Stránka 1 z 1

Tichý pohon alternátoru - převzato z U.S.

Napsal: 12 říj 2015, 21:06
od Michal
Na anglicko-jazyčném Uralým fóru (konkrétně to tam napsal americký vietnamec) se objevil počin natolik zajímavý, že stojí zato ho zveřejnit i zde pro ty s lépe vybavenou dílnou.

http://www.sovietsteeds.com/forums/view ... 11&t=41422 (obrázky se zobrazí bohužel jen přihlášeným)

Použitý alternátor Denso a pohon s tlumičem záběru je z Uralu 750.

Re: Tichý pohon alternátoru - převzato z U.S.

Napsal: 12 říj 2015, 21:57
od Michal
Ještě dodatek: Mám takový pocit, že jsem podobný pokus o alternátor na klice viděl před lety na oppozit.ru, nedokážu to ale najít.

Re: Tichý pohon alternátoru - převzato z U.S.

Napsal: 13 říj 2015, 21:03
od arno77
jeden polák si narouboval na svou Emku s minimem úprav něco podobného. Mluvil jsem s ním před nějakým tím rokem, ale už nevím z jakého vehyklu, spíš motocyklu to bylo, akorát si vzpomínám, že dynamo na motoru byla pouze jen atrapa dynama

http://motomorphosis.pl/galeria/show,0/ ... cji-2.html

Re: Tichý pohon alternátoru - převzato z U.S.

Napsal: 14 říj 2015, 18:45
od Dneprstein
Elegantnější řešení by mi přišlo, napáchat na kliku klasický motoalternátor s permanentními magnety s integrovaným obvodem zapalování. Zabere to výrazně míň místa a řeší dvě věci najednou...

Re: Tichý pohon alternátoru - převzato z U.S.

Napsal: 14 říj 2015, 22:04
od Michal
Jen by bylo nutné ho nějak uložit na ložiska. Je dost těžký, čep kliky prodloužit nejde a cokoliv se na kliku našroubuje, nebude nikdy dostatečně souosé ani nosné.

Jiné je to s motory SV a Uralem 650, tam si můžete vyrobit a nalisovat čep jakýkoliv chcete.

Nicméně to zapalování mi nepříjde až taková výhoda. Výstupek pro hallovku nebo indukční čidlo se dá stejně dobře dodělat i na setrvačník (už ho tam mám). Napájení zapalování nezávislou cívkou v alternátoru s permanentními magnety je sice nezávislé na kondici baterky, ale zato poskytuje citelně méně energie během nakopávání. Rozdíl je poznat zejména za studeného počasí a s vyčichlým benzínem, majitelé starých Hond mohou vyprávět. Je-li použit spolehlivý alternátor, tedy cokoliv vyrobené mimo CCCP/Rusko/Ukrajina, nebývá s baterkou problém. Elektronické řízení úhlu předstihu je potřeba ve všech případech.