jarda_na píše:Tak mám tlumiče v cajku, KYB premium 370 za ks(fiat 126p zadní) vytočit matky M42x1, dotáhnout, dole heftnout Cočkem, zkrátit tyčku(M12x1,5) Pořád si myslím že renovovat ruské nemá cenu.
Zdar
Takže ty Kayaby mají opravdu tyčku se závitem M 12 ? Dnes jsem jeden dněpří tlumič kuchnul a mám tam tyčku se závitem M12 (oproti toho polskýho návodu kde zmiňují jako jediné vhodné dněpří tlumiče se závitem M10).
Tak abych to neobjednal a nebyly mi ku prdu
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Ty Fiatový tlumiče mají M10x1,25 což zhruba pasuje na Dněpra, který má buďto M10 x něco, nebo nemá závit vůbec. Uralí tlumiče mají závit M12 x něco jemnýho. Nicméně ten závit je potřeba řezat až na pístnici, pokud ty tlumiče nemají být moc dlouhé a pístnice má větší průměr.
Zrovna se na Uralí tlumiče chystám, tak pak dám vědět jak jsem dopadl. Chci zkusit zbastlit i Fiatí přední tlumič, jestli to půjde, protože sajdové kolo potřebuje měkčí tlumič.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Koupil jsem přes Bazoš právě pět tlumičů údajně z dněpra, mají tyčku průměr 12mm a závit v oku M12x1,25 (no jeden má průměr 35mm a jeden má stržený závit-ten ještě možná zachráním, ale matice je totálně oholená tam už je to v háji, budu ji muset sehnat nebo nechat vytočit).
Tak mi jde právě o to jestli je rozdíl mezi těmi Delphi z polskýho "manuálu" kde deklarují M10, nebo jak tu psal kolega že dal KYB a "jen prořízl závit M12" , tak jestli se upsal nebo je tam opravdu pístnice na závit M12 ?
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Michal píše:Ty Fiatový tlumiče mají M10x1,25 což zhruba pasuje na Dněpra, který má buďto M10 x něco, nebo nemá závit vůbec. Uralí tlumiče mají závit M12 x něco jemnýho. Nicméně ten závit je potřeba řezat až na pístnici, pokud ty tlumiče nemají být moc dlouhé a pístnice má větší průměr.
Zrovna se na Uralí tlumiče chystám, tak pak dám vědět jak jsem dopadl. Chci zkusit zbastlit i Fiatí přední tlumič, jestli to půjde, protože sajdové kolo potřebuje měkčí tlumič.
Jo to už mě taky napadlo, jestli by je nešlo na soustruhu otevřít, nechat udělat vnitřní závit, vyrobit matici a narvat tam ty maluchácký (mám ranger 2005 a vnější průměr tlumičů je cca 44-45 mm), ale nechci se do toho pouštět dokud nebudu mít náhradu, pač bych taky mohl mít moto na hromadě a konec v nedohlednu
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Asi není tlumič jako tlumič Dněpr/Ural - Já měl vnitřní průměr asi 40-41mm(nepanatuji si)
Někdo tady píše menší vnitřní průměr, takže se tam nevejdou KYB F126p!
Vždy jsem měl tyčky M12 a oka také M12
jarda_na píše:Asi není tlumič jako tlumič Dněpr/Ural - Já měl vnitřní průměr asi 40-41mm(nepanatuji si)
Někdo tady píše menší vnitřní průměr, takže se tam nevejdou KYB F126p!
Vždy jsem měl tyčky M12 a oka také M12
Jo ten vnitřní průměr by seděl, šlo mi jen o to jestli je na těch KYB pístnice 12mm, protože stáhnout ji můžu vždycky obráceně by to bylo horší
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Michal píše:Naměřil jsem:
Oka uralích tlumičů mají závit M12x1,25
Pístnice KYB 443006 (zadní) má průměr 12,5mm
No asi to sekali jak je zrovna zásobili. Ty moje tlumiče mají značení KMZ, vyrobeno v SSSR a závit maj M12x1,25
Každopádně v tomto případku to předělat půjde. Takže hrrr na ně
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
jj, tak ten závit sedí, i ten průměr 12,5 asi tedy 1/2", trošku je honička jak upnout a neponičit pístnici, já to chytal ještě za původní závit, potom uřezal.
Nebouchají ty tlumiče když jdou na doraz? Tedy do vytažené polohy?
Vepředu bouchat můžou. Vzadu a na sajdě ne, pokud máš na rámu dorazové gumy co tam patří
Dodatek: Přední tlumič Maluch KYB 443005 má o 3cm delší spodek a o 2cm delší zdvih. Zato ale nemá ani o trochu měkčí tlumení, je očividně identický. Delší zdvih by se dal využít pouze pro přední kyvku, ale bylo by víc práce ho do původního tlumiče nabastlit.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
ty tlumiče v předu bouchaj ,tak jsem dal vzadu mezi ty oblouky kyvky silenblok a je pokoj,na uralu se to musí řešit jinač ,ten nemá hlavní trubky propojený.zatim jsem najel 3t km a fungují ,mám je jen v předu ,zadní jsou s urala
Michal píše:Vepředu bouchat můžou. Vzadu a na sajdě ne, pokud máš na rámu dorazové gumy co tam patří
Dodatek: Přední tlumič Maluch KYB 443005 má o 3cm delší spodek a o 2cm delší zdvih. Zato ale nemá ani o trochu měkčí tlumení, je očividně identický. Delší zdvih by se dal využít pouze pro přední kyvku, ale bylo by víc práce ho do původního tlumiče nabastlit.
Na Dněpru ne vpravo, ale vlevo (teda aspoň já na 11-ce to mám vlevo). Těsně za držákem stupačky spolujezdce, těsně před ohybem rámu podél zadních tlumičů nahoru, nahoře nad výfukem, zespoda pod kyvkou...