Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Uživatelský avatar
rohlik
Příspěvky: 66
Registrován: 24 led 2012, 19:43
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od rohlik »

Já používal na Dněpru řetězy udělané z komponentů autořetězů a to i na pneu Heidenau 4,00/19 a vešlo se to tam a to byl pak tank pokuď mohl motor tak ho nic nezastavilo. Na Uralu tolik místa ke kardanu není tak přemýšlím o přepletení kola mimo osu asi tak o 10 mm. Dělal to už někdo, o kolik to snese aby vyšly dráty?
Přílohy
řetěz.jpg
řetěz kolo.jpg
řetěz kolo 2.jpg
URAL 750 2WD
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od Michal »

Dráty centimetr umožněj, umožnily by i víc, ale jedna strana drátů je pak hodně kolmo a o to větší pákou na ni působí boční síly. Pak se ryhle vytahávají. Pro kola ježděné jen v terénu a ve sněhu to nevadí, ale při řezání zatáček na asfaltu se vytahávají opravdu rychle. Tolik moje zkušenost.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Stopl
Příspěvky: 119
Registrován: 04 úno 2011, 11:21

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od Stopl »

Poté co jsem zase zahučel :D ve sněhu,jsem se vrátil k myšlence použití hrotů na zadním kole.Na FB jsem viděl fotku od jednoho Amíka.Mám možnost nechat hroty nastřelit (6,- Kč/ks).Názory ?
Obrázek
Přílohy
hroty.jpg
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Šel bych spíš cestou těch sněhových řetězů, viz výše. Teď jsem to s emkou zkoušel i v hlubším sněhu a funguje to výborně. Jezdí to i po poli. Prvně jsem měl trochu obavu, kdo mě uprostřed lánu vytáhne, ale průjezdnost fakt perfektní.
Přílohy
Retezy (2).jpg
Naposledy upravil(a) Honda Wanderer dne 05 úno 2021, 16:13, celkem upraveno 1 x.
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
Stopl
Příspěvky: 119
Registrován: 04 úno 2011, 11:21

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od Stopl »

Řetěz by byl určitě lepší.Mám však obavy,že by mohl sklouznout a poškodit kardan.Dnes to dám nastřelit a budu doufat,že to ještě letos vyzkouším.V hlubokém sněhu to asi nebude to pravé ořechové,ale pokus dám ;)
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od Michal »

Ve sněhu jsou dva problémy, na každý funguje něco zcela jiného.
1. Hluboký měkký sníh: Funguje jen drapák, nic jiného se jeho schopnostem nepřiblíží.
Klasické drapáky dělá Mitas i v zimní verzi pod označením "Winter friction". Je to guma ze stejné formy jako letní drapák, jen z jiné směsi, je označen bílým pruhem místo červeného. Bohužel obvykle mají v nabídce jen jeden nebo dva vzorky daného rozměru - např v Uralím rozměru jen C16, jiný jsem neviděl. Hlavní výhoda té zimní směsi je nikoliv ani tak zázračná přilnavost, ale to že se neodírá o led, zatímco letní ztvrdlý drapák se o led doslova strouhá a mizí před očima.
2. Led nebo zcela tvrdý uježděný sníh: Funguje měkká silniční guma, např Mitas E-05 nebo plochodrážky (ty ale sjedete za 2 srazy). Prý funguje zimní verze Heidenau K37, ale tu jsem nezkoušel (drahá). Zato zimní drapák na ledu drží zhruba jen jako letní K37 - tedy nic moc ale dá se to. Tedy stejně jako normální drapák nedrží na asfaltu, ani zimní směs drapáku to nezachrání, když není styčná plocha.

Hroty v zimním drapáku by tedy mohly udělat velmi schopnou zimní gumu. Nemívám ale na ledu takové problémy, abych do toho šel, vždy uváznu v hlubokém sněhu, když se na něj motorka posadí břichem.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 631
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od Dněprák »

Mě se osvědčily Pneu 4.00 x 19 71P E-05 Reinf M+S MITAS. Nemají sice drapák,ale ve sněhu byly lepší než klasický drapák. Na ledě jsem nějaké výrazné zlepšení nepoznal, ale na sněhu to znát bylo.
Uživatelský avatar
samjos
Příspěvky: 26
Registrován: 12 led 2019, 16:12
Bydliště: Lípa nad Orlicí

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od samjos »

Mně se osvědčili celoročně Heidenau K37 , přes léto nejezdím jen po asfaltu tak je to supr a tolik se nesjížděj.
Přílohy
IMG_20210114_111830 (2).jpg
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od Němec »

kdysi jsme jeli po traktoru do kopce, kde se ani nesype, uhladil to tou radlicí krásně, nějak sem se doplácal až pod vrcholek, kde mi v klopený zatáčce motorka prostě sklouzla do příkopu :) nějakou chvíli mi trvalo, než sem přinutil kola se na tý uhlazený silnici chytnout se a rozjet. tenkrát mě napadlo, jestli by na takovýhle nouzový rozjezdy mohlo fungovat nejěký drobný přisypávání z nádoby pod zadní kolo, vysušenej písek, drobný kamenivo apod. po horskejch silničkách jsme to přeplácali vždycky, zimy od tý doby nebyly dohromady žadný, tak už jsem to neřešil.

jinak jsem na tom jak Michal, nejvíc záseků jsem měl v hlubokým sněhu, kdy se motorka přilepí podvozkem.
pokud si dobře vzpomínám na sraz v Lošticích 2010 nebo tak nějak, tak nejlíp to snad jelo po tý vrstevnici Zdeňkovi s řetězama.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
Stopl
Příspěvky: 119
Registrován: 04 úno 2011, 11:21

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od Stopl »

Hroty mám nastřeleny (Heidenau K37).Na hluboký sníh to asi bude o ničem,ale na zledovatělém podkladě by hroty smysl mít měly.Ještě namontuji naviják 12V,tak aby se dal rychle přidělat buď dopředu nebo dozadu.No a dál budu vozit hupcuk a 30 metrů konopného lana + skládací lopatu.No a stejně zase někde zahučím... :D .
guma1.jpg
guma1.jpg (47.68 KiB) Zobrazeno 5667 x
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

No a máš to vyzkoušený? Venku jaro, 15°C a ty se vytasíš s hrotama. :-) Mně to přijde docela na řídko.
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
Stopl
Příspěvky: 119
Registrován: 04 úno 2011, 11:21

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od Stopl »

No to je na sezónu 2021/22.Letos už to nevyšlo :D
Uživatelský avatar
samjos
Příspěvky: 26
Registrován: 12 led 2019, 16:12
Bydliště: Lípa nad Orlicí

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od samjos »

Druhou sezonu používam naviják a hodil se.
Přílohy
IMG_20210226_101223 (3).jpg
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od Němec »

jen pro zajímavost, používá někdo přípravky ACF 50? cizinci si to celkem chválej.
prá let zpět jsem udělal nástřik čístí spodku nějakým bitumenem a pak ještě část voskem, ale místama, hlavně lemy, už to začíná lehce reznout.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
samjos
Příspěvky: 26
Registrován: 12 led 2019, 16:12
Bydliště: Lípa nad Orlicí

Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)

Nový příspěvek od samjos »

Koncem léta sem měl na seřízení karburátoru Moto Gruzzi Floridu a mechanik mi nabídl aplikaci ACF 50 a docela moto pěkně vynikla po ošetření. Vypadá i tetka po pár měsicich, pěkně se nakonzervuje. Dněpra sem ještě neskouše aplikovat ACF . To vše :D
Odpovědět