Náhon side
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Náhon side
Ahojte ctihodní soudruzi,
Mám MT09 a chtěl bych se zeptat, jestli je reálná přestavba na hnanou sajdu. Ne trvale, jen připojení bez diferenciálu na projíždění ukrutností. Myslím přestavbu bez kupování nového rámu sajdy apod.. Něco bych samo koupil, ale aby toho bylo co nejméně. Znova tedy otázka," má o tom smysl přemýšlet?".
Díky Matěj
Mám MT09 a chtěl bych se zeptat, jestli je reálná přestavba na hnanou sajdu. Ne trvale, jen připojení bez diferenciálu na projíždění ukrutností. Myslím přestavbu bez kupování nového rámu sajdy apod.. Něco bych samo koupil, ale aby toho bylo co nejméně. Znova tedy otázka," má o tom smysl přemýšlet?".
Díky Matěj
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Re: Náhon side
viděl sem takovou srandu
na řidítkách tlačítko, na kole zboku přišroubovanej věnec ze setrvačníku z auta a starter s reduktorem, v sajdě baterku z auta dobíjenou normálně z altíku motorky. když chlápek potřeboval popostrčit v terénu, tak to prostě máčknul a bylo, efekt zajímavej, starter měl síly až. bylo to na oppozit.ru, ale link na video už sem hledal a nenašel.
Dněpr 11 solo/side
Re: Náhon side
Re: Náhon side
Přidělat na beznáhonovýho Dněpra uralí pohon sajdy?
Určitě to jde. Potřebuješ uralí hlavní převod, uralí kardan sajdy s osou kola, uralí vidlici sajdového kola, uralí rám sajdy, ale asi by šlo jen zásadně převařit původní rám. Vidlice motorky z MT16 by mohla pasovat na Uralí rozvodovku. Dále vyřešit brzdu sajdy. Tyto díly jeté seženeš těžko. V nových dílech by šlo zřejmě o rekord v částce nainvestované do Dněpra. No rekord asi ne, alespoň dobrý pokus o něj.
Četl jsem na SovietSteeds o průkopníkovi v zahraničí, co předělával beznáhonového Urala 750 na náhonového. V nových dílech ho to stálo kolem 100.000Kč včetně rámu sajdy.
Určitě to jde. Potřebuješ uralí hlavní převod, uralí kardan sajdy s osou kola, uralí vidlici sajdového kola, uralí rám sajdy, ale asi by šlo jen zásadně převařit původní rám. Vidlice motorky z MT16 by mohla pasovat na Uralí rozvodovku. Dále vyřešit brzdu sajdy. Tyto díly jeté seženeš těžko. V nových dílech by šlo zřejmě o rekord v částce nainvestované do Dněpra. No rekord asi ne, alespoň dobrý pokus o něj.
Četl jsem na SovietSteeds o průkopníkovi v zahraničí, co předělával beznáhonového Urala 750 na náhonového. V nových dílech ho to stálo kolem 100.000Kč včetně rámu sajdy.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Náhon side
Michale, díky za info. S těmi novými díly máš samo pravdu a klidně může být toto téma smazáno, protože na letošní zimu už jsem s touto přestavbou přestal počítat. Musím udělat celkovou go motoru a vlastně všeho a příští "sezónu" bych chtěl jezdit. Ale časem to vidím tak, že bych koupil jen Al obal výstupu na náhon a vše ostatní bych si udělal sám. Jak jsi napsal, převařit rám sajdy a měsíček na zadní vidlu, to je to nejmenší. No nesmějte se soudruzi..... Vím, že v tom čase co bych to dělal by bylo kupa peněz, ale když mě to baví, že. Jen jsem zatím neměl moc času popřemýšlet, jak je u toho řešení na obrázku upevněná osa zadního kola. Napoví někdo? Jo a mohl by někdo napovědět, jak je řešena parkovací "ruční" brzda? To určitě dělat budu.
Matěj
Matěj
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Re: Náhon side
Výstupní trubkovitý unašeč pohonu sajdy má jedno ložisko zvenku, které ho drží ve skříni rozvodovky, druhé malé ložisko vevnitř. K tomu malému ložisku vevnitř je utažená hřídel zadního kola přes sérii různých rozpěrek. Z toho vyplývá, že axiální síly jsou zajištěny spíše šroubem stahujícím hřídel v oku vidlice na opačné straně.
Pokud si to chceš vyrobit sám, nebylo by úplně marné tam zkusit zabudovat mezinápravový asymetrický diferák z nějakého auta. Nejlépe samosvorný.
Parkovací brzda je vyřešena jednoduše. Je to kolík držící brzdový pedál v zašláplé poloze. Na Uralu funguje jen při přesně seřízené zadní brzdě. Pokud je volnější, nebrzdí, pokud je utáhlejší, nejde zajistit.
Pokud si to chceš vyrobit sám, nebylo by úplně marné tam zkusit zabudovat mezinápravový asymetrický diferák z nějakého auta. Nejlépe samosvorný.
Parkovací brzda je vyřešena jednoduše. Je to kolík držící brzdový pedál v zašláplé poloze. Na Uralu funguje jen při přesně seřízené zadní brzdě. Pokud je volnější, nebrzdí, pokud je utáhlejší, nejde zajistit.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
Jakub MT9
Re: Náhon side
Ahoj ja pe této uprave toužil už dost dlouho. nakonec jsem dospěl k názoru že kupovat drahý stary vyjebaný diferáky nemá cenu. Koupil jsem fungl novou rozvodovku z urala SWD včetně křížů kardanu unašeče a štítu brzdy sajdy. Momentálně se na mašině pracuje asi tejden a poměrně až na větší problémy pasuje. samozřejmě dost zamečnických prací ale myslím že to bude stát za to. časem dám fotky.. ůprava výjde max 30tis
-
ben
Re: Náhon side
Ahoj a neni lepsi koupit nahon na Mt-16 a dodelat tam uzaverku diferaku? Nekde jsem to videl a nema to chybu....Ural se muze jit zahrabat 
Mam dokonce pocit,ze origo prevod a nahon sajdy z MT-16 je na to temer predchystany...,ale kazpopadne to jde a bude to vyrazne levnejsi nez kupovat nahradni dily na Urala.
Mam dokonce pocit,ze origo prevod a nahon sajdy z MT-16 je na to temer predchystany...,ale kazpopadne to jde a bude to vyrazne levnejsi nez kupovat nahradni dily na Urala.
Re: Náhon side
Ahoj.
Jedno z řešení je to,co píše ben .Já jsem zvolil variantu u MT 11 takovou, že jsem nejdříve koupil podvozek sajdy s pohonem. Původní sajdu jsem na něj přimontoval, muselo se převařit uchycení sajdy. Dotáhl jsem to až do úplného konce a to, že jsem to na odboru dopravy nahlásil jako přestavbu MT 11 na MT 16, včetně zápisu do technického průkazu. Chtěl jsem, aby to bylo podle zákonů, protože případě nehody by do toho mohl někdo začít šťourat. Jízda s pohonem sajdy s diferenciálem je úplně o něčem jiném, než s nepoháněnou sajdou. Potom jsem se rozhodl, že ještě zvýším průjezdnost sajdy v terénu tím, že namontuju rozvodovku s uzávěrkou diferenciálu. Na ebai jsem zakoupil diferenciál s uzavěrkou za celkem 570 euro. Měla být nová, ale nebyla. Měl jsem ji možnost vyzkoušet na srazu u Jirky na Šumavě. Jízda je stejná, jako u Urala se zapnutým pohonem sajdy. Před srazem v Píšťanech ale dosloužila, protože se vylomily dva zuby na pohonu satelitů. Když to ale vyhodnotím a už to na fóru zaznělo několikrát, Dněpr s nepoháněnou sajdou s dobrým řidičem, který ale někdy musí zapomenou na pud sebezáchovy, vyjede víc, než dokonale poháněný podvozek. Ale v každém případě, poháněná sajda je prostě něco, co jízdu v terénu usnadňuje. A situace, kdy bude opravdu potřeba využít uzávěrku diferenciálu se taky určitě vyskytnou.
Jedno z řešení je to,co píše ben .Já jsem zvolil variantu u MT 11 takovou, že jsem nejdříve koupil podvozek sajdy s pohonem. Původní sajdu jsem na něj přimontoval, muselo se převařit uchycení sajdy. Dotáhl jsem to až do úplného konce a to, že jsem to na odboru dopravy nahlásil jako přestavbu MT 11 na MT 16, včetně zápisu do technického průkazu. Chtěl jsem, aby to bylo podle zákonů, protože případě nehody by do toho mohl někdo začít šťourat. Jízda s pohonem sajdy s diferenciálem je úplně o něčem jiném, než s nepoháněnou sajdou. Potom jsem se rozhodl, že ještě zvýším průjezdnost sajdy v terénu tím, že namontuju rozvodovku s uzávěrkou diferenciálu. Na ebai jsem zakoupil diferenciál s uzavěrkou za celkem 570 euro. Měla být nová, ale nebyla. Měl jsem ji možnost vyzkoušet na srazu u Jirky na Šumavě. Jízda je stejná, jako u Urala se zapnutým pohonem sajdy. Před srazem v Píšťanech ale dosloužila, protože se vylomily dva zuby na pohonu satelitů. Když to ale vyhodnotím a už to na fóru zaznělo několikrát, Dněpr s nepoháněnou sajdou s dobrým řidičem, který ale někdy musí zapomenou na pud sebezáchovy, vyjede víc, než dokonale poháněný podvozek. Ale v každém případě, poháněná sajda je prostě něco, co jízdu v terénu usnadňuje. A situace, kdy bude opravdu potřeba využít uzávěrku diferenciálu se taky určitě vyskytnou.
-
Jakub
Re: Náhon side
To je sice hezké řešení jenomže kolikpak se dá za diferák na dněpra ?? Novej kolem 20 000. uzávěra 4 500. rám sajdy skoro nesehnatelný. A na 85procent se diferák časem vysype. Rozvodovka z urala je nová jednoducha skoro nezničitelná. A hlavně nejsou nutný reduktory atd.
-
Jakub
Re: Náhon side
Mě stala. Rozvodovka swd cca 13 000, Kardan 4 800 kříř velký 2700 brzdový štít včetně paken sajdy 2400 a unašeč 500. A je pohon sajdy kompletní a hlavně uplně nový. Každé má svoje diferák je diferák uzávěra je uzávěra. ale s tou funkčností kijevských diferáku si opravdu nejsem jist. Rád bych jsem přidal fotku, ale nějak jsem nepřišel jak na to.
prosím o radu