Zakoupil nově vyráběné karburátory K 302. Hned při prvotním ohledáni jsem objevil jisté potíže:
- karburátory nejsou nijak značeny, údajně dovezené z Ukrajiny, původ neznám
- podle některých znaků, např. místo kolíčkových záslepek ve vrtaných kanálech natlačeny kuličky, usuzuji na asijský původ; odlitky jsou mírně odlišné od originálů
- plováky jsou z průsvitného plastu, duté
- na jednom z karburátorů chyběl malý dutá šroubek se sítkem pro vstup volnoběžného vzduchu
- otvory v tryskách a zaústění volnoběžného kanálu mělo otřepy, které jsem opatrně odstranil
- asi nejhorší věc-pružinka tvaru U, která má za úkol roztlačovat obě poloviny šoupátka ke stěnám šachty, aby dobře těsnilo, je slabá a špatně tvarovaná; šoupě v šachtě hrká! Vyřešil jsem nahrazením z původních karburátorů
- ve víčku je dorazový kolík, omezující zdvih šoupátka na cca 8 mm; nutno odstranit
- šroub volnoběžného vzduchu má jiný tvar kuželovité špičky, ta je daleko "tupější" oproti originálu, regulace tedy bude jistě méně citlivá.
- šroubek, zaslepující zdola šachtičku pro jehlu je dlouhý; pokud se dá jehla do nejhořejšího zářezu, šoupátko se neuzavře, protože, jehla narazí na konec tohoto šroubku
Jakmile se oteplí, provedu montáž a uvidí se. Stály oba 1600,- Kč.
Nové karburátory K 302
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Nové karburátory K 302
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové karburátory K 302
ty dorazový kolíky nad šoupětem jsou dle originálu na zajetí nového motoru demontovaly se dodatečně.
koupil jsem si je taky ale plováky mám klasický mosazný?
koupil jsem si je taky ale plováky mám klasický mosazný?
Re: Nové karburátory K 302
Tak mám po opravě kliky a montáži nových K 302 ujeto asi 400 km. Jaké jsou poznatky - seřízení chodu motoru trochu lepší, než u původních karburátorů, ale nastavení volnoběhu je i teď nejednoznačné, musí s občas doladit. Pod plynem chování výrazně lepší, směs není tak bohatá a svíčky jsou krásně cihlové. Spotřeba také výrazně klesla, podle mého odhadu (neměřil jsem to přesně) min. o 0,75 - 1 l/100 km. Ovšem - jeden karburátor měl dost výraznou vadu, a sice vinou nekvalitního pórovitého odlitku protékal benzín z přívodního kanálku k vonoběžné trysce do bočního otvoru pro přisávání pomocného vzduchu pro vonoběh (uzavřeného dutým šroubem se sítkem). A tudy stále vytékal ven. Provedl jsem opravu zalepením, uvidíme. Ale co mi to dalo, než jsem zjistil, proč a kudy vlastně to teče, aniž by se karburátor přeplavoval netěsností jehlového ventilu. Byla to dírečka, kterou neprošel ani zahnutý špendlík....
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry