předstih u bezkontaktu

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Fort
Příspěvky: 168
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Fort »

Tak, když sem píšeme ty zkušenosti:

Řešil jsem nefunkční zapalčo _ typ IV k Vlkovi.

Po aplikaci OK Hallova snímače se ještě projevil v literatuře avizovaný problém s vynecháváním ve 3800 – 4000 ot. kvůli přehřátí.

Tak jsem zapalčo vystěhoval zpoza prsíček na místo houkačky - jako to má následující typ V a ještě doplnil chladičem výkonového prvku – viz. obr. dole je zlatý ;)

Spoje podmáznuty, aby teplo lépe odcházelo. Tlustá náporová čelní stěna odvádí teplo taky.

Vyzkoušeno 800 km rychlá jízda po dálnici, ale na jaře a v zimě.

Poslední test již rychlých 380 km nyní v těch největších vedrech po dálnici i ve frontách v Praze.

Takže to jede – pro terén je to sice blbě zranitelně uložený, ale na Vlkovi je to fuk.
Přílohy
Ignition Typ IV_upgrade.JPG
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

:) Dnes jsem v rámci příprav na sraz věnoval trochu času i Dněpříkovi. Lukáš mi namontoval přeprogramované zapalování a já mám místo pusy rohlík :D . Motor se celkově začal chovat kultivovaněji, hlavně v nízkých otáčkách. Nyní si nechá líbit v tahu do kopce podstatně nižší otáčky, aniž by měl tendenci chcípat a v nižších otáčkách má více síly. Maximálka se nezměnila, ale řekl bych, že jde ochotněji do otáček. Zatím to hodnotím pozitivně. Zbývá dořešit nové uchycení halovky, aby se mohl použít výrobně jednodušší kotouček místo hrníčku a umístit zapalování někam mimo motor a zkoušet chování při delší jízdě.
Uživatelský avatar
rossi
Příspěvky: 38
Registrován: 08 zář 2016, 20:47
Bydliště: Litovel

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od rossi »

Kurňa hoši klobůk dule! Jste fakt machři! Když se vám povede nějakej vzorek kterej se vleze origo pod víko se vším všudy, tak budete mít ode mne první objednávku :-D
Jen cesta může být cíl

Moj Geroj! -Dněpr 650 OHV R.V. 1977
Uživatelský avatar
Pavel Kučera
Příspěvky: 121
Registrován: 16 úno 2011, 11:12
Kontaktovat uživatele:

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Pavel Kučera »

Jirka-MT9 píše:Hezká práce Davy, děkuji moc. Osobně se mi zdá, že ten nárůst předstihu přichází dost pozdě. Docela by mne zajímalo, jak vypadají křivky programovatelného zapalování Ignitech od Pavla Kučery pro Dněpr a pro Ural. V čem se liší a jak moc. Hlavně pak vliv na chování motoru při jízdě. Asi budu muset naplnit prasátko a časem si ho koupit. :D
Ahoj,
jaksi jsem toto vlákno zachytil až teď, takže se omlouvám za trochen pozdní reakci.

Mrkni se na přiložené obrázky u zapalování v mém novém e-shopu. S křivkou si můžeš dělat, co chceš a kdykoliv se vrátit k původním nastavení (nahráním souboru).
Montážní návod a popis programovatelného zapalování najdeš v odkazu Soubory - odkazy.
Vzhledem, k tomu, že je každý Dněpr jiný, tak se to hodí. Máme to s Ignitechem vyřešené už tuším od roku 2008, odkdy toto zapalování nabízím.

http://shop.ural.cz/elektricka-zarizeni ... r-ural-12v
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Maarty 82
Příspěvky: 57
Registrován: 29 črc 2017, 09:09
Bydliště: Plzeňsko

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Maarty 82 »

Zdravím. Tohle zapálko půjde i na Svčko? Jake jsou zkušenosti? Děkuji
Uživatelský avatar
Pavel Kučera
Příspěvky: 121
Registrován: 16 úno 2011, 11:12
Kontaktovat uživatele:

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Pavel Kučera »

Maarty 82 píše:Zdravím. Tohle zapálko půjde i na Svčko? Jake jsou zkušenosti? Děkuji
Dobrý den,

jedná se o 12V zapalování, na 6V soustavu jej nelze použít.

Tak jako zde hojně diskutované údajně 6V zapalování Sovek (МПБСЗ) z Ukrajiny má rozmezí napětí, ve kterém by mělo pracovat. 6V je jeho spodní krajní hodnota, na které ale nelze doporučit jeho stálý provoz.

Mimochodem, zapalování Sovek pro motory na 6V soustavě pracuje také ve spodní krajní mezi (výrobcem udávaná od 6V do 16V):
"МПБСЗ обеспечивает бесперебойное искрообразование при изменении напряжения в бортсети от 6В до 16 В, при этом напряжение на свечах зажигания не изменяется и достигает 17 кВ."
Jedná se tady také o 12V zapalování.

Na vývoji 6V programovatelného zapalování se společně s Ignitechem už pracuje.
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od fapeko »

Znovu upozornuji všechny pisatele , že máte psát vaše osobni zkušenosti a né co jste někdy vyčetli na guglu atd. , protože zapalování Sovek je plně funkční od 5,8V a toto je potvrzeno mým istruktážním videem + stovky prodaných kusů ,které všechny spolehlivě fungují na 6V motocyklech.Už nějakou dobu vyrábí Sovek nové cívky ,které jsou komplet zalité a blbuvzdorné a nehrozí tam už upadnutí vinutí z jádra jak se mohlo stát na těch starých kulatých.
Pokud někomu toto zapalování nefunguje na 6V , tak je na 99,9% problém někde jinde a né v zapalování !!
A za 1600kč včetně cívky je to ta nejlepší investice do motorky
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od bobanbob »

Za mě je ten Sovek na spodovém motoru absolutní bomba. A to nepatřím k lidem co chválí kdeco .
Uživatelský avatar
Pavel Kučera
Příspěvky: 121
Registrován: 16 úno 2011, 11:12
Kontaktovat uživatele:

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Pavel Kučera »

fapeko píše:Znovu upozornuji všechny pisatele , že máte psát vaše osobni zkušenosti a né co jste někdy vyčetli na guglu atd. , protože zapalování Sovek je plně funkční od 5,8V a toto je potvrzeno mým istruktážním videem + stovky prodaných kusů ,které všechny spolehlivě fungují na 6V motocyklech.Už nějakou dobu vyrábí Sovek nové cívky ,které jsou komplet zalité a blbuvzdorné a nehrozí tam už upadnutí vinutí z jádra jak se mohlo stát na těch starých kulatých.
Pokud někomu toto zapalování nefunguje na 6V , tak je na 99,9% problém někde jinde a né v zapalování !!
A za 1600kč včetně cívky je to ta nejlepší investice do motorky
Dobrý den,
omlouvám se za jiný názor, odpověď s vykřičníky jsem očekával, ale zkusil jsem to.
Jakési dlouholeté zkušenosti tu asi jsou, ale asi ještě málo.
Slibuji, že se již nadále k tomuto nebudu vyjadřovat.
Bohužel tady jako téměř jediný vystupuji pod svým jménem a s přezdívkami se těžko komunikuje.
Děkuji za pochopení.
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Ahoj Pavle,
nerozumím tomu proč se omlouváš a už vůbec nerozumím tomu, proč si Fapeko nárokuješ možnost jediného správného názoru. Oba jste odborníci, kterým už nějaké ty stroje prošly rukama, tak proč ta komunikace čpí záští? Nepatříme do komunity lidí, kteří by si všichni měli pomáhat? Je sposta lidí, kteří mají pozitivní zkušenosti s uváděným zapalováním, ale jsou zde i negativní zkušenosti a to je dobré si přiznat. Pavla znám osobně a byl jsem vždy spokojen s jeho službami a pomocí. Nikdy mi nic nevnucoval a pravdivě mi sdělil informace o kvalitě jednotlivých dílů, případně upozornil na záludnosti. Bylo pak na mém rozhodnutí, zda dám na jeho rady, či budu věnovat čas a úsilí ověřováním získaných informací. Ať tak či onak, vždy jsem se potkal u Pavla s férovým a přímým jednáním. To, že má jiné zkušenosti a vy nesouhlasíte s jeho závěry se dá sdělit i poněkud neutrálněji bez vzájemného osočování a napadání. Fapeko je v komunitě uznávaný zručný mechanik, který již také pomohl mnohým majitelům ruského železa zkrotit jejich neposlušné stroje. Každý z Vás má své zkušenosti a my všichni budeme rádi, pokud se s námi o ně i nadále podělíte. Proto Vás všechny prosím, nenapadejte se vzájemně. Každý má právo svobodně vyjádřit svůj názor a nikdo nemá patent na rozum. Uživatelé fóra, nechť si svobodně vyberou, kterou radou se budou řídit a kterou nikoli.
Dle mých osobních zkušeností mají obě zapalování (Sovek i Ignitech) své silné i slabé stránky.
Jiří Kopáček
Janovice nad Úhlavou
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 631
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Dněprák »

Ahoj Jirko.
Asi to nic jiného, než konkurenční boj. V této oblasti, jak jsem za 10 let života mezi Dněpristy a Uralisty poznal, jsou Pavel a Fapeko dvě takové hlavní osobnosti z hlediska zásobování a oprav. I když dost dlouho jsem vlastně nevěděl, kdo je to Fapeko. Znal jsem ho pouze z příspěvků zde na fóru. Samozřejmě je plno dalších odborníků jako Franta, Honza, Martin a i Ty a další. Ale nikdo nedělá motorky jako hlavní náplň, která ho živí.
Pavel má taky poměrně jinou pozici, protože se zabývá dovozem a servisem nových motocyklů. Kdežto Fapeko opravami a renovací motocyklů.
Nevím, kdo dělá více oprav, ale nemyslím si, že by tito dva pánové neměli dostatek zkušeností. Akorát se každý jinak prezentuje. Tím, jak Pavel zrušil své fórum, trochu vyklidil pozice v nově vytvořeném fóru Michalem. Za to můžeme Michalovi poděkovat. Tedy ne, za to že Pavel se již tak neangažoval, ale za to že fórum udržel při životě. A tady se dost začal projevovat a angažovat svými příspěvky a radami a zabezpečováním dílů Fapeko. Což samozřejmě není špatně. A trochu Pavla nahradil právě v oblasti Dněprů, Káček, Emek a podobně. Protože u Uralů, aspoň těch novějších není těch problémů tolik. A je to i na fóru vidět. Dotazy na Uraly minimálně.
Pokud se zadá jméno Fapeko a Pavel Kučera, tak poměr v zobrazení je 235 : 94 ve prospěch Fapeka. Takže je více vidět, což je pro něj výhoda, protože každý si přečte že je to servis na tyto motocykly. Tudíž dobrá, neplacená reklama. Ale proč to tak neudělat, když to jde.
Zaregistrovaných členů je zde na fóru 674 lidí, ale jen malá část lidí jezdí na srazy. Ale pro informace na fórum chodí.
Ale na základě některých příspěvků od Fapeka je vidět jeho určitá nevraživost vůči Pavlovi. Titulovat ho jako " pana božského" a Ty kteří s ním souhlasí jako " řiťolezce, schopné obětovat za něj život " se taky moc nehodí.
A zde je vidět rozdíl mezi Pavlem a Fapekem. Pavel, pokud se vůbec v příspěvcích angažuje, radí podle svých zkušeností a jak píše, nikomu vyloženě nevnucuje jeho názor s tím, že vše ostatní je špatné.
Ale Fapeko se prezentuje způsobem trochu razantnějším. Jeho příspěvky působí dojmem, jako, že jeho služby a rady jsou lepší, náhradní díly od něj levnější a lepší a tím je samozřejmě snaha získat zákazníky. Ale nemůžeme mu zase upřít snahu poradit ostatním a ani to, že třeba jsou ty díly opravdu levnější.
A vůbec nehodnotím jeho práci. Pouze hodnotím jeho prezentaci na fóru.
Jinak s Tvým názorem souhlasím, aniž bych byl tvůj " řiťolezec ".
Uživatelský avatar
Pavel Kučera
Příspěvky: 121
Registrován: 16 úno 2011, 11:12
Kontaktovat uživatele:

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Pavel Kučera »

Pavel Kučera píše:
Maarty 82 píše:Zdravím. Tohle zapálko půjde i na Svčko? Jake jsou zkušenosti? Děkuji
Dobrý den,

jedná se o 12V zapalování, na 6V soustavu jej nelze použít.

Tak jako zde hojně diskutované údajně 6V zapalování Sovek (МПБСЗ) z Ukrajiny má rozmezí napětí, ve kterém by mělo pracovat. 6V je jeho spodní krajní hodnota, na které ale nelze doporučit jeho stálý provoz.

Mimochodem, zapalování Sovek pro motory na 6V soustavě pracuje také ve spodní krajní mezi (výrobcem udávaná od 6V do 16V):
"МПБСЗ обеспечивает бесперебойное искрообразование при изменении напряжения в бортсети от 6В до 16 В, при этом напряжение на свечах зажигания не изменяется и достигает 17 кВ."
Jedná se tady také o 12V zapalování.

Na vývoji 6V programovatelného zapalování se společně s Ignitechem už pracuje.
Omlouvám se, nepřidal jsem k příspěvku fotky originálního návodu. Snad to rozluštíte v ruštině, je to označeno červeně. Text z webu jsem použil jen z lenosti hledat a fotit návod.

Jinak v pohodě, nic proti nikomu.
S Petrem Kotrbou jsme si o tom před chvíli pohovořili po telefonu, F klidu.

Tady jsou:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Ke stažení ve větším rozlišení:
http://www.dnepr.cz/images/sovek-1135_3734-01.jpg
http://www.dnepr.cz/images/sovek-1135_3734-02.jpg
http://www.dnepr.cz/images/sovek-1135_3734-03.jpg
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Michal »

Kdo není náhodným nebo novým čtenářem fóra, není překvapen.
Odborné znalosti a zkušenosti nijak nezaručují společenské vychování. K tomu psaná forma neobsahuje neverbální část komunikace, která mění tón a váhu výrazů. Projev ovlivňují také regionální kulturní rozdíly, takže například zatímco někde je oslovení "pičo" urážka, v jisté Polské části naší republiky je "pyčo" zdvořilé oslovení ve smyslu "Vážený pane/paní".
Fapeko má sklony psát stylem arogantního hulváta, za což byl v extrémních případech napomenut. Pavel je zase svéráz svým přístupem.
Internetová diskuze není vždy v diplomatickém tónu, urážet se je nesmyslné. Vyslovené urážky jiných se tu nevyskytují, bude-li tomu jinak, zasáhneme.


Ohledně provozního napětí elektroniky, je to trochu složitější. Vlastnosti polovodičů ovlivňuje teplota a stárnutí, k tomu navíc výrobní rozptyl součástek. To že to zapalování někomu funguje od 5,8V znamená, že za 10 let v letním vedru může fungovat klidně až od 6,0V. K tomu výrobní rozptyl nebo změna typu či dodavatele některé vnitřní součástky může taky desetinu voltu posunout. Rozumný výrobce uvádí parametry, za kterých bude fungovat každý kus po obvyklou dobu životnosti v uvedeném rozsahu teplot.
Toto zapalování bude na 6V fungovat, ale nepodrží vás, když baterka bude mít slabou chvíli. Nebo když budete chtít dojet domů s nefungujícím dynamem. Na 12V bude fungovat vždy, když 12V cívka ještě dovede hodit jiskru.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Maarty 82
Příspěvky: 57
Registrován: 29 črc 2017, 09:09
Bydliště: Plzeňsko

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Maarty 82 »

Pavel Kučera píše:Dobrý den,

jedná se o 12V zapalování, na 6V soustavu jej nelze použít.

...
Špatně jsem se vyjádřil. El instalace bude 12v
Jde mi o to jestli bude u Sv motoru lepší chod motoru než u toho standardnímu bez kontaktu.
Děkuji všem
Fort
Příspěvky: 168
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Fort »

No tak jsem byl včera večer Dněpříka na půlhoďku projet – test programu a prototypu snímacího hrníčku na SOVEK.

Musím říct, že Dněpr i při - 10 °C naskočil na první šlápnutí a při té nízké teplotě se motor rozhodně nedal zadřít. Takže jsem přijel s nebezpečně světlými elektrodami.

Ten vítr ve vlasech už nebyl osvěžující. Holt ty kosti teď dopoledne docela bolí (hlavně očnice i šlachy na palcích).

U toho Stalingradu to asi nebyla žádná legrace a to to trénuji - každý týden chvilku. Protože slabší kusy vyjíždějí až v březnu..... 

Dnes bude test verze 4. Včera jsme zjistili, že na konci programu při výjezdu frézky z druhého okénka může dojít k nepřesnosti okénka až o čtyři setiny.

U verze 4 na obrázku se šířka okénka nyní pohybuje v setině – tak to snad Vepřík skousne…. se svojí banán-vačkou.
Přílohy
Hrníček na Sovek- evolution.JPG
Odpovědět