Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
to je tak jako do regulernich 20 cm snehu. na tu sajdu by to melo byt veselejsi bez nahonu ... aby to melo na prednim kole smysl, muselo by se to i naklanet do strany aby to hranilo
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Davam tip, prave jsem poridil vyhrivane vlozky do bot http://www.lidl.cz/cps/rde/SID-EA9BE38B ... il&id=1118 . hrejou pekne. 2 nimh baterky s nabijeckou.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
něco podobnýho jsem koupil pár let zpět manželce - vyhřívaný ponožky na 2x2 tužkovky - mělo to hřát pár hodin na nejnižší stupeň, no jestli to hřálo nejvíc hodinu i na ten nejnižší, bylo to hodně - nevím, jestli smůla na kus, každopádně jsme je použili jen párkrát.
já si cpal do kanad pod prsty hřející gelový polštářky - v mraze to celkem pomáhalo a tak hodinu trvalo, než člověk začal zase promrzat (mám jen letní kanady), fungujou mi i nastrkaný v helmě, by se nerosilo a nenamrzalo plexi - většinou musím jezdit s pootevřeným a to člověku celkem namrzá huba při rychlejších přesunech
na nohy se mi pak nejvíc osvědčily sněhule místo neustálýho řešení jak se ohřát v kanadách - za tisícovku fox z armyshopu - bohužel po jedný dvou sezonách mi do nich skrz látku začalo týct, což je prima zjistit v rozsolených sračkách cestou do práce
já si cpal do kanad pod prsty hřející gelový polštářky - v mraze to celkem pomáhalo a tak hodinu trvalo, než člověk začal zase promrzat (mám jen letní kanady), fungujou mi i nastrkaný v helmě, by se nerosilo a nenamrzalo plexi - většinou musím jezdit s pootevřeným a to člověku celkem namrzá huba při rychlejších přesunech
na nohy se mi pak nejvíc osvědčily sněhule místo neustálýho řešení jak se ohřát v kanadách - za tisícovku fox z armyshopu - bohužel po jedný dvou sezonách mi do nich skrz látku začalo týct, což je prima zjistit v rozsolených sračkách cestou do práce
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Zkusil si to vykoupat v impregnaci? Vetšinu textilních součástí, které propouštěly vodu i když neměly, se mi takhle povedlo zas na nějaký čas vrátit do provozu. A kde selhala impregnace, pomohl vosk, ale to není moc estetické řešení 
белка
"hydroveverka"
"hydroveverka"
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
mě impregnace asi nemá v oblibě - zkoušel jsem impregnovat kde co kdečím, starou moto bundu, celtu na motorku a většinou to funguje buď málo nebo jen chvíli. a to třeba tu celtu jsem impregnací na stany v podstatě prolil.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
No tak kde selhala impregnace, tam jsem dala rozpuštěný včelí vosk - naimpregnuje i neimpregnovatelné materiály, jako třeba obyčejná mikina
Ale to bylo většinou jen na hrubší tkaniny, které samy o sobě nemají moc předpoklad být nepropustné. Celtovina a podobně hutné tkaniny by měly zvládat klasickou impregnaci. Jinak kromě spreje je ještě impregnační lázeň, kdy v tom tu věc opravdu vykoupeš, měli by to mít ve sportovkách a je účinnější než sprej.
белка
"hydroveverka"
"hydroveverka"
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Za starých časů, když jsme nemohli nastartovat Mercedesa nebo eMku kvůli velkému mrazu, tak jsme vyšroubovali svíčky a dali je i s trubkovým klíčem na sporákovou plotýnku ohřát - pak se našroubovaly a na škubnutí se startovalo. Protože když se dal ve velké zimě sytič, tak se neohřáté svíčky hnedle zalily benzínem. Trubkový klíč se nahříval proto, aby šlo šroubovat rukou s citem a zároveň aby svíčka chladla pomaleji.
Drsnější povahy startovaly tak, že se k sosáku sání vzduchu (z venku) dal kousek karbidu a plivlo se na něj - pokud v tom byla zkušenost (jak velký kus karbidu, jak moc plivnout a jak dlouho počkat mezi plivnutím a prvním pokusem o start) tak to bylo vcelku spolehlivé.
V každém případě ale napřed párkrát protočit motor (klikou) bez sytiče, aby se zjistilo, jestli je vůbec nějaká šance. Pak klapku vzduchu a zkusit a pak ještě případně ten sytič. No a pokud se nezadařilo, tak přišlo na řadu to nahřívání svíček....
Drsnější povahy startovaly tak, že se k sosáku sání vzduchu (z venku) dal kousek karbidu a plivlo se na něj - pokud v tom byla zkušenost (jak velký kus karbidu, jak moc plivnout a jak dlouho počkat mezi plivnutím a prvním pokusem o start) tak to bylo vcelku spolehlivé.
V každém případě ale napřed párkrát protočit motor (klikou) bez sytiče, aby se zjistilo, jestli je vůbec nějaká šance. Pak klapku vzduchu a zkusit a pak ještě případně ten sytič. No a pokud se nezadařilo, tak přišlo na řadu to nahřívání svíček....
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Tak abychom od impregnovaného spodního prádla, přešli k něčemu racionálnějšímu, co se týká hlavně strojů. Vyhotovil jsem sadu sněhových řetězů, dle doporučení z roku 1944. Na blátě to zabírá výborně. Na řadu přišlo dost úprav, abych to protlačil mezi kardan a 4" pneumatiku, ale vypadá to, že to funguje a o kardan brnká minimálně. Uvidím, jak se to bude chovat při dalším používání, jen jsem se s tím projel po zahradě. Bylo to dost práce, ale jsem spokojen. Řemeny byly dělané na zakázku. Počítám s osmi kusy, na ty poslední dva mi nevystačil řetěz, takže jsem jich zkušebně zkusil jen šest. Podobné řetězy míval děda na Spartaka.
Další krok bude lyže pod sajdu, padne na to jeden snowboard.
Další krok bude lyže pod sajdu, padne na to jeden snowboard.
Don't give in without the fight!
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
mas vic fotek detailu retezu?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Vypadá to dobře.
Co jsi použil za materiál na výrobu, je to obyčejná kulatina, pětka, šestka? nebo něco lepšího?
Co jsi použil za materiál na výrobu, je to obyčejná kulatina, pětka, šestka? nebo něco lepšího?
M-72
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
V předpise je doporučená 4, použil jsem 5mm. Jinak obyčejný 11 373. Uvažoval jsem i o použití vylámaných špic z kola, ty mají 4,5mm. Největší kumšt bylo přijít na to, jak to naohýbat, aby byly všechny stejné. Bylo to pracné, ale nakonec jsem měl slušnou manufakturu. Musel jsem to přizpůsobovat vzorku, aby řetězy vlezly mezi špalky.
Don't give in without the fight!
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Ale jak o tom přemýšlím, až dotatečně jsem si všiml toho receptu od Němce. Na to protlačení mezi kardan by ten válečkovej řetěz byl možná lepší. U tohohle se obávám, že se to během jízdy povolí, pootočí a o ten kardan začne zachytávat. Nerad bych to dělal znova.
No snad nasněží a pořádně zamrzne, pak dám vědět.
No snad nasněží a pořádně zamrzne, pak dám vědět.
Don't give in without the fight!
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Taky jsem je delal cca2 roky zpet
Je to vakt super bez nich sem se ani nerozjel
Mam hnanou side takze jsem stal na miste a kolo side na to nestacilo
Az zatez z pracky
Bylo to lepsi az do toho okamziku kdy se zacal delat hodiny
Na zadnim kole se mi jeden retez protocil a serval sem gumovou krytku kardanu
Jinac po rovince a snehu vyborne
Nemel jsem to ale tak pekne jak ty
Ale na alegro pl to taky prodavaji uz nevim za kolik
Taky jsem chtel pouzit stary zetez na moto ale nakonec jsem od foho upustil
Jinac mam prouka v hlave tak asy pudu do garaze a budu kutit
Je to vakt super bez nich sem se ani nerozjel
Mam hnanou side takze jsem stal na miste a kolo side na to nestacilo
Az zatez z pracky
Bylo to lepsi az do toho okamziku kdy se zacal delat hodiny
Na zadnim kole se mi jeden retez protocil a serval sem gumovou krytku kardanu
Jinac po rovince a snehu vyborne
Nemel jsem to ale tak pekne jak ty
Ale na alegro pl to taky prodavaji uz nevim za kolik
Taky jsem chtel pouzit stary zetez na moto ale nakonec jsem od foho upustil
Jinac mam prouka v hlave tak asy pudu do garaze a budu kutit
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
v Lošticích 2010 měl Zdeněk nějaký autový, prý tam normálně pasovaly - svah vyjel mnohem snáz, než my bez řetězů. jedinej problém, když člověk tlačí bokem a takový ořetězovaný kolo mu v zápalu boje přeběhne přes nohu. naštěstí se to jen sklouzlo
koukal jsem mu na rajčeti, ale tu galerii z vyjížďky s řetězama jsem nenašel
u 2WD musím taky něco naházet do sajdy - mám tam buď pytel starýho vápna, nebo jsem dával zámkovku. bez zátěže se v našem kopci na silnici nechytám.
koukal jsem mu na rajčeti, ale tu galerii z vyjížďky s řetězama jsem nenašel
u 2WD musím taky něco naházet do sajdy - mám tam buď pytel starýho vápna, nebo jsem dával zámkovku. bez zátěže se v našem kopci na silnici nechytám.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: Zimní provoz motocyklů (tipy, návody, triky)
Řetězy, které používá Zdeněk.