Karburátory JIKOV 2928CE

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od serpico-3 »

jarda_na píše:Tak napojené na filtr, trysky 100/72/40, jehla uprostřed, špatně to startuje, el.zápalko - s předstihem taky čaruju, njn zuřím, chtěl jezdit kolem komína ;) . A to jsem se s tím mazlil jak s BMW.
650 nemám, ale zhruba když našlapuješ , je "dobrý for" když to lehce kopne/pokud to nejde, udělali asi soudruzi s el. zap. chybu/ . Pak můžeš ubrat, ale musí tam být život. Pokud je pořád svíce bílá, má to málo benzinu..což může dělat i přisávání..
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Michale, jezdím závody historiků a pradstav si, ze tam ani jeden ! motocykl nemá na karburátoru filtr a presto jim to jede jako z praku i na volnobeh to jde dobře. Čím to asi bude? Dokonce i ty Uraly jedou jak svina, a taky bez filtru. To je jen jeden z moderních blabolu , ze motor s karburátorem bez filtru nemůže pořádně fungovat.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Michal »

Tady někdo nečte. Řeč je o karburátorech se standardníma tryskama z obchodu (na)laděných na chod s filtrem. Ty bez filtru opravdu nefungují. Na chod bez filtru by musely mít trysky s dírou jak do ... a vysokou hladinu pro volnoběh. Takový karburátor pak zase nefunguje s filtrem.

Jednou jsem musel jet s vyndanou vložkou filtru, protože byla beznadějně ucpaná sněhem, nikoliv bez celého vzducháče. Nebylo to schopné jízdy, musel jsem jet na sytič.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Soptík »

Přesně jak píše Michal.
Pokud karb seřídíš na verzi s filtrem tak nemůžeš jen tak filtr sundat. A pokud to seřídíš na verzi bez filtru tak ho tam prostě potom nemůžeš zase nandat.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Reagoval jsem na toto a bral jsem to všeobecně,tak proto taková odpověď.
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Příspěvekod Michal » 25 led 2015, 21:45

Jen tak volně bez filtru žádný karburátor rozumně fungovat nebude. To nemá cenu ani zkoušet startovat, natož hodnotit.

Záleží na tom,v jakém režimu chceš aby ti ten karburátor fungoval.Myslím si že není zrovna šťastné řešení dávat na třistovkový válec čtyřdobého motoru karburátor s tak velkým difuzorem,je s tím více problémů.Je lepší dát tam menší difuzor a půjde mi ten motor hezky odspodu a nebudu mít takový problém s natryskováním a s filtrem.

Možná že tohle znáte,ale třeba ne:
http://www.goodkarmaproductions.com/HTM ... uretor.pdf
Uživatelský avatar
Pavel Kučera
Příspěvky: 132
Registrován: 16 úno 2011, 11:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Pavel Kučera »

Dneprstein píše:Mám Jikovy. Osazené jsou tak, jak by měly být origo 92 / 68 / 40 (když jsem Dněpra koupil, měl každou volnoběžnou trysku jinou - 40, 45 - zkoušel jsem jedno i druhé a 40 funguje lépe). Pavel Kučera měl na svém Dněpru zřejmě 100 / 72 / 40... - A ano, karbce mám šikmo. Ne zrovna v úhlu 45°, ale trochu naklopené dopředu jsou. Nicméně, jede to normálně, startuje také (na sytič a pak hned dolů). Větší vliv má (aspoň u mě), pokud jsou karbce naklopené do strany, což se (u mě) lehce může stát, neb jsou chycené v gumovém pouzdře, jako na Jawě a když do nich člověk kopne, tak se v něm otočí...
Potvrzuji, že mám karburátory Jikov, vyvíjené tehdy pro Ural 650 OHV, trysky 100 / 72 / 40, poslední verze.
Pozor! Nejsou to standardní karburátory Jikov pro dvoutakty. Tehdy se to vyvíjelo hodně dlouho, bylo snad 10 verzí, nikdy se pořádně nepodařilo vyřešit volnoběžné otáčky. Značení bych na nich asi našel, ale nechce se mě do archivu (garáž č. 1). Bohužel poslední sérii skoupil africký dealer Uralu někdy před 10ti lety.

Pro pobavení: kdysi jsem pravidelně v Dněpru 16 přehazoval motory, v létě 12V motor Dněpr 650 OHV, v zimě 6V motor K-750 SV (26 lošaďnych sil), jednoduchá sada na změnu z 12V na 6V (žárovky, relé a jeden drát). Karburátory jsou naladěné pro Dněpr 650 OHV, na 750 SV chodí jak víno beze změn (anebo temn motor snese vše :D ). Jsou uchyceny na gumových přírubách s vývodem pro měření podtlaku, kdysi jsem je prodával něco kolem 600 až 700 Kč/ks, možná bych je ještě vypátral. Karburátor se absolutně nehřeje (ani na litinovém 750 SV bez různých superkrytů) a gumou je chráněn proti vibracím. Příruba zároveň řeší rozdílné uchycení karburátorů na hlavách (svislé na 750 SV a vodorvné na 650 OHV). Příruby mám mezi sebou trubičkami pro seřizování podltaku propojené 6mm benzínovou hadicí, známý trik, stabilizuje to volnoběh. Takže vlastně 4v1.

Nyní zůstal Dněpr 16 zimním strojem s motorem 750 SV, baví mě řešit starý 6V rozdělovač a dynamo s 65W v mrazech a vánici.

Obrázek

Mimochodem, když se podívám z okna, není na čase svolat konečně zimní sraz (Rozhraní, 31.3.2015, 09:36, sněhová vánice)?
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746 (Po - Pá: 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00 hod)
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od jarda_na »

Ahoj, tak pořád nejsem spokojen, teď vlastně koukám že to jsou 2838 00. Mám přislíbeno pomoc s naladěním na funkčním stroji
Ale měl by to být on, úpravy z 2T na 4T neznám :?

2928CE (2855) Jawa 638 350 95 40 72 2928CE typ 2838 motory bez clonky v sání J 639,640
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od jarda_na »

jarda_na píše:Ahoj, tak pořád nejsem spokojen, teď vlastně koukám že to jsou 2838 00. Mám přislíbeno pomoc s naladěním na funkčním stroji
Ale měl by to být on, úpravy z 2T na 4T neznám :?

2928CE (2855) Jawa 638 350 95 40 72 2928CE typ 2838 motory bez clonky v sání J 639,640
Tak hurá.. ono to jezdí, chtělo to i odvrtat origo výfuky, jinak to prskalo ve vysokých otáčkách
Malý Jack
Příspěvky: 12
Registrován: 04 říj 2016, 21:11

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Malý Jack »

Tak znova otváram túto tému. Kúpli som si aj ja Jikovy 2928. Mám ich na M67-36. Prišli mi 2. Jeden má ECONOSTAT a drruhý na tomto mieste záslepku. Zmes sa mi ale zdá strašne bohatá, neviem ako by som ju ochudobnil. Vzduchový filter vyčistený. všetko priechodné, trysky pôvodné. Ako to tu tak čítam, všetci ste mali opačný problém=== chudobná zmes. neviem čím to je, a už ma nič nenapadá. otáčky sú pekne stabilné aj bez prepojených prírub. Prui plnom plyne, len dymí do čierna a z výfuku šlahajú plamene. Nastavoval som aj hladinu (11+-1mm pod deliacou rovinou plavákovej komory). Karburátory sú ale šikmo dopredu. Pôvodné K301 tento problém riešili naklonnou plavákovou komorou a preto si myslím, že bude mať vplyv vysoká hladina paliva v karburátore. V rovine je podľa manuáu ale tých 15°robí asi to, že benzín je nahromadený na jednej strane komory a jeho hladina sa tlačí do trysiek a zbytočne obohacuje zmes. Pre vyrovnanie prírub do vodorovnej polohy by som musel vyrobiť medzikus a to by mi zase predĺžilo už beztak dlhú sústavu karburátora a sania.
Čo sa ale dívam tak všetci to máte šikmo.
Díky.
Odpovědět