Ahoj,
co se týče chemického leštění, tak jsem si nechal předloni takto očistit hlavy, na M-72, protože opravdu mě nenapadl jiný způsob jak je očistit i mezi žebry uvnitř. jasně nabízel se způsob je klasicky opískovat, ale to je naprd, protože jsem měl jedny hlavy na K-750,které jsem dostal k motu a ty byly opískovány. Vypadaly jako nové, ale povrch, který písek zanechá není vhodný, protože na něm strašně ulpívá špína, mastnota atd. takže je hezký akorát hned po opískování, ale během provozu to už ztrácí své kouzlo, proto nedoporučuju pískovat, a už vůbec né celý motor.
Jiná situace je jak uvádí Vici tím keramickým kuličkováním. Tato varianta nepoškodí a nenaruší povrch.
Já jsem v té době před dvěma lety problém řešil chemickým čištěním.
Není pravda jak uvádí bobanbob, že je to čištění ultrazvukem. Jedná se čištění a leštění elektrochemickou cestou.
povrch je poté jako by aloxovaný, tudíž se na povrchu vytvoří vrstvnička, která je odolnější, neulpívá na ní mastnota, nečistoty se lehce odstraňují, lépe, než když byl předmět nový. uchovává si stálou barvu.
Akorát je to dost lesklé, a nezachází to jako hliník bez této úpravy, takže pro ty, co chtějí mít moto spíš military vzhled to bude moc lesklé. Sice jsem mluvil s majitelem firmy, že když to lesklé nechcete mít úplně dá se to tam nechat kratší dobu, ale zatím nemám vyzkoušeno.
Takže když to shrnu, kdo chce mít motor nebo jekékoliv hliníkové díly stále lesklé jako nové je pro něj chem. leštění tou nej. volbou. Ale pozor! na netu můžete narazit na pár "chytráků" kteří nabízí tyto služby za téměř dvojnásobek ceny s tím, že vy jim pošlete díly k chem. leštění ale oni samotní leštění neprovádí, akorát je přepošlou a zbytek peněz si nechají! Bohužel takoví chytráci se najdou i zde.
