elektronické zapalování Ural 650

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od fapeko »

Novinka u výrobce Covek com.ua:cívky k bezkontaktnímu zapalování nejsou,protože vyvíjí nové zalité cívky .
Dostupnost nový cívek není známa a staré cívky taky nejsou :( . Na můj dotaz kdy budou na skladě mi bylo odpovězeno ,že mám být trpělivý .Takže budeme muset být trpěliví :D No prostě rozprávka jak s pětiletým děckem
Obrázek
Naposledy upravil(a) fapeko dne 12 lis 2016, 08:10, celkem upraveno 1 x.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Fort
Příspěvky: 168
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Fort »

Tak si tak dnes před obědem s Vlkem předjíždím na výjezdu z Práglu na Strakonické nějakého lenochoda a najednou rány do karburátorů a konec. Jasné zapalčo.
Závada Rusa v poledne, na slunci a v obydlené oblasti je luxusní záležitost a po krátké analýze jsem vyndal utržený rozpertlovaný hrníček přerušovače - viz obrázek.

Super bylo, že ta vila u výpadovky, kde se zrovna dalo zastavit, obsahovala i dědu se svářečkou. Nechtěl ji dát z ruky a na moji prosbu, zda takové dvě malé pecičky trafem udělá, byla: " ... pane já se ještě trefím i do ku.dy , akorát na to moc nevidím... "
Takže nabodováno, v jednom místě holt hrníček propálil, ale zvýšenou rychlostí na 75 mil v hodině jsem byl ve dvě doma v Písku.

Díl se prý vyráběl pertlovaný do roku 2007 - potom už byl kvůli poruchám vyráběn z jednoho kusu - jak ho také nyní v rámci vývojových dílů v práci vyrobíme. Ovšem, pokud ho Pavel nebo někdo jiný nebude mít levnější, než mne bude stát pití pro naše frézaře na vánočním večírku ...

Franta Buřval mi již letos na jaře říkal, ať si hrníček pro jistotu svařím, ale já jsem si holt před víkendem hrál se svým sekvenčním řazením (obr.) a holt těch pět minut u TIGu, co by to celé trvalo a byl by klid, jsem promrhal.

Takže z toho plyne ponaučení, nechávejte Rusy v originále, neztrácejte čas předělávkami a vždy poslouchejte pana Buřvala.
Přílohy
Hrníček na vačce.jpg
Hrníček na vačce.jpg (28.78 KiB) Zobrazeno 5106 x
Vlk_750 –1.JPG
kambucha
Příspěvky: 34
Registrován: 06 lis 2014, 16:00
Bydliště: na jihu pod Javořicí

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od kambucha »

Fapeko...koumám jak tam nasoukám tuhle novou cívku (od tebe) aby mi z ní lezly kabely ke svíčkám nějak šikovně a vešlo to pod dekl...nemáš nějakej vyzkoušenej typ? Díky
... piva a mašin už fakt plnou garáž
Fort
Příspěvky: 168
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Fort »

Hele Kambucho, taky jsem to řešil - nechci se vnucovat, ale když vyvedeš pravej kabel doleva a naopak, získáš prostor pro větší poloměr ohnutí zapalovacího kabelu.
Tento prostor u strany př. levo-levo normálně nemáš a překřížení kabelů nevadí, když jiskra skáče ve stejnou chvíli.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Dněpr,Ural,M72,K750

Nový příspěvek od fapeko »

U K 750 stačí trochu propilovat v těch prsech na ten přívodní kabel a vytvořit distanční sloupek pro uchycení zapalování
U Dněpra,Urala,M72 není žádný problém s montáží
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Dněpr
Obrázek
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
jarda š

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od jarda š »

romiště píše:Zdar, mám ten bezkontakt doma, tak jsem ho cvaknul. Elektronika je z SMD, výkonové tranzistory jsou zřejmě ještě pod plošňákem, ale ten už nejde odšroubovat, šroubek je zaletován ke kostře.
Snímač je hall, má docela silnej magnet. Co se týče nastavení, tak co mi přeložil google, tak mezera mezi snímačem a clonou (2 ocelové tyčky zašroubované v hliníkovém odlitku a přetočené na povrchu) 0,7-0,8mm, já to nastavil co nejblíže, aby snímač neškrtal.
Na dněpru mám ale celou desku pootočenou o 120°, než je na fotce u K750, ale to je asi v pořádku.
Ale nevěděl jsem, jak mám přesně seřídit dobu zápalu, nikde nejde zjistit, v které době hodí jiskru oproti horní úvrati, tak jsem zkoušel nastartovat v různých polohách (v drážkách lze natočit +-10°) a jelo mi to ve všech polohách, když byl předstih větší, tak byly vysoký volnoběžné otáčky, když malej, tak už se mi neudržel volnoběh, ale jinak motor běžel. Nastavil jsem to na 0 a po pár km jsem tomu trochu zvětšil předstih tak + 3°, od oka. Najel jsem na tom přes 100 km, zatim bez problému. Teda bez problému se zapalováním :)
A proměná doba předstihu s rostoucími otáčky je asi dělaná elektronicky, za jízdy oproti závažíčkům jsem nepoznal jedinej rozdíl.
P.S:Oproti videu výše tam nemám tu ledku a ten snímač vypadá trochu jinak, asi je to jiná varianta.
zdarec chlapi. namontoval jsem bezkontakt bez té letky, ale nejede, jen to blafe a nic,jak poznám kdy to pálí?

děkuji všem za radu
Odpovědět