Karburátory JIKOV 2928CE

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Fort
Příspěvky: 181
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Fort »

Já jsem maximální zkrácení přírub řešil tak, že již první požadavek na smontovatelnost byl, tak krátké, abych vůbec mohl manipulovat se spodní uchycovací maticí.
Proto M12 a tou se musí při montáži začínat. Kdybych tam karburátory nahnal šikmo, bylo by samozřejmě místa pro obě matky stejně, ale původní plováková komora je vůči zbytku odlitku skloněná asi o 12,7 stupně. Tak ti Rusové určitě nebyli blbí. A na wermachťákovi to mám original taky....
Potom jsem kvůli přepouštěcím trubkám frézoval vybrání do příruby Jikovu v horní části odlitku.
A trubky, aby měly funkční průřez, jsou zpočátku elipsovitého průřezu. Vedou šikmo k ventilu, tím se i nahoře ušetří tak půldruhého centimetru. Šikmost umožní to vyfrézované vybrání a ještě je tam potom výborné proudění.

Když jsem přepouštění na seřízených karburátorech zapojil, stouply otáčky volnoběhu tak o 200 - 300/min.
Ty jsem snížil dorazovými šrouby a minimálně to je prokazatelný bonus, který úprava přinesla.
......proto se mi občas dere benzín horem z nádrže ven ;)

Samozřejmě s novější převodovkou, kde nejsem vázaný na odlitek filtru vzduchu je vše jednodušší a ty hadice se tam nějak nakroutí.
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od jarda_na »

Fort píše:Já jsem maximální zkrácení přírub řešil tak, že již první požadavek na smontovatelnost byl, tak krátké, abych vůbec mohl manipulovat se spodní uchycovací maticí.
Proto M12 a tou se musí při montáži začínat. Kdybych tam karburátory nahnal šikmo, bylo by samozřejmě místa pro obě matky stejně, ale původní plováková komora je vůči zbytku odlitku skloněná asi o 12,7 stupně. Tak ti Rusové určitě nebyli blbí. A na wermachťákovi to mám original taky....
Potom jsem kvůli přepouštěcím trubkám frézoval vybrání do příruby Jikovu v horní části odlitku.
A trubky, aby měly funkční průřez, jsou zpočátku elipsovitého průřezu. Vedou šikmo k ventilu, tím se i nahoře ušetří tak půldruhého centimetru. Šikmost umožní to vyfrézované vybrání a ještě je tam potom výborné proudění.

Když jsem přepouštění na seřízených karburátorech zapojil, stouply otáčky volnoběhu tak o 200 - 300/min.
Ty jsem snížil dorazovými šrouby a minimálně to je prokazatelný bonus, který úprava přinesla.
......proto se mi občas dere benzín horem z nádrže ven ;)

Samozřejmě s novější převodovkou, kde nejsem vázaný na odlitek filtru vzduchu je vše jednodušší a ty hadice se tam nějak nakroutí.
Dneprstein píše:Mám Jikovy. Osazené jsou tak, jak by měly být origo 92 / 68 / 40 (když jsem Dněpra koupil, měl každou volnoběžnou trysku jinou - 40, 45 - zkoušel jsem jedno i druhé a 40 funguje lépe). Pavel Kučera měl na svém Dněpru zřejmě 100 / 72 / 40... - A ano, karbce mám šikmo. Ne zrovna v úhlu 45°, ale trochu naklopené dopředu jsou. Nicméně, jede to normálně, startuje také (na sytič a pak hned dolů). Větší vliv má (aspoň u mě), pokud jsou karbce naklopené do strany, což se (u mě) lehce může stát, neb jsou chycené v gumovém pouzdře, jako na Jawě a když do nich člověk kopne, tak se v něm otočí...
Dneprstein píše:Mám Jikovy. Osazené jsou tak, jak by měly být origo 92 / 68 / 40 (když jsem Dněpra koupil, měl každou volnoběžnou trysku jinou - 40, 45 - zkoušel jsem jedno i druhé a 40 funguje lépe). Pavel Kučera měl na svém Dněpru zřejmě 100 / 72 / 40... - A ano, karbce mám šikmo. Ne zrovna v úhlu 45°, ale trochu naklopené dopředu jsou. Nicméně, jede to normálně, startuje také (na sytič a pak hned dolů). Větší vliv má (aspoň u mě), pokud jsou karbce naklopené do strany, což se (u mě) lehce může stát, neb jsou chycené v gumovém pouzdře, jako na Jawě a když do nich člověk kopne, tak se v něm otočí...
Tak dál montuju a fotím ;)
Přílohy
jikov na dněpru.jpg
karbec jikov.jpg
karbec CCCP.jpg
Fort
Příspěvky: 181
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Fort »

-ta levá strana je v pohodě, možná i kovová trubka by se tam napasovala.
-že tam přijdeš o uzávěru vzduchu, to nevadí. Sytiče karburátorů jsou dostatečné.

Na pravé straně bys mohl zkusit gumový vlnovec z Jawy (asi 638). Z kluzáku vidlice.
Jedna jeho strana pasuje přesně, ale nezapomeň, že se normálně při tom nutném zkroucení při přidání plynu vcucne do sebe.
Řešit se to dá jen slabou pružinou, která bude zevnitř držet, jakžtakž, kruhový průřez.
Na pravé straně se totiž budeš muset vracet s vedením vzduchu prakticky zpět.
Kluci s novější převodovkou bez nálitku to mají lepší, mohou se vedením pohybovat směrem nahoru, ale zas je to houby retro ;)
Naposledy upravil(a) Fort dne 15 led 2015, 17:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od jarda_na »

Fort píše:-ta levá strana je v pohodě, možná i kovová trubka by se tam napasovala.
-že přijdeš o tu uzávěru vzduchu, to nevadí. Sytiče karburátorů jsou dostatečné.

Na pravé straně bys mohl zkusit gumový vlnovec z Jawy (asi 638). Z kluzáku vidlice.
Jedna jeho strana pasuje přesně, ale nezapomeň, že se normálně při tom nutném zkroucení při přidání plynu vcucne do sebe.
Řešit se to dá jen slabou pružinou, která bude zevnitř držet, jakžtakž, kruhový průřez.
Na levé straně se totiž budeš muset vracet s vedením vzduchu prakticky zpět.
Kluci s novější převodovkou bez nálitku to mají lepší, mohou se vedením pohybovat směrem nahoru, ale zas je to houby retro ;)
Diky za poznatky
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od jarda_na »

serpico-3 píše:
Fort píše:Serpico a Ty máš trysky jaký a jehlu kde?

A co přívod benzínu?
Pozdě , ale přece, trysky hlavní mám 105 nebo 115/jde to špatně přečíst/ a řekl bych, že pod 100 je málo, je to sice lákavé, ale je to chyba.Jehlu mám v prostředku, ale už konečně musím dát nové, jsou již vyšlehané a šoupátka přisávají. Jinak chci přemluvit fachmany, aby mi udělali abnormální šoupátka a opravil ty origo staré...
Tak chlapi???
První start, el zápalko a Jikovy bez hadic(filtru) - našlápnout to nejde, roztlačit ano. Je to chudé, předstih musím dát co největší :? Hlavní trysky 100, sytič moc není znát.
Koupil jsem gumové hadice, ale asi nepůjdou použít. :roll:
Co dál???? Co poradíte?
Jarda
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Dneprstein »

Bez filtru se to asi bude chovat dost divně. Chybí ti tam jeho odpor...

Jinak se divím, že ti to jde roztlačit. To se mi nikdy nepovedlo...
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od jarda_na »

zatím to mám sólo, škrtím to rukou, ale nepomáhá to.
Nevím jestli je to výhra ty Jikovy?
Trubky mě budou chvilku trvat než je spáchám....
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Soptík »

Tak já jsem taky tyhle "osmičkový" karby zkoušel a nebyl jsem spokolenej. Pak jsem tam dal kejvačkový/634 dif. 26 a zatím spokojenost. Ještě musím dodělat taky ty trubky k filtru. Teď mám na každým karbu zvlášť filtr a nevypadá to hezky.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Fort
Příspěvky: 181
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Fort »

to Jarda, Soptík:
-já myslím, že je škoda vzdávat se výhod poslední jawácké konstrukce pro 638-ku
Ten 634-kový je pořád karbec, co se v něm hrabeme od 60-tých let. To už bych zase kvůli originál vzhledu odladil původní karburátory, co tam byly – nějak bych asi předělával vnitřky. Ale Jikov 2928CE je už jiná liga – jeho ekvivalent ze západu stojí ranec a navíc víme, že ho tam Rusové opravdu ty dva roky montovali – takže ho měli odzkoušený a věděli proč. Viz obrázek.

Teď jsem byl dole ve městě pro pivo a musel jsem během dvou hodin 9 x startovat a vždycky to stačilo jen převalit. Ten pohodovej chod je k nezaplacení.

U Jardy v tom může být takhle na dálku samozřejmě něco úplně jiného, ale já bych motorku nějak nahodil a pokusil bych se delší dobu jet, abych mohl alespoň číst ze svíček. Pak začal šroubky bohatosti směsi a dorazy šoupátek. Když oživuji motorky, pomáhám si opatrně sprejem, abych s motorkou nemusel lítat, bo sem starej a mám přišívanou ruku.
Spíš mi teď dělá starost tlak oleje, byl jsem línej před zimou měnit hustší olej z 40W na 15-40W a ručička mi dnes leze přes 5At. (v létě byla stabilně na čtyřce). Běžnej olej 15 – 40W právě v horku padal na 2,5At.
Máte s tím někdo zkušenost, co systém mazání při opatrném ježdění přežije?
Přílohy
karburátory na Rusech.png
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Michal »

Jen tak volně bez filtru žádný karburátor rozumně fungovat nebude. To nemá cenu ani zkoušet startovat, natož hodnotit.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Soptík »

Po flašce vína nemá cenu nic psát :P :oops:
Půl hodiny tu smolim elaborát na téma karby a při odeslání někam zmizel :?:
A znova to vymejšlt nehodlám tak se omlouvám.
A Michal má naprostou pravdu bez filtru nemá cenu nic zjišťovat či ladit. Karby s filtrem počítaj. A i druh filtru je důležitej (drátěnka vs papír)
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od jarda_na »

Ahoj, díky za poznatky.
Já ty Jikovy sundal pomalu nejeté z R61, no byly tam jiné příruby, trysky k nepřečtení. Já dal 100/72/40, jehla byla nejníže z 3 zářezů.
Zatím to nenašlápnu. Rozstrkám to ale neudržím volnoběh, šoupátky dávám nahoru a nic.
Svíčka bílá.
Na základní předstih 0 to nejelo vůbec, mám tam aretovaný hrníček el.zápalka Dněpr.Ted je natočené celé zápalko nadoraz- největší předstih.
Motor nemá výkon, je jak žvejkačka
S originalitou moc nepočítám, ale napojit na filtr v převodovce to chci
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od jarda_na »

jarda_na píše:Ahoj, díky za poznatky.
Já ty Jikovy sundal pomalu nejeté z R61, no byly tam jiné příruby, trysky k nepřečtení. Já dal 100/72/40, jehla byla nejníže z 3 zářezů.
Zatím to nenašlápnu. Rozstrkám to ale neudržím volnoběh, šoupátky dávám nahoru a nic.
Svíčka bílá.
Na základní předstih 0 to nejelo vůbec, mám tam aretovaný hrníček el.zápalka Dněpr.Ted je natočené celé zápalko nadoraz- největší předstih.
Motor nemá výkon, je jak žvejkačka
S originalitou moc nepočítám, ale napojit na filtr v převodovce to chci
Tak jsem dal trubky a filtr, hurá jde to nakopnout, tak už jen ladit, abych se neudusil v dílně....
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od jarda_na »

Tak napojené na filtr, trysky 100/72/40, jehla uprostřed, špatně to startuje, el.zápalko - s předstihem taky čaruju, njn zuřím, chtěl jezdit kolem komína ;) . A to jsem se s tím mazlil jak s BMW.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

Nový příspěvek od Dneprstein »

Taky jde o to, co máš za svíčky a kde máš nastavený základní předstih (ve volnoběhu)...
Odpovědět