předstih u bezkontaktu

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od jarda_na »

krovak.xixao píše:Zdravím všechny příznivce ruských strojů a dvojnásob ty, kteří mají ruské mikroprocessornoje zažiganie. Právě jsem nahrnul do toho ruského zapalka (1135.3734) muj program s křivkou předstihu podle motobible. Program se mi zatím na stole jevil jako funkční a potvrdil mi to i logický analyzátor. Tak uvidíme co na to o víkendu bude říkat Dněpr. :-)
Těším se.... pochlub se ! ;)
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od fapeko »

No já nevím ,ale já osobně bych měl strach dál zvyšovat výkon na těchto strojích.Už tak to je x krát navýšené víceoktanovým benzínem,lepší karburací a bezkontaktem . A jákékoliv další navýšení výkonu bude mít vliv na životnost celé motorky která je od výroby vyrobená z bláta s zednickou tolerancí.
Ano chválím snahu Křováka ,ale byl bych velmi opatrný při testování .Propálené písty ,hlavy, urvané ojnice jsem už taky viděl
Někteří si myslí ,že Ruští konstruktéří jsou hloupí a vše co udělali je na ho.vno ,ale oni opravdu věděli co dělaj s tím aby ta motorka vydržela co nejvíce s přihlédnutím ke kvalitě materiálů.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 805
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Davy »

fapeko, upravena krivka predstihu by tomu motoru mohla naopak ulevit. Nejde ani tak o zvýšení výkonu, jako spíš o úpravu charakteristiky, optimalizaci.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Souhlasím plně s Davym, jedná se o opravu nedobře odvedené práce ukrajinských soudruhů při programování zapalování. Jejich naprogramovaná křivka předstihu je dle měření, které provedl Davy tragická. Pokud se to Lukášovi povedlo, tak by mělo mít to přeprogramované zapalování stejnou charakteristiku jako perfektně funkgující originál kladívkové zapalování. Nacpal tam křivku dle knížky - ruského návodu na opravu a údržbu Dněprů a Uralů. Ta křivka je shodná s křivkou, kterou má Michal na originálním elektronickém zapalování z Irbitu. Tudíž to není úprava nad rámec myšlenek konstruktérů, ale oprava mikroprocesorového zapalování aby se chovalo jak má. Děkuji Lukášovi za jeho obětavost a čas pro blaho ostatních.
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od jarda_na »

Jirka-MT9 píše:Souhlasím plně s Davym, jedná se o opravu nedobře odvedené práce ukrajinských soudruhů při programování zapalování. Jejich naprogramovaná křivka předstihu je dle měření, které provedl Davy tragická. Pokud se to Lukášovi povedlo, tak by mělo mít to přeprogramované zapalování stejnou charakteristiku jako perfektně funkgující originál kladívkové zapalování. Nacpal tam křivku dle knížky - ruského návodu na opravu a údržbu Dněprů a Uralů. Ta křivka je shodná s křivkou, kterou má Michal na originálním elektronickém zapalování z Irbitu. Tudíž to není úprava nad rámec myšlenek konstruktérů, ale oprava mikroprocesorového zapalování aby se chovalo jak má. Děkuji Lukášovi za jeho obětavost a čas pro blaho ostatních.
Souhlasím také... a děkuji za snahu J.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od fapeko »

Teorie je jedná a věc ,ale zkouška na brzdě může ukázat úplně něco jiného a pokud nebude mít výsledky z brzdy před a potom ,tak celé nastavení je jen pokus a omyl a vše se prověří dlouhodobým provozem motorky a nehledě na to jaké ma karbecy respektíve jaká jde směs do válce .Tohle to je vše alchymie kterou se pokouší vyřešit každý výrobce aut,motorek, atd. aby to bylo vše optimální A vy to tady chcete vyřešit na foru jedním mávnutím kouzelné hůlky?
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
krovak.xixao
Příspěvky: 45
Registrován: 01 bře 2015, 12:28

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od krovak.xixao »

Ahoj Fapeko,
brzdu na motorky mám taky v TODO listu, ale bohužel na ní ještě nedošlo. Osobně budu spokojen když mi nebude motorka v kopci umírat pod nohama v polovině použitelných otáček. Nikomu nic nenutím a netvrdím, že to co jsem stvořil je ideál zapalování. Jen opravuji chybu líného ukrajinského programátora. Nevím jestli bych to nazýval alchymií. Při vývoji jsem se snažil být objektivní a udělat to zapalování funkční a použitelné v co největším rozsahu otáček. Snad se to vyplatí.
Na závěr bych rád dodal, že nevlastním kouzelnou hůlku, tak jsem se s tím musel dělat ručně, proto mi to trvalo tak dlouho. :-)
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Michal »

To je tu pořád. Jeden nemá dobré spaní, pokud nemá vše tak jak to opustilo továrnu, druhý nemá klid, dokud to nefunguje optimálně.

Tu motorku někdo vymyslel jako celek. Později jiní konstruktéři některé části předělávali bez velké návaznosti, s tím že polovinu úprav, co tvořily celek, jim jiní soudruzi nepustili do výroby kvůli nákladům na nové přípravky a formy. Jako by to nestačilo, dělníci to pak udělali trochu jinak a navíc odflákli.
K tomu všemu je ten stroj naladěn na jiný benzín, jiný olej, jiný způsob použití, jiné cestovní tempo, prostě pro zcela jinou dobu.
Prostor pro úpravy, které zlepší chod, spolehlivost i životnost, tu je značný. Ti tehdejší konstruktéři by je v dnešní době dělali také.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
krovak.xixao
Příspěvky: 45
Registrován: 01 bře 2015, 12:28

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od krovak.xixao »

Ahojte všichni,
o víkendu jsem se pokoušel nadráždit Dněpra přeprogramovaným zapalkem. Nejdříve jsem zapojil zapalko a cívku abych se ujistil, že to vůbec hází jiskru. Jiskru mi to házelo, tak jsem začal štelovat náběžnou hranu "hrníčku" na nejnižší předstih. Somozřejmě se to neobešlo bez pilníku, kterým jsem lehký švidrací nedostatek briskně opravil. I jal jsem se skákati na startovací páce ve snaze vyloudit škytnutí z Dněpra a světe div se - ono nic. Dokonce mi přestala svítit i LEDka a zapalko dělalo pštrosa.

První podezření padlo na pojistky, ale to vyvrátil multimetr. Tak putovalo zapalko na stůl. Na stole se zdálo všechno OK - 12V do zapalka šlo, 5V na mikroprocesoru bylo, ale procesor jaksi neprocesoval. Už jsem se bál nejhoršího - že jsem procesor odpálil přepětím, protože drátky na programování jsem měl vyvedené ven a vedly kolem primáru i sekundáru cívky. Nicméně se mi právě zadařilo program do toho zapalka nahrnout znovu a vše se zdá být opět funkční.

Takže příští víkend bude zkouška číslo dvě, ale tentokrát si s sebou beru i programátor, abych srovnal skóre zapalko : Dněpr na 1:1. :-)
krovak.xixao
Příspěvky: 45
Registrován: 01 bře 2015, 12:28

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od krovak.xixao »

Ahoj všichni,
tak o víkendu se zadařilo Dněpra i nastartovat. Bohužel jsem zjistil krutou pravdu, že soudruzi, jak už to tak občas bývá, někde udělali chybu. Ta chyba byla právě ve velikosti okének pro regulaci předstihu a dosud naměřené grafy od Davyho by potvrzovali teorii, že soudruhům jaksi nedocvaklo, že se vačkovka točí poloviční rychlostí.

Zkrátka se mi Dněpra podařilo nakopnout s původním hrníčkem a přesně podle předpokladu měl příliš veliký předstih a byla tudíž celá křivka posunuta mimo rozsah na setrváku. Kupodivu s takovým nastavením Dněpr šel do neuvěřitelných otáček. Až jsem si chvíli myslel, že mám ve stodole japonce.

Každopádně jsem byl tímto donucen vyrobit nový časovací hrníček s menší mezerkou. Tak se taky stalo. Ověřil jsem stroboskopem, že se předstih pohybuje +/- ve správném rozsahu a podle ucha bych řekl, že i ta lineární křivka, kterou jsem tam dal sedí na otáčky motoru. Celej natěšenej jsem vytasil Dněpra a hurá na kopec. Chtěl jsem zkusit hlavně jak se bude sbírat z nízkých otáček blízkých volnoběhu.

Mám na něm rychlou jedničku, tak jsem ho nechal na jedničku padnou téměř až na volnoběh (jízda do kopce) a zkoušel jsem mu přidat. Reagoval celkem slušně. Řekl bych, že lépe než s origo zapalkem. Tak jsem si přibral do sajdy tatíka a Dněpr se pořád celkem obstojně sbíral bez hrábnutí na spojku.

Ale jak už to tak bývá, to by to nebyl Dněpr, kdyby tam nebylo něco špatně. :-D Motor mi s každým zapalkem vždy tak trochu vynechával. S tímhle to dělá taky, takže padá podezření na nedovírající se ventil nebo jinou podobnou libůstku. Ale to už je jiný příběh. :-)

Teď už musím jen vymyslet a udělat nějaké udělátko pro napíchnutí na ten čip bez pájení drátků. :-)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 805
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Davy »

Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od jarda_na »

Ahoj, jak jste daleko s tou křivkou a v praxi jak to jede???
Pak ten poznatek, že se vačka točí 1/2 ot. motoru, když to máte na stole, simulujete maximální otáčky 2500 nebo 5000 ot/min ? :-)
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

:D Vypadá to slibně, snad se podařilo opravit problém s dobíjením na zkušebním Dněpru a v sobotu bude odzkoušen na akci: "15. Jízda Klatovskem"
http://www.historic-pamk.cz/
Sám jsem na to zvědavý jak pojede v porovnání s ostatními. :lol:
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od jarda_na »

Ahoj, tak chlapi... jezdí Vám to tedy nějak obstojně s tím zapalováním??? Hlavně spolehlivě??? Každý se v tom vrtá nebo to má pod plachtou. Ojoj, tedy i jako já :-)
krovak.xixao
Příspěvky: 45
Registrován: 01 bře 2015, 12:28

Re: předstih u bezkontaktu

Nový příspěvek od krovak.xixao »

Ahoj Jardo,
o víkendu jsem si udělal přípravek na programování zapalka bez pájení - ty jehličky, o kterých jsem tu psal (viz foto).

Z dosavadního testování to vypadá tak, že můj testovací Dněpr po přeprogramování zapalka začal mít poměrně krásný spodek i vrch. Bohužel ho jaksi omezovali karburátory, tak jsem se rozhodl tam dát pekary (možná to je ta ukrajinská verze). Asi se mi nepodařilo to rozumně utěsnit na přírubách, protože mi to začalo divně pokuckávat na nízké otáčky v tahu. Ale do testovacího kopce na Klenovou mě vyvezl na trojku 70 km/h a ještě měl tendence zrychlovat. Se starými karburátory na 50 km/h vzdychal. Každopádně s tím ještě spokojen nejsem a musím svého Dněpra podrobit bližšímu průzkumu.

Z výše uvedeného je jasné, že můj Dněpr je ve fázi vychytávání masařek, nemůže být tedy použit jako srovnávací. Rozhodl jsem se tedy pomocí jehliček naprogramovat záložní zapalko s novou křivkou a poskytnout jej na test tatíkovi. Tak uvidíme, jak to bude hodnotit on po výměně. :-) Díky deklíku s jehličkami budu schopen odladit křivku tak, aby to jelo v rámci možností. Kdyby tak měl den alespoň 48 hodin. :-)
Přílohy
deklík s jehličkami :-)
deklík s jehličkami :-)
Odpovědět