Myslím, že nějaký extra poladěný Dněpr musí dávat nýtům na těch unašečích spojky dost zabrat.
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
Nýty to zvládaj dobře, zato drážkování v unašeči se omačkává tak dlouho, až se střihne a protočí. Já ho na Uralu střihnul téměř, Zdeněk úplně. Mimo to uralí unašeče z mírně lepší oceli se rádi obtiskávají do né zrovna tvrdé převodové hřídele.
Každopádně auta a novější BMW mají unašeč lamely přímo na hřídel a nejsou s tím žádné problémy přestože síla motoru i doba provozu je o řád větší. Jen je unašeč delší a celé je to vyrobené ze slušného materiálu. To mezikolo je řešení aby to to fungovalo dobře ikdyž to bude vyrobeno z bláta.
Každopádně auta a novější BMW mají unašeč lamely přímo na hřídel a nejsou s tím žádné problémy přestože síla motoru i doba provozu je o řád větší. Jen je unašeč delší a celé je to vyrobené ze slušného materiálu. To mezikolo je řešení aby to to fungovalo dobře ikdyž to bude vyrobeno z bláta.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
já to zatim poskladal původne. jedine reseni, ktere vypada funkcne je pruzinovy talir, stredovy talir, pruzna lamela, stredovy talir 2, pritlacny talir. plus se pravdepodobne bude muset ladit výška pružin. Na to ted pred sezonou nemam cas ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
S dvoumi středními plechy ti ještě zbývá místo v setrvačníku? Aby se ti to při zmáčknutí spojky neopřelo o setrvačník nebo šroub co ho drží na klikovce. Nevím jak v Dněpřím, ale v Uralím drážkovaným setrvačníku moc místa navíc není.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
jo, tam je mista hafo. poridim postupne potrebny dily a pak se uvidi ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
až to Hipík smontuje, tak pozná že se mýlil
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
uz to nemam rozebrany, abych to mohl overit ale bez pruzin tam bylo mista hafo
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
Jen drobná poznámka z 3/4 ročního provozu poslední verze: Funguje to perfektně, jen jsem musel srovnat a trochu vyvážit lamelu. Ten pružný unašeč z Moskviče je vyrobený s tradiční ruskou pečlivostí, hází jen o asi 2mm. V autě a v Dněpru to nevadí, v Uralu s jeho uzavřeným setrvačníkem to ale stačí aby na něj dosáhl, což způsobuje drobné cukání při sebevíce vymáčklé spojce.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
já jsem předělal spojku tak že střed s pružinama jsem vzal z moskviče 412, a lamely jsem dal z felicie přítlačák je tak jak byl plech který byl mezi dvěma lamelama je vlastně pod plechem kterým se uzavírá celá sestava. celé jsem to řešil minulý týden a po odzkoušení jsem zjistil, že klouže tzn. zvednout přítlak na pružinách. pokud tam jsou dvě lamely tak to stačí na jednu musí přijít větší přítlak. budu řešit dovrtáním děr do setrváku a doplněním pružin dám 3 kusy pružin a mělo by to stačit
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
Další možnost je použít nové pružiny z Urala. Ty co tam dávají posledních pár let, jsou asi tak dvakrát tvrdší než Dněpří nebo starší Uralí. Alespoň pocitově dle síly nutné na ovládání spojkové páky.
Mimochodem lamela z Filcky má průměr 190mm, stodváca má 180mm. Jak se Vám tam vešla?
Mimochodem mám teď rozebraného Dněpra kvůli vaklům všude a tekoucí převodovce, tak přemýšlím, jak tam nacpu lamelu z moskviče, co jsem vyhrál na šumavském sraze. Zda perfekcionistickou variantu s komplet přítlačákem z auta jako na Uralu, nebo jednoduchou s pružinama.
Ten přítlačák je o dost víc práce, zato se u toho nemůžou nikdy vymlátit čepy a plechy.
Mimochodem lamela z Filcky má průměr 190mm, stodváca má 180mm. Jak se Vám tam vešla?
Mimochodem mám teď rozebraného Dněpra kvůli vaklům všude a tekoucí převodovce, tak přemýšlím, jak tam nacpu lamelu z moskviče, co jsem vyhrál na šumavském sraze. Zda perfekcionistickou variantu s komplet přítlačákem z auta jako na Uralu, nebo jednoduchou s pružinama.
Ten přítlačák je o dost víc práce, zato se u toho nemůžou nikdy vymlátit čepy a plechy.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Spojka z Moskviče, talířovka z Filcky
spojku jsem jednoduše tak jak je upnul do soustruhu a sebral z ní těch 10 mm, chce to plátkový nůž a opatrně protože ty plechy jsou trvdé a pružné