Karburátory JIKOV 2928CE

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Fort
Příspěvky: 181
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Fort »

Drazí kolegové,
aplikoval jsem na MV 650 Jikovy 2928, které se montovaly od 1998 do 2000 na Uraly 650ccm pro Anglii.
Je to přirozeně oproti K-301 obrovský pozitivní rozdíl v jízdních vlastnostech.
Máte někdo zkušenosti s otryskováním?
Já jsem začal s 88,65,40 - to je chudé.
Ty hlavní trysky jsem viděl ve velikosti do 112, startovací podle teplot 72 i 85, kde byl požadavek, aby to chytalo pod -15stupňů. Volnoběžná je vždy 40.
Hlavní trysku mám nyní mezi 100 a 105 (podle měrového střediska) a protože mi to zabere dost času, vyrobit přesnou trysku, tak mne zajímá, jestli s tím karburátorem nemáte zkušenost.
Mimo to jsem vyrobil adaptéry, které eliminují sklon plovákové komory, protože, když vidím obrázky z celého světa, jak karbec na Rusovi trvale funguje ve sklonu 45 stupňů, tak mi naskakují pupínky...
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Dneprstein »

Mám Jikovy. Osazené jsou tak, jak by měly být origo 92 / 68 / 40 (když jsem Dněpra koupil, měl každou volnoběžnou trysku jinou - 40, 45 - zkoušel jsem jedno i druhé a 40 funguje lépe). Pavel Kučera měl na svém Dněpru zřejmě 100 / 72 / 40... - A ano, karbce mám šikmo. Ne zrovna v úhlu 45°, ale trochu naklopené dopředu jsou. Nicméně, jede to normálně, startuje také (na sytič a pak hned dolů). Větší vliv má (aspoň u mě), pokud jsou karbce naklopené do strany, což se (u mě) lehce může stát, neb jsou chycené v gumovém pouzdře, jako na Jawě a když do nich člověk kopne, tak se v něm otočí...
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od serpico-3 »

Mám taky Jikovy, tytéž co má J 350 /634/, už jsem to tak koupil a jsem spokojen, šoupátka už tam kloktají a pořád je neměním ,když to funguje a svíčky jsou cihlové..
Fort
Příspěvky: 181
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Fort »

Já tam měl originál 88,65,40 - ale je to z fabriky, otryskované nevím na co.
Jak píšu - chudý - bilé svíčky, ale po městě na kochání fakt příjemný.
Protože jsem získal 103,75, tak jsem včera zkusil 103,75,40 - myslel jsem, že OK, ale přes půl plynu to opět cuká, jako by tam nešel benzín.
Kohout je zrenovovaný, ještě jsem extra zvětšil a spasoval díry. Fakt to cuká, jakoby docházel benzín.
Doma koukám - černý svíce. Svitla naděje, takže dnes startovací 75ky šly ven a zůstala změna jen 103,65,40.
To už jsem měl podezření, že benzín neprotéká dost rychle inlajn filtrama ( vše nový, čistý) ale je fakt, že u K-301 jsem filtry neměl a vytáčelo se to donekonečna. Zase, - viděl jsem spoustu fotek, kde tam lidi ty filtry maj. Nechci si hned zasvinit ty nový karbce.
Zkusim filtry vyndat.
A jestli to nestačí téct přes ten originál kohout, tak snad budu dělat pro každej karbec zvláštní palivovej kohout.
Na pohyby jehly to moc nereaguje, ještě zkusím dál ji podložit- mám takové přesné podložky (že by tam byla taková díra, že už se to v poslední třetině zdvihu nechytí)
Nakonec si pokusně přidělám vpravo externí nádrž a zatepla to projedu naplno po dálnici...

Sklon karburátorů jsem udělal tak 3 stupně, abych měl jistotu, že to není "dozáporna".
Pouzdra pro hrdla mají mají tak tři setiny vůli, takže to jde ztěžka suvně. Do toho zápichu v hrdle Jikovu dávám pro jistotu dvakrát otočenou vlnu nasáklou vazelínou, ale těsní to i bez toho. Původní vyhnutí odlitku plovákové komory na K-301 je cca 16 stupňů. Až přijdu na to jak, pošlu nějaký fotky.
Jo a dal jsem tam pojistnýho červíka 3 x 5mm skrz pouzdro a odlitek Jikovu, neprůchozí a vyrovnal to předem stranově vodováhou.
Fort
Příspěvky: 181
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Fort »

Serpico a Ty máš trysky jaký a jehlu kde?
A co přívod benzínu?
Fort
Příspěvky: 181
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Fort »

Aby můj původní příspěvek někoho nedezorientoval, musím nyní po odladění vše uvést na pravou míru.

Po všech pokusech shora popisovaných jsem přišel na to, že příčinou problému byly výfukové tlumiče s příliš velkým odporem.
Protože jsem při projížďkách s dětmi po soukromých pastvinách atd. nechtěl provokovat veřejnost, použil jsem vložky do rybin z dvoutaktu. A ty motor prakticky ucpaly a já se přitom mylně soustředil na otryskování.
Na potvrzení teorie jsem si narychlo vyrobil tříkomorové prototypové vložky a MV-éčko jede jak má. A hlavní trysky 88 úplně stačí. Zkušenější kolegové říkají, že nemá cenu Dněpříkovi nutit víc, než si vezme.
Přikládám obrázky vložek.

Takže, kdybych laboroval s karburátory dřív, než jsem přehodil výfuky, tak jsem si ušetřil spoustu hodin (a méně se toho naučil). S originál píšťalami to pojede jak vzteklý, ale já chci výfuky, tak, jako tak, vyvést nějak horem, aby je nemlátily kameny.
Přílohy
MB 650M - VTR Special.JPG
VTR Special x.jpg
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od jarda_na »

Dneprstein píše:Mám Jikovy. Osazené jsou tak, jak by měly být origo 92 / 68 / 40 (když jsem Dněpra koupil, měl každou volnoběžnou trysku jinou - 40, 45 - zkoušel jsem jedno i druhé a 40 funguje lépe). Pavel Kučera měl na svém Dněpru zřejmě 100 / 72 / 40... - A ano, karbce mám šikmo. Ne zrovna v úhlu 45°, ale trochu naklopené dopředu jsou. Nicméně, jede to normálně, startuje také (na sytič a pak hned dolů). Větší vliv má (aspoň u mě), pokud jsou karbce naklopené do strany, což se (u mě) lehce může stát, neb jsou chycené v gumovém pouzdře, jako na Jawě a když do nich člověk kopne, tak se v něm otočí...
Také chci dát jikovy, koupil jsem příruby, komplet je ale delší, co teď???
trysky mám nové 100/72/40 potom laborovat
někdo má gumové trubky, já železné 38 mm
Přílohy
karbce.jpg
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od serpico-3 »

Jsem zvědav, jak se ti to povede to seřídit..
Naposledy upravil(a) serpico-3 dne 09 led 2015, 18:55, celkem upraveno 1 x.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od serpico-3 »

Fort píše:Serpico a Ty máš trysky jaký a jehlu kde?

A co přívod benzínu?
Pozdě , ale přece, trysky hlavní mám 105 nebo 115/jde to špatně přečíst/ a řekl bych, že pod 100 je málo, je to sice lákavé, ale je to chyba.Jehlu mám v prostředku, ale už konečně musím dát nové, jsou již vyšlehané a šoupátka přisávají. Jinak chci přemluvit fachmany, aby mi udělali abnormální šoupátka a opravil ty origo staré...
Fort
Příspěvky: 181
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Fort »

Jardo vyfotím Ti ráno, jak mám Jikovy namontované - vyřešit celkovou délku byl opravdu největší problém.
Ale nakonec se tam vešly dopředu i izolační vložky z plastu PEEK GF 30 - mají výhodu, že když Vepřík kýchne zpět, tak to za šera hezky svítí (velký obsah skelných vláken). Mezi karburátor a filtr jsem musel dát tvarované hadice.
Zvlášť pravá strana je výživná - tam jsem musel použít opravdu esovitý tvar hadice do Jeepa.
Pozor na používání vrapovaných hadic - to svádí, ale když tomu naložíš, tak se scucnou !
Viděl jsem ale i řešení s vložkou do hadice turbodmychadla z hustě vinuté jemné pružiny.

Serpico jezdím i teď v zimě pořád na ty 88- čky a jsou hnědé.
Benzin se kolikrát dere ven, když pootevřu víčko nádrže, zdá se, že ho v nádrži přibývá ;)
Nechci ho Vepříkovi vnucovat na sílu více.
Možná ale, až udělám vodítka a budu mít ještě větší kompresi, tak mne zvikláš. Zatím se to s většími tryskami přes půl plynu hltí. Zkoušel jsem i jiný profil trysek z Agrozetu, ale vrátil jsem se k původnímu otryskování.
Každopádně dík, žes mi ty rozměry poslal. Fotka, co tu mám, je ze špatný strany.
Přílohy
MV.JPG
Fort
Příspěvky: 181
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Fort »

takhle to celé vypadá, na levé straně se prakticky vracíš zpátky.
kovové trubky je třeba uschovat do krabice s originálními díly

každopádně až to odladíš, budeš koukat jak citlivě to chodí
Přílohy
pravá strana.JPG
levá strana.JPG
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od jarda_na »

Fort píše:takhle to celé vypadá, na levé straně se prakticky vracíš zpátky.
kovové trubky je třeba uschovat do krabice s originálními díly

každopádně až to odladíš, budeš koukat jak citlivě to chodí
Hmmmm koukám, to propojení mezi karbcema?? Pomáhá to?? To bylo ve vývozní versi ? Asi pak nepotřebuješ uzavírat vzduch pod filtrem.
Pokusil si je srovnat do vodorovna... Namontuji potom budu laborovat ;)
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Dneprstein »

Já mám plastový airbox a originál hadice. Je potřeba na ně použít trochu násilí, ale vždycky jsem je tam nacpal i když úhel úplně nesedí. Pod karburátorama mam hliníkový mezikus pro upravení rozteče šroubů příruby, v něm mám těsnění z klingeritu a karbce jsou nasazený v origo gumách jako na Jawě. Trysky jak jsem psal. Jehlu jsem na sólo motorce měl na druhym zářezu, se sajdou jsem jí posunul o jeden výš. S tím jak to jede jsem spokojený. Ale zbytečně to netýrám, to je fakt...
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od jarda_na »

Dneprstein píše:Já mám plastový airbox a originál hadice. Je potřeba na ně použít trochu násilí, ale vždycky jsem je tam nacpal i když úhel úplně nesedí. Pod karburátorama mam hliníkový mezikus pro upravení rozteče šroubů příruby, v něm mám těsnění z klingeritu a karbce jsou nasazený v origo gumách jako na Jawě. Trysky jak jsem psal. Jehlu jsem na sólo motorce měl na druhym zářezu, se sajdou jsem jí posunul o jeden výš. S tím jak to jede jsem spokojený. Ale zbytečně to netýrám, to je fakt...
já jsem koupil příruby za 75 Kč kus Jawa retrofit, pertinax a papír vyrobil, jawa je menší zvenku. Příruba je to dost natěsno a zajištění dvěma kolíčky, vzhledově OK
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Dneprstein »

No, jak koukám na fotku, tak moje příruby asi budou o kousek kratší (karbec blíž k válci), štefty v hlavě mám vodorovně. Ale těch pár milimetrů stejně nic neřeší, gumy sání tam cpu násilím i tak... Nějako fotku mám na stránkách, ale malou...
Odpovědět