Chlazeni oleje
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Re: Chlazeni oleje
Smyčku jsem udělal na základě tvých zkušeností o sotva stačícím výkonu dvakrát takovou než máš ty. To by snad mohlo stačit aniž by byla zbytečně velká. Přinejhorším připájím nějaké měděné plechy.
Optimální teplota je otázka, to uvidím až v praxi. Nechci to mít zase zbytečně podchlazený.
Optimální teplota je otázka, to uvidím až v praxi. Nechci to mít zase zbytečně podchlazený.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Chlazeni oleje
Ty plechy bych tam dal rovnou, pokud to máš rozebrané -tím nic nezkazíš. Když to budeš mít spínané čidlem, tak se teplota bude regulovat automaticky a větší tepelný výkon smyčky bude jen výhodou.
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazeni oleje
Hezky den přeji,zajímá mne odpověď na otázku,zda se někdo zabýval měřením teploty oleje motoru za provozu a co naměřil. A potom ještě jaký olej používáte,myslím viskozitu. Díky za odpovědi.
Re: Chlazeni oleje
Dříve jsem používal Castrol 20W50 , ale v současnosti používám M8AD, tuším že je to 15W50. Poslechl jsem Michalovo doporučení, za které mu děkuji.
Re: Chlazeni oleje
Používám 10w40, decku dam aj do nádrže dycky když tankuju. Tak jak mi doporučil pan Buřval. Chladič oleja nemám zatim. 36k motor to umaže bez problému
MV650
K750
K750
-
František Buřval
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: Chlazeni oleje
teplota oleje v létě 60 st ve městě při pomalé jízdě 70st v terenu max 75st ale stačí trochu zrychlit a jde dolu ,extrem byl v poříčí při crossu tak olej za 4kola vylezl na 90 st ,stačil 1km jízdy po cestě a bylo to dole,co mám dněpra tak používám 10w40 ,chladič mám 40krát 12cm ze suzuki ,chlazení oleje mám 6let
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazeni oleje
Dobrý den,pane Burval(omlovam se za hacky,píšu to na tabletu),Vy mate chlazení takové jak se zde popisuje? Nezkousel jste rusky olej MS20?
-
František Buřval
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: Chlazeni oleje
jak je čidlo mazání mám odbočku do chladiče a pak jde hadice na rozvody ,nakonci není ventil ale je to řešený průměrem díry v průtokovím šroubu,chvíli mě trvalo neš jsem trafil ten správný pruměr,ted to funguje dobře a motor při teplotě 60st jede perfekně nerachotí a má stabilní výkon,ms 20 jsem neskoušel
Re: Chlazeni oleje
Já mažu SAE40, na tlakoměru je vidět, že drží stabilní tlak i při menších otáčkách a horkém oleji.
Zatím mám vyvedeno téčko z čidla oleje - tj.1 x čidlo a 1x tlakoměr a ukazuje mi běžně 4 At. Dříve 10W30 horký olej ukazoval v létě při nižších otáčkách pokles na 2,5At.
Zajímá mne, protože mám nějaké vhodně malé chladiče servooleje z amerických aut :
1. kam je nejvýhodnější vracet olej zpět do motoru ? Viděl jsem do vany i do bloku nad vanu. Pane Buřvale, mohl byste to vyfotit (to vrácení na rozvody), prosím.
2.Olejový filtr do toho okruhu nezařazujete? Já olej měním často, tak potřebuji asi spíš chladit než filtrovat....
3. Viděl jsem Rusa, jak na instruktážním videu převrtává 4 mm díru, co jde na čidlo oleje (kde asi všichni olej do našich měřících, chladících nebo filtračních systémů prioritně odebíráme) na 6 mm, s odůvodněním, aby měl dostatečný průtok oleje.
Musí se ale přitom vyndat deska pod rozvody a dát tam těsnící o - kroužek, aby se víc využil tlak z čerpadla, tak se mi do toho nyní, před terénní sezonou, nechce.
Z toho samého důvodu se ptám, kam jednoduše vrátit olej zpět do motoru.
I když do jara jsme s teplotou v klidu.
Co se týče vrchního mazání, tak prvních 100km nových válců a pístů jsem bohatě mazal tím nejlepším Castrolem pro dvoutakty, co doma byl, ale jak tady čtu, tak se k tomu v nějaké menší míře vrátím v běžném provozu.
Zatím mám vyvedeno téčko z čidla oleje - tj.1 x čidlo a 1x tlakoměr a ukazuje mi běžně 4 At. Dříve 10W30 horký olej ukazoval v létě při nižších otáčkách pokles na 2,5At.
Zajímá mne, protože mám nějaké vhodně malé chladiče servooleje z amerických aut :
1. kam je nejvýhodnější vracet olej zpět do motoru ? Viděl jsem do vany i do bloku nad vanu. Pane Buřvale, mohl byste to vyfotit (to vrácení na rozvody), prosím.
2.Olejový filtr do toho okruhu nezařazujete? Já olej měním často, tak potřebuji asi spíš chladit než filtrovat....
3. Viděl jsem Rusa, jak na instruktážním videu převrtává 4 mm díru, co jde na čidlo oleje (kde asi všichni olej do našich měřících, chladících nebo filtračních systémů prioritně odebíráme) na 6 mm, s odůvodněním, aby měl dostatečný průtok oleje.
Musí se ale přitom vyndat deska pod rozvody a dát tam těsnící o - kroužek, aby se víc využil tlak z čerpadla, tak se mi do toho nyní, před terénní sezonou, nechce.
Z toho samého důvodu se ptám, kam jednoduše vrátit olej zpět do motoru.
I když do jara jsme s teplotou v klidu.
Co se týče vrchního mazání, tak prvních 100km nových válců a pístů jsem bohatě mazal tím nejlepším Castrolem pro dvoutakty, co doma byl, ale jak tady čtu, tak se k tomu v nějaké menší míře vrátím v běžném provozu.
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazeni oleje
Děkuji pane Burval,tak tedy nechapu proč se vymyslí něco co už je vymyšlené a funkční? nebo to u urala nejde takto udělat?
-
František Buřval
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: Chlazeni oleje
nejde nemá tlakový mazání
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazeni oleje
Michale, jak jsi utesnil pruchod tech trubek karterem? Lepidlem?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazeni oleje
Presto,ze naše rodina vlastni MT 9 už asi deset let a provozován byl tak polovinu,věřte nebo ne nebyla na něm závada jezdil spise vikendove. Vse az na pneu je na nem puvodni a najeto ma pres 40 tis.Takže celkové toho o těchto strojích moc nevim,proto můj údiv,ze to chlazení nejde na Ural. Dovolim si poznámku,každý z tech motoru ma ale čerpadlo,jak jsem koukal třeba na K 750,jak je výtok na mazání rozvodovych kol tam bych udělal vývod ven a do chladiče a potom podobnou cestu tam kam ten olej tekl dříve.Pane Burval takto by to neslo? Já vim nebyl by to plnoprutok ale i takto o obtokem by se dalo něco uchladit,nebo ne?
Re: Chlazeni oleje
Kdybychom měli všichni vše stejné, tak by to byla nuda. Naše řešení chlazení vodou mělo několik důvodů:Jirka veteran píše:Děkuji pane Burval,tak tedy nechapu proč se vymyslí něco co už je vymyšlené a funkční? nebo to u urala nejde takto udělat?
1. případná porucha chlazení nemá vliv na provozuschopnost (třeba poškozený chladič větví v lese)
2. možnost regulace chlazení (zapnutí/vypnutí čerpadla)
3. původně jsme chtěli chlazením v zimě vyhřívat sajdu, což se ukázalo jako topení málo výkonné
4. žádný zásah do systému mazání motoru
5. vodní chlazení lze použít jednoduše i na motory 750SV a Uraly
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Chlazeni oleje
JirkaMT9: muzes otocit trubicku kolem vyfuku a ohrejvat tu sajdu timto vykonem, to uz postaci ...
Jirka veteran:to by asi nefungovalo dostatecne z titulu ze to funguje s cestou nejnizsiho odporu -> spis by to vic cakao dozadu na lozisko nebo pod valec nez to protlacit, ale muzu se klidne mylit
Jirka veteran:to by asi nefungovalo dostatecne z titulu ze to funguje s cestou nejnizsiho odporu -> spis by to vic cakao dozadu na lozisko nebo pod valec nez to protlacit, ale muzu se klidne mylit
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP