Pak tam ještě píšou při zašroubování tělesa ucpávky na klouzák ,,závit tělesa ucpávky namazat miniem nebo bakelitovým lakem" - to zřejmě aby se to nepovolilo a půjde to nahradit třeba loctitem??
Dněpr -seřízení předních tlumičů
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Dněpr -seřízení předních tlumičů
Tak jsem zase narazil na jednu záhadnou věc
.Chystám se sestavit přední vidlice a v manuálu píšou že mám nastavit mezeru 0,2-0,4mm mezi kontramatkou a horní koncovkou pružiny.V manuálu od p. Kučery pořádně nic není vidět ,protože ty detaily kde je hodně součástek najednou se slévají v tom obrázku dohromady.Nicméně nevím jak tam tu mezeru mám udělat a jestli má 0,2mm nějaký význam.A když je to kontramatka tak jak tam může být mezera
Pak tam ještě píšou při zašroubování tělesa ucpávky na klouzák ,,závit tělesa ucpávky namazat miniem nebo bakelitovým lakem" - to zřejmě aby se to nepovolilo a půjde to nahradit třeba loctitem??
Pak tam ještě píšou při zašroubování tělesa ucpávky na klouzák ,,závit tělesa ucpávky namazat miniem nebo bakelitovým lakem" - to zřejmě aby se to nepovolilo a půjde to nahradit třeba loctitem??
Dněpr MT 10
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
S tim nastavenim vůle jde o to, aby se ta horní opěrka co drží pružinu mohla volně otáčet kolem osy. Když jí utáhneš napevno, tak bys nezašrouboval horní zátky vidlice (ty co čumí z horních brejlí). Když tam vůli dáš velkou, tak to mlátí. Nastavuje se to dost blbě, ale jde to. Musíš nějakým úzkým klíčem chytit tu matku co je napevno na tyčce (uvnitř pružiny), jinak to nelze nastavit. Kontramatka se utahuje směrem k té zátce vidlice...
To s tim lakem jsem taky nepochopil, co je tim myšleno. Já to nemazal ničim, naopak jsem to měl upatlaný od grafitový vazelíny, ale nikdy se mi to nepovolilo...
To s tim lakem jsem taky nepochopil, co je tim myšleno. Já to nemazal ničim, naopak jsem to měl upatlaný od grafitový vazelíny, ale nikdy se mi to nepovolilo...
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
Aha,tak v tom manuálu je to nějak divně.Tam je popsaná jako č.7 kontramatka ta spodní matice co je tam napevno a ta horní matka jako č.6 matice tyčky.
Takže povytáhnout z trubky pružinu s tyčkou ,nastavit tam tu mezeru ,natočit zátku na doraz k horní kontramatce a matku dotáhnout k zátce .Pak to celé zašroubovat do trubky.Je to tak správně?
Takže povytáhnout z trubky pružinu s tyčkou ,nastavit tam tu mezeru ,natočit zátku na doraz k horní kontramatce a matku dotáhnout k zátce .Pak to celé zašroubovat do trubky.Je to tak správně?
Dněpr MT 10
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
Tak je to správně. Akorát se to dělá tak debilně, že bys na to potřeboval tři ruce...
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
Čest, mám vyndaný přední tlumiče a chci je bez rozebírání vyčistit. Nějak to všechno totiž nejde povolit, až na ty matice s filcem, nebo co to tam je. Potřebonal bych poradit, kudy se vypouští starej olej a kudy se leje novej. Když teče přední tlumič, tak kudy to vytejká? Nedaří se mi identifikovat skulinu, protože skoro všechno co tam bylo, už vyteklo. Ještě jedna věc, má se klouzák (bez oleje v tlumiči a bez napnuté pružiny) pohybovat zlehka, nebo ztuha? Díky Martin.
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
Zespodu ve vidlici je šroub na 12 klíč,pod kterým je těsnící hliníková podložka.Ten šroub když povolíš (malý ořech goly se tam vejde) ,tak vytáhneš ven celou sestavu s pružinou.Rozebral bych i ty matice a vyměnil symering,filc a gumový O kroužek.Prodává to v sadě za 137,-kč.Starý olej se musí vylít z pouzdra a vypláchnout ho.
V jednom tlumiči jsem ještě měl dole ze strany šroubek,nevím jestli na vypuštění,ale ten jsem nevyndaval.
V jednom tlumiči jsem ještě měl dole ze strany šroubek,nevím jestli na vypuštění,ale ten jsem nevyndaval.
Dněpr MT 10
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
http://www.youtube.com/watch?v=Mkfovwj_ ... cker=False tady je video navod na výměnu oleje v tlumičích
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
Čistě teoreticky jde olej vypusit přes ten spodní šroub (dole jak je osa kola), nicméně bude to trvat... Jinak až to budeš dávat dohromady, tak si dej pozor, aby ti správně sedl kolíček na spodní straně tělesa tlumiče do dírky ve spodním čele vidlice. Jinak vidle by správně bez oleje a bez přichycené pružiny (odšroubovaná horní zátka) měla chodit relativně volně, ale problém je, že Dněpří vidle jsou děsně hrubé a to těsnění co je pod matkou se místo toho, aby si sedlo kam patří, skřípe...
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
další problém. starej olej je třeba vypumpovat i z pumpy, tzn stejně musí péro ven a zapumpovat.. ty tlumiče nejsou nijak složitý, rozeber to do šroubku a uvidíš.
Dněpr 11 solo/side
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
Tak provádím první zkušební jízdy,zatí solo .
Zdá se mi že přední tlumiče nějak málo pruží.Měnil jsem v nich těsnění ,olej.Ale nevím jak to má pérovat.
Byl jsem zvyklý z motorky že když zmáčknu přední brzdu a zatlačím do řidítek tak tlumiče alespoň trochu propruží,ale tady nic
.
Při jízdě to moc nepoznám ,ale zdá se mi že to jde v terénu docela natvrdo.Tak nevím jestli jsem něco moc někde nepřitáhnul ?? I tu mezeru mezi pružinou a kontramatkou jsem tam udělal.
Zdá se mi že přední tlumiče nějak málo pruží.Měnil jsem v nich těsnění ,olej.Ale nevím jak to má pérovat.
Byl jsem zvyklý z motorky že když zmáčknu přední brzdu a zatlačím do řidítek tak tlumiče alespoň trochu propruží,ale tady nic
Při jízdě to moc nepoznám ,ale zdá se mi že to jde v terénu docela natvrdo.Tak nevím jestli jsem něco moc někde nepřitáhnul ?? I tu mezeru mezi pružinou a kontramatkou jsem tam udělal.
Dněpr MT 10
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
Ty teleskopy pruží blbě (až na pár vyjímek) skoro vždycky. Já dokonce přeleštil i trubky kluzáků, dal nová těsnění, všechno důkladně promazal a stejnak to není žádná sláva. Jedině, kdy to chodilo celkem pěkně bylo, když jsem nedotáhl uzávěry pouzder, jenže to se to pak zase vaklá...
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
Budu si muset na to zvyknout.Tam snad kdybych nenalil olej tak to vyjde nastejno
.
Ta pružina je asi dost tvrdá nebo je dlouhá ,že se při utažení stlačí a pak už to tam pak ani nezapruží.
Ta pružina je asi dost tvrdá nebo je dlouhá ,že se při utažení stlačí a pak už to tam pak ani nezapruží.
Dněpr MT 10
-
Bunny
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
Přední pérování u Dněpra 11 se soudruhům moc nepovedlo. Pružina je dlouhá dost a když si spočítáš kolik má závitů a o kolik se může stlačit tak ti vyjde cca 2O0mm , což není málo . Problém je v tom ,že po zatížení u prázdné motorky se hodně zmáčkne a na vlastní pružení v nejlepším případě zbývá tak 100 mm . Tato velikost se ještě zmenší na polovic po dosednutí posádky a po nějakém čase provozu je s odpružením skoro konec .
V současné době si chci nechat udělat nové pružiny s upraveným počtem závitů a lepším materiálem (tvrdším). V případě úspěchu podám podrobné hlášení .
Se soudružským pozdravem práci čest, Bunny
V současné době si chci nechat udělat nové pružiny s upraveným počtem závitů a lepším materiálem (tvrdším). V případě úspěchu podám podrobné hlášení .
Se soudružským pozdravem práci čest, Bunny
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
Tak to jsem zvědav, jestli to vyřešíš. Taky mě napadlo to takhle řešit (navíc s progresivně vinutou pružinou), ale nechám to otestovat někoho jiného... 
Re: Dněpr -seřízení předních tlumičů
Tak jsem se také souhrou okolností dostal k pokusům s pružinami v předních vidlicích Dněpra.
Co píše Bunny je přesný. U mě si pružiny stářím sedly na doraz tak, že prostě nefungovaly a myslel jsem, že praskly.
Samozřejmě přední tlačená kyvka je někde jinde, ale hledal jsem možnost, jak přemostit dobu, než tuto budu mít.
Navrhli jsme tvrdší, delší pružinu.
Při testech jsem projel polem příčně přes příkop na polní cestu a hned druhým příkopem na protější pole - a Dněpr o ničem neví.
Podotýkám, že mám tu těžkou vojenskou verzi, ale zase to moc v terénu neničím. Pro toho, kdo lítá v terénu a ještě nemá tlačenou kyvku (nebo na ni nemá, nebo to chce v originallooku) je to zajímavé meziřešení. A cenově je pružina téměř na dodávané pružině z internetu. Připojuji obrázek, lze-li to.
Co píše Bunny je přesný. U mě si pružiny stářím sedly na doraz tak, že prostě nefungovaly a myslel jsem, že praskly.
Samozřejmě přední tlačená kyvka je někde jinde, ale hledal jsem možnost, jak přemostit dobu, než tuto budu mít.
Navrhli jsme tvrdší, delší pružinu.
Při testech jsem projel polem příčně přes příkop na polní cestu a hned druhým příkopem na protější pole - a Dněpr o ničem neví.
Podotýkám, že mám tu těžkou vojenskou verzi, ale zase to moc v terénu neničím. Pro toho, kdo lítá v terénu a ještě nemá tlačenou kyvku (nebo na ni nemá, nebo to chce v originallooku) je to zajímavé meziřešení. A cenově je pružina téměř na dodávané pružině z internetu. Připojuji obrázek, lze-li to.