Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
ja myslim, ze to na volnobeh je pekne bohaty a ta nizka komprese taky pomuze
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Mě zaráží, jak Davy píše, jak mu Dněpr rezne. Já mám svého křížence K 750 po SO tak 14-15 let, většinu času stála pod plachtou a někdy taky ne, byla zasněžená jako v Rusku. A překvapivě koroze nic moc, zatím není ani moc vidět, kolikrát jsem měl plnou sajdu i se spacákem a vším, co tam zůstalo po létě a ani myši tam nepůsobili, prostě co se týče odolnosti, je to perfektní..Lak tam mám akrylát rádoby matný, protože míchač mi tam dal málo matu..Řekl bych, že Rusové jako vždy měli materiál dobrý, určitě lepší plech než třeba Niva, která rezla už na vagonu cestou k nám..A odstranit ruskou barvu taky dalo práci, držela dobře...Prostě spokojenost..
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
ja z toho podeziram spis sul, jako kdyby stal venku pod plachtou, tak asi nebude tak rozezranej jak po polsky soli ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
cista voda tomu nevadi, to dela sul
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
-
Viki
- Příspěvky: 126
- Registrován: 22 led 2013, 17:43
- Bydliště: Brno, Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Ahojšpacír píše:Čau Uralisté, i já přispívám trochu do mlýna. Naše Praga V3S se startovala na "rudé právo". Do sání se daly noviny, které se zapálily a pak se hned startovalo. Bylo to když bylo 18 pod nulou a víc, jinak problém neměla. Ohřátý vzduch ve válci udělal své. Jenže to je nafta. Používala se taky étherová bombička. Ta pomáhala i v extrému. Dneska se prodávají startovací spreje - mám vyzkoušený jeden od benzínky AGIP. jednou mě zachránila. Měl jsem postarší baterku ve škodovce, stála 5 dní v mrazu a sotva točila. Tak jsem tam stříknul trochu toho spreje a hned naskočila. Stříká se na filtr sání. Ale opatrně - nic se nemá přehánět ( pouze dle návodu ) . Kolega to jednou přehnal a tlak mu vyrval svíčku i se závitem. S nahříváním moc zkušeností nemám, jen bych asi chtěl aby se nahřívalo nějak plošně, nahřívat jen část válce musí být pro válec dost kruté z hlediska pnutí materiálu. A v mínus 20 na to chrstnout vařící vodu - tedy 120 stupňů rozdílu je taky na pováženou - ale každý sám za sebe - nevnucuju, neodsuzuju. Ta baterka braná do tepla funguje, to schvaluji. A taky před samotným startem trochu pomoci přes nakopávačku - několikrát. Ne snad, že by to chytlo ( je tam blbý převod a motor těžko roztočíte na startovací otáčky ) ale motor se "odlepí" a bude mít trochu větší kompresi pro samotný "opravdový" start přes startér. Dělá se to u leteckých hvězdicových motorů - to už někdo psal.
Když to shrnu, tak co největší teplotu nasávaného vzduchu, protočit přes nakopávačku a dobrá a silná baterka.
Mějte se M.P.
No u těch hvězdicových motorů se to ručně protáčí hlavně proto, že po delší odstávce (stačí i pár desítek minut), nateče olej do spodních válců (tedy do spalovacího prostoru), takže se to musí ručně protočit a olej vytlačit do výfukovýho potrubí. Pak se teprve točí přes startér. Jinak by se při protočení zlomila ojnice (jelikož jak víme kapalina - olej, je nestlačitelná). Ale to jen tak pro zajímavost, až někdo uvidí v létě bandu paragánů jak někde na letišti protáčí ručně vrtulí motor u Anduly AN-2
Jinak souhlas s tím Rudým právem, já tak startoval i Avii a ten start sprej jsem taky odzkoušel a fakt to funguje (ale fakt s citem).
Ahoj
Viki
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
viki - mně to fungovalo i v těch chvílích, kdy mi prostě jen cvakal startér - tak jsem hupsnul na páku a do toho zmačknul startér a po pár pokusech to chytlo - nevím, jestli to má co společnýho, nebo by to po pár cvakáních ze startéru šlo i bez tý doprovodný rozcvičky na startpáce 
Ural Ranger 2008, 22tis km
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Kdyz se tu zminily ty hvezdicovy motory, tak duvod je este jeden. Pokud to nema starter, tak je nutny ve valcich pripravit vhodnou smes. Pak ma pilot vedle sebe magneto, zatoci klickou, vsechny svicky zajiskrej a kdyz ma stesti tak to v jednom valci bouchne a motor se rozebehne. Vetsinou stesti nema a provozuje gymnastiku s vrtuli a skatulata hejbejte se se svickama, protoze spodni hrozne rychle utopi. To jen tak na okraj 
Neco takovyho spachat u Dnepra, to by byla frajerina
Ale obavam se ze ma na to malo valcu.
Neco takovyho spachat u Dnepra, to by byla frajerina
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Máte někdo tu druhoválečnou lyži pod sajdu? Má někdo bližší informace, fotky, rozměry apod.? Už jsem sehnal použitý snowboard, tak se do toho pustím...
Do sněhu je to předpokládám výborná věc. Protože s nehnanou sajdou se při sněhu nad cca 15cm nedá vůbec jet. Kolo sajdy zapadne, motorka to neutáhne a kolem sajdy se v podstatě otáčí. Kombinace dle válečné příručky - sněhové řetězy na zadní kolo + lyže pod sajdu, by měla zimní průjezdnost značně zvýšit.
Do sněhu je to předpokládám výborná věc. Protože s nehnanou sajdou se při sněhu nad cca 15cm nedá vůbec jet. Kolo sajdy zapadne, motorka to neutáhne a kolem sajdy se v podstatě otáčí. Kombinace dle válečné příručky - sněhové řetězy na zadní kolo + lyže pod sajdu, by měla zimní průjezdnost značně zvýšit.
Don't give in without the fight!
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
To vypada jako dobrej napad. Mas nejakej obrazek? Jak zhruba by mela bejt vysoko? A byla odpruzena?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
ja bych to moc nekomplikoval, proste dost sirokou lyzi na 4" kolo, kolo nechat na miste a jen na nej prichytit lyzi s konstrukci, aby drzela smer kola. idealne lyze kovova ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Lyži na eMku jsem viděl akorát na obrázku, ale jestli ti to pomůže, tak s lyžema jsem dost laboroval u letadel (ultralight). Lyže musela být alespoň trošku odtlumená, a špička byla pořád přes lanka a pružinu šponována k dorazu nahoru...neodtlumené lyže praskaly v bodech uchycení.
Větší lyží nic nezkazíš, moc malá ti bude k ničemu, jo a materiál neměl na funkci (lyže) vliv. Duralová, železná i kompozitová praskaly stejně...
Větší lyží nic nezkazíš, moc malá ti bude k ničemu, jo a materiál neměl na funkci (lyže) vliv. Duralová, železná i kompozitová praskaly stejně...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
kdysi mi někdo kopíroval tohle -
celkem to jsou čtyři scany ohledně zimního provozu -
http://www.nemec.estranky.cz/fotoalbum/ ... /soukrome/

jinak, ač vybaven 2WD, mám stejný problém - jakmile je víc sněhu, motorka stojí kola se točí. zadek jsem měl drapák uralshina a bok tu hrubou heidenau. v jednom je pro mě nemyslitelný vydat se do hlubšího sněhu, to jsem zkusil jednou a ven se dostával snad půl hodiny a to bylo jen pár metrů cesty.
celkem to jsou čtyři scany ohledně zimního provozu -
http://www.nemec.estranky.cz/fotoalbum/ ... /soukrome/

jinak, ač vybaven 2WD, mám stejný problém - jakmile je víc sněhu, motorka stojí kola se točí. zadek jsem měl drapák uralshina a bok tu hrubou heidenau. v jednom je pro mě nemyslitelný vydat se do hlubšího sněhu, to jsem zkusil jednou a ven se dostával snad půl hodiny a to bylo jen pár metrů cesty.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
O lyži už nějakou dobu přemýšlím. Ne na kolo, mám ho hnané, ale pod rám sajdy. Můj problém v hlubokém sněhu je, že lodička po něm klouže, ale rám sajdy ho hrne před sebou, až ho utemuje, což sajdu zastaví. Přidělat tam něco, třeba zmíněný starý snowboard, by určitě pomohlo. Pak bych v hlubokém sněhu dojel ještě dál, na místo odkud bude ještě složitější se dostat 
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Na Vstreče 2009 to někdo měl, ale tam jsem ještě nebyl, takže nevím jak se to osvědčilo.
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Měl to Přéma z Hradce Králové a dle jeho slov to moc nefungovalo 
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66