Nové karburátory K 302

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Nové karburátory K 302

Nový příspěvek od host »

Zakoupil nově vyráběné karburátory K 302. Hned při prvotním ohledáni jsem objevil jisté potíže:
- karburátory nejsou nijak značeny, údajně dovezené z Ukrajiny, původ neznám
- podle některých znaků, např. místo kolíčkových záslepek ve vrtaných kanálech natlačeny kuličky, usuzuji na asijský původ; odlitky jsou mírně odlišné od originálů
- plováky jsou z průsvitného plastu, duté
- na jednom z karburátorů chyběl malý dutá šroubek se sítkem pro vstup volnoběžného vzduchu
- otvory v tryskách a zaústění volnoběžného kanálu mělo otřepy, které jsem opatrně odstranil
- asi nejhorší věc-pružinka tvaru U, která má za úkol roztlačovat obě poloviny šoupátka ke stěnám šachty, aby dobře těsnilo, je slabá a špatně tvarovaná; šoupě v šachtě hrká! Vyřešil jsem nahrazením z původních karburátorů
- ve víčku je dorazový kolík, omezující zdvih šoupátka na cca 8 mm; nutno odstranit
- šroub volnoběžného vzduchu má jiný tvar kuželovité špičky, ta je daleko "tupější" oproti originálu, regulace tedy bude jistě méně citlivá.
- šroubek, zaslepující zdola šachtičku pro jehlu je dlouhý; pokud se dá jehla do nejhořejšího zářezu, šoupátko se neuzavře, protože, jehla narazí na konec tohoto šroubku

Jakmile se oteplí, provedu montáž a uvidí se. Stály oba 1600,- Kč.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové karburátory K 302

Nový příspěvek od bobanbob »

ty dorazový kolíky nad šoupětem jsou dle originálu na zajetí nového motoru demontovaly se dodatečně.

koupil jsem si je taky ale plováky mám klasický mosazný?
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Nové karburátory K 302

Nový příspěvek od host »

Tak mám po opravě kliky a montáži nových K 302 ujeto asi 400 km. Jaké jsou poznatky - seřízení chodu motoru trochu lepší, než u původních karburátorů, ale nastavení volnoběhu je i teď nejednoznačné, musí s občas doladit. Pod plynem chování výrazně lepší, směs není tak bohatá a svíčky jsou krásně cihlové. Spotřeba také výrazně klesla, podle mého odhadu (neměřil jsem to přesně) min. o 0,75 - 1 l/100 km. Ovšem - jeden karburátor měl dost výraznou vadu, a sice vinou nekvalitního pórovitého odlitku protékal benzín z přívodního kanálku k vonoběžné trysce do bočního otvoru pro přisávání pomocného vzduchu pro vonoběh (uzavřeného dutým šroubem se sítkem). A tudy stále vytékal ven. Provedl jsem opravu zalepením, uvidíme. Ale co mi to dalo, než jsem zjistil, proč a kudy vlastně to teče, aniž by se karburátor přeplavoval netěsností jehlového ventilu. Byla to dírečka, kterou neprošel ani zahnutý špendlík....
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Odpovědět