Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od fapeko »

Na emku jsem taky dal regler elektronicky 6V do puvodniho obalu a zatim to dobiji vse .Obrázek
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od serpico-3 »

Jo, já když rozebral tovární el regulátory do aut, byly utěsněny proti vodě a byly uloženy i v takovém mechu proti vibracím. Ale co jsem viděl v origo krabičkách např. na H-D , tak to bylo jako výrobek kutila, otevřený tišťák z kterého koukaly součástky. A to už jsem psal, málem z dynama vytáhlo i střeva, sice se ještě nevyletovalo, ale díky relátku dávalo okolo 17voltů/měřeno multimetrem/. Tak se zase přivezlo jiné, protože origo je moc drahé s tím, že u toho původního se "patrně něco odpálilo" jak pravil expert. To řekl novinu že,tohle nikomu nedošlo.. :)
Přeji Ti fapeko mnoho šťastných km a to nemyslím ironicky..













h-d
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od Soptík »

Ahoj fepeko,
máš ještě to dynamo? Měl bych zájem. Pošli mě SZ s cenou.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od fapeko »

Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Stále jsem nepřišel proč to nedobíjí. Vyndal jsem znovu dynamo ,když ho pirpojim jako motor.Tak po pripojeni + na 51 se dynamo neroztoci,ale při pripojeni buzeni se roztoci ihned a tocí se spravnym smerem jako v motorce,po odpojeni buzeni se dynamo zastavi a zvetsi se odber proudu( mam jen 4A zdroj).Ale před prepojenim dynamo utahl. Je možné ,že mam to dynamo spatne nabuzene?mínus mam na rámu
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od fapeko »

Jak píšeš musíš spojit 51 a 67 s plusovým kontaktem a obal připojit na mínus a musí se roztočit .
Pokud se roztočí ve směru otáček motoru (vlevo při pohledu zezadu ze strany uhlíku)tak je dynamo v pořádku a máš to špatně nabuzené.
Odnes to elektrikařovi a on ti to dynamo přebudí
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od serpico-3 »

Stačí jen přepolovat až se zatočí na tu správnou stranu, ne? A je nabuzeno..
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Dneska jsem mluvil s jedním autoelektrikářem v duchodu .To ze se dynamo toci jako motor neznamená ,že je dobře. Nejspíš to vidi na mezizávitový zkrat v rotoru. Až bude mít chvilku ,tak to změříme. Takže už radši začínám shánět jiné dynamo. Ještě je k mání?
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od fapeko »

Jo mám tady 2ks
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od serpico-3 »

Ano, elektrikář má pravdu. Pokud dynamo se netočí plynule , zastavuje se nebo dokonce se do něho musí "strčit" aby se opět rozběhlo, je tam problém..
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Přepolovaní dynama z Fiata 126P(maluch)

Nový příspěvek od fapeko »

Pokud jsi přehodil polaritu cívek(nesmíš otáčet cívky) na statoru ,že kabel kostry jsi dal na 67 a puvodní kabel z 67 jsi dal na kostru ,tak ted jen stačí to dynamo složit a vyzkoušet jestli se dobře točí jako motor.
To se dělá tak ,že spojíš kontakty 51 a 67 a na ně připojíš +pol a na obal připojíš kostru -pol.
Mělo by se ti to roztočit ve směru otáček tak jak se točí motor na motorce a to je při pohledu zezadu na uhlíky otáčení doleva.
Ted tě ještě čeka přebuzení dynama .
Připojíš na kontakt buzení č.67(R) +pol z baterky a na kontakt č.51(Ш) který jde na uhlík -pol z baterky podržíš to na něm 3Xpo 3 sekundách a tím se to dynamo celé přebudí na správnou polaritu a ve výsledku máme mínus pol na kostře
Je vhodné ne li nutné při každém rozebíraní dynama,když motorka dlouho stoji i jako prevence ho znovu zase namagnetovat a to plati vlastně na všechny dynama včetně ruských G11 a G414

Udělal jsem jedno rychlo video :lol: :D :mrgreen: jak to vše amatérsky udělat ,tak se koukni https://www.youtube.com/watch?v=U3M1_2M ... e=youtu.be
Naposledy upravil(a) fapeko dne 26 črc 2014, 13:11, celkem upraveno 1 x.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Přepolovaní dynama z Fiata 126P(maluch)

Nový příspěvek od hipik634-750 »

fapeko píše:Pokud jsi přehodil polaritu cívek(nesmíš otáčet cívky) na statoru ,že kabel kostry jsi dal na 67 a puvodní kabel z 67 jsi dal na kostru ,tak ted jen stačí to dynamo složit a vyzkoušet jestli se dobře točí jako motor.
To se dělá tak ,že spojíš kontakty 51 a 67 a na ně připojíš +pol a na obal připojíš kostru -pol.
Mělo by se ti to roztočit ve směru otáček tak jak se točí motor na motorce a to je při pohledu zezadu na uhlíky otáčení doleva.
Ted tě ještě čeka přebuzení dynama .
Připojíš na kontakt buzení č.67 +pol z baterky a na kontakt č.51 který jde na uhlík -pol z baterky podržíš to na něm 3Xpo 3 sekundách a tím se to dynamo celé přebudí na správnou polaritu.
Je vhodné ne li nutné při každém rozebíraní dynama,když motorka dlouho stoji i jako prevence ho znovu zase namagnetovat a to plati vlastně na všechny dynama
Udělal jsem jedno rychlo video :lol: :D :mrgreen: jak to vše amatérsky udělat ,tak se koukni https://www.youtube.com/watch?v=U3M1_2M ... e=youtu.be
nemerils napeti? :) jinak pekny
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Dekuju za video.presne takhle mi to funguje.Takze vada je v relatku,protože nebudi dynamo.Nastesti není zalité.Nasel jsem v něm nezaletovanou diodu.Zkusim si nakreslit schéma.Az bude chvilka,tak to vyzkouším.Moc dekuju za rady
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od serpico-3 »

Kdybys měl klasické cívkové relé, tak tohle neřešíš. Co budeš řešit potom? Studený spoj? ;)
Jura
Příspěvky: 125
Registrován: 01 říj 2012, 21:59
Bydliště: U Olomouce

Re: Úprava dynama z Fiata 126P(maluch) pro M72,K750

Nový příspěvek od Jura »

Serpico, proč máš téměř vždy nějakou negativní připomínku. Zbytečně tím kazíš radost z modernizace opačně zaměřeným. A příspěvky by neměly být výsměch, ale rada. Studenej spoj může být problém i mechanického regulátoru. Jinak nemám nic proti staré škole motocyklismu
MV650
K750
Odpovědět