elektronické zapalování Ural 650

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod Výska » 12 kvě 2013, 21:26

Zdravím chlapáci, na svém čerstvě dovezeném Uralu 650 / 1992 mám původní zapalování které má poškozené příruby pro šroubky, někdo ho zjevně utahoval moc. Řeším co s touhle bolístkou. Jelikož jsem technik a ne elektrikář, celkem se mi líbí myšlenka náhrady tohoto systému el. zařízením. Na ebay jsem našel vylepšenou variantu elektronického zapalování ( II. Gen)

http://www.ebay.de/itm/MIKROPROZESSOR-E ... 20d29dabaf

za pěknou cenu.

V mém stroji je toto, cívku tam někdo přibastlil, víko mám, a hodlám ho nasadit.

https://plus.google.com/photos/10837991 ... psrc=pwrd1

Moje otázka směřuje na zkušené, nechtěl bych se v zapalování moc rýpat, ideálně nasadit, nastavit a mít pokoj. jaká varianta je podle vás rozumnější ? Brodit vodou nebudu, a jezdit budu po silnicích. Osobní zkušenost mám se systémy od Vape, mám to asi na 5ti jawách a od té doby mám klid, proto inklinuju k náhadě kladívek.

ještě jsem našel toto, což je asi to moje, nové

http://shop.ural.cz/elektricka_zarizeni ... ItemIdx=49

Díky za radu.
Výska
 
Příspěvky: 23
Registrován: 09 kvě 2013, 12:07

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod fapeko » 12 kvě 2013, 22:52

Už jsme se o tom bavili tady viewtopic.php?f=8&t=885 já mám taky ten bezkontakt ,ale ještě není dostatečně vyzkoušen . Však se koukni do vlákna "Naše stroje " na můj nick a tam ho uvidíš v akci.
Musíš více číst na foru at nezakládaš duplicitní vlákna .Mnohé věci se tady 100x omílají dokola.
Dněpr moto servis Ostrava
Prodej náhradních dílů a opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
 
Příspěvky: 1242
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod hipik634-750 » 13 kvě 2013, 08:07

obvykle se stranka udela tak, aby pri zadavani dotazu vyhledavalo a zobrazovalo se pod dotazem ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
 
Příspěvky: 997
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod Výska » 13 kvě 2013, 08:32

Dobře tedy, napříště budu více hledat a méně se ptát.

Přesto, mohu tedy tento systém z Ebay s mikroprocesorem použít a jednoduše s ním nahradit svůj systém. Motor mám 650 OHV model 8.103 z roku 1992. Je mi jasné že se pouze odstraní kladívka a odstředivá regulace předstihu. Předpokládám že onu odstředivou regulaci bude nyní obstarávat ten šváb na plošňáku, který podle otáček mění předstih.

Alternátor a indukční cívka zůstává. Jde mi teď primárně o to jestli to fyzicky pasuje 1:1

děkuji
Výska
 
Příspěvky: 23
Registrován: 09 kvě 2013, 12:07

Re: elektronické zapalování M72,K750,Dnepr,Ural 650

Nový příspěvekod fapeko » 13 kvě 2013, 12:53

http://kommutator.at.ua/news/2009-07-12-43
http://sovek.com.ua/docum/11353734.pdf
Ano budeti pasovat ,když já to narouboval i s tou cívkou pod ten kryt zapalka ,tak ty to tam dáš poslepu :D
Je tam psané že to pracuje od 6V do 16V.Jestli chceš tak ti změřím průměr a výšku toho modulu , ale liši se to jen v tom snímacím bazmektu co je našroubován ná vačce a v cívce .Jo a ještě doporučuji dát si nějakou tenkou
1-2mm podložku z pertinaxu,textoidu ,atd. pod ten modul elektro. at to máš tepelně odizolované od motoru.Je to možné napojit na všechny indukční cívky dodávané do Ruských motorek viz. odkaz výše.Dokonce to jde aji na kulatou dvouvývodovou cívku z malucha.Já jsem to narouboval i s cívečkou do K750 , bylo to ale jen ofous :D .Tu cívečku si můžeš dát kam chceš ,ale nesmíš zapomenout ji ukostřit
DSC01097.jpg
Uprava pro K 750
Anglický manuál http://www.oldtimergarage.eu/album/electronic_ignition.pdf
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=UpyaBZmaQdE#t=88s
Obrázek
Naposledy upravil fapeko dne 30 říj 2014, 21:01, celkově upraveno 5
Dněpr moto servis Ostrava
Prodej náhradních dílů a opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
 
Příspěvky: 1242
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod miru01 » 12 črc 2013, 12:19

To el. zapalovaní vypadá velmi dobře a cena také ve srovnání s těmi totálně předraženými výrobky ostatních výrobců u nás. Nyní vyřeším novým kladívkem, ale určitě o něm uvažuji.
Zajímaly by mne nějaké dlouhodobější zkušenosti uživatelů, tady na fóru je o něm pomálu :( - jezdíte s ním někdo delší dobu?
-je to celé pěkně schované v motoru to je výhoda, zase polovodiče nemají horko moc rádi, takže časem odejde minimálně výstupní spínací prvek - koukal jste někdo co je uvnitř nebo dokonce máte foto?
-ten snímač je optický nebo hall?
-co předstih, reguluje ho to?
-můžu na to naroubovat dvě samostné zapalovací cívky, které nyní používám?
-existuje k tomu nějaký manuál (v jiném jazyce než ruštině)?
Pokoušel jsem něco nastudovat na stránkách soveku, ale je to celé v azbuce, byť to dokážu překoktat, tak tomu stejně nerozumím.
KMZ 8.157-01 Dněpr Solo
miru01
 
Příspěvky: 46
Registrován: 16 dub 2013, 12:18
Bydliště: Tábor

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod romiště » 13 črc 2013, 11:22

Zdar, mám ten bezkontakt doma, tak jsem ho cvaknul. Elektronika je z SMD, výkonové tranzistory jsou zřejmě ještě pod plošňákem, ale ten už nejde odšroubovat, šroubek je zaletován ke kostře.
Snímač je hall, má docela silnej magnet. Co se týče nastavení, tak co mi přeložil google, tak mezera mezi snímačem a clonou (2 ocelové tyčky zašroubované v hliníkovém odlitku a přetočené na povrchu) 0,7-0,8mm, já to nastavil co nejblíže, aby snímač neškrtal.
Na dněpru mám ale celou desku pootočenou o 120°, než je na fotce u K750, ale to je asi v pořádku.
Ale nevěděl jsem, jak mám přesně seřídit dobu zápalu, nikde nejde zjistit, v které době hodí jiskru oproti horní úvrati, tak jsem zkoušel nastartovat v různých polohách (v drážkách lze natočit +-10°) a jelo mi to ve všech polohách, když byl předstih větší, tak byly vysoký volnoběžné otáčky, když malej, tak už se mi neudržel volnoběh, ale jinak motor běžel. Nastavil jsem to na 0 a po pár km jsem tomu trochu zvětšil předstih tak + 3°, od oka. Najel jsem na tom přes 100 km, zatim bez problému. Teda bez problému se zapalováním :)
A proměná doba předstihu s rostoucími otáčky je asi dělaná elektronicky, za jízdy oproti závažíčkům jsem nepoznal jedinej rozdíl.
P.S:Oproti videu výše tam nemám tu ledku a ten snímač vypadá trochu jinak, asi je to jiná varianta.
Přílohy
bezkontaktní zapalování 003_Změnit velikost.JPG
bezkontaktní zapalování 004_Změnit velikost.JPG
romiště
 
Příspěvky: 5
Registrován: 04 led 2012, 07:47
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod fapeko » 13 črc 2013, 13:34

Protože M72,K750 nemají ve váčce díru pro přišroubovaní toho plechového snímače ,výrobce dodává k tomu takovou přechodku
Přechodka M72,K750.JPG
Přechodka M72,K750.JPG (24.15 KiB) Zobrazeno 11387 krát

A proto je nutné vždy specifikovat na jaký motocykl se bude montovat bezkontaktní zápalko
LED dioda je tam proto aby jsi mohl přesně nastavit ten snímací plech a to tak ,že si dáš píst do horní úvrati a začneš natáčet ten snímací plech co je na váčce ve směru hodinových ručiček tak dlouho až se ti rozsvítí ta kontrolka.Jakmile ti svítí ta kontrolka tak jen dotáhneš tu matici M6 a můžeš bezstarostně jezdit. ;)Doporučuji ještě "doštelovat" natáčením celým zapalováním při nastartovaném motoru až získate ty nejoptimálnější otáčky motoru a potom vše pořádně dotáhnout
Ledka.jpg
Ledka.jpg (29.01 KiB) Zobrazeno 10972 krát

To však neplatí na Uralech a Dněprech ,kde je to řešene trochu jednodušeji a po namantování jen zkoušíš točit celým modulem o pár stupnů.
Montáž obou druhů zápalek je velmi jednoduchá a myslím, že ji zvládne každý z vás a nehledejte v tom nic složitého.Na zápalku jsou 3 dráty , dva červené a jeden černý. Červený a černý napojíte na indukční cívku a zbývajicí červený je přívod proudu od spínačky.Hlavně po montáži si všechno pořádně zkontrolujte at máte vše dobře dotáhle .
Dnes jsem testoval tohle bezkontakní zapalování na 6 voltovou baterii s 12V cívečkou dodávanou k tomu a motorka v pohodě nastartovala a jezdila ;)
civečka.jpg
civečka.jpg (26.87 KiB) Zobrazeno 10972 krát

Ještě mi bylo potvrzeno , že to taky jede s 12V kulatou dvouvývodovou indukční cívku z malucha ,když máte rozvod 6V. Můžete ji sehnat třeba tady http://126fan.cz/burza/burza.php
KULAT.JPG
KULAT.JPG (19.75 KiB) Zobrazeno 10969 krát
nebo mi pisněte a já vám ji prodám za pár kaček
Takže všichni co máte 6V napětí si můžete tohle zapalování namontovat a jezdit
Další info zde viewtopic.php?f=14&t=1028
Naposledy upravil fapeko dne 26 úno 2014, 16:40, celkově upraveno 10
Dněpr moto servis Ostrava
Prodej náhradních dílů a opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
 
Příspěvky: 1242
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod miru01 » 15 črc 2013, 07:53

Díky za fotky, vypadá to dobře...
KMZ 8.157-01 Dněpr Solo
miru01
 
Příspěvky: 46
Registrován: 16 dub 2013, 12:18
Bydliště: Tábor

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod fapeko » 30 črc 2013, 12:21

Tak co jak vám ty zápalka fungují?? Napište zde nějaké zkušenosti z provozu , spotřeby benzínu,montáže a chodu motoru před a po montáži.
Za mě můžu říci že vše je OK, jak jsem to tam nasadil ,nastavil tak se o nic nestarám a jen jezdím ;)Udělal jsem to tak , že ani profík(serpico) nepozná na první pohled že tam je nějaký bezkontakt a dokonce mi funguje i ta páčka na nastavení předstihu :P
Bohužel neměl jsem možnost tu motorku vyzkoušet jak to jezdí na kladívka ,protože hned po GO jsem dával ten bezkontakt ,ale dle vaších tel. reakci jste maximálně spokojeni :D
Dněpr moto servis Ostrava
Prodej náhradních dílů a opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
 
Příspěvky: 1242
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod serpico-3 » 30 črc 2013, 14:30

Přeji ti fapeko úspěch a spolehlivost zapalování, Ty jsi tady profík, já jen nemohu najít smysl tohoto počínání,protože otáčky motoru ve všech režimech plně pokryje origo zapalování. Ale kde je to nutné, je určitě u upravených seriových motorů , kde jsou otáčky pomalu dvojnásobné, a výkon např. u 50 ccm až 5 krát větší..Byl jsem v Nepomuku na trojůhelníku, a to co jsem viděl, mě ohromilo. To, jaký výkon dokázali dostat ze starých pionýrských karterů /a i 5 kvaltů/je prostě zázrak. Tu střelbu, kterou jsem viděl včetně šíleného závodníka na seriovém pařezu s upraveným motorem , který se umístil jako 3,jsem nečekal. Že se upravená j 350 bude honit s Yamahou, která jí po 10 kolech nedala ani kolo /bylo to jen tak tak/mě odebralo řeč..A to vše umožnuje Vape, protože kontakty to nezvládnou. Bohužel jsem nemohl dokoukat sajdy, kdy tam byl Ural a BMW z 50. let mezi novějšími buchary, bohužel byl závod zastaven, protože na druhé straně okruhu /což jsem se dozvěděl až včera/ vedoucí střelec po vyjetí na horizont nezvládl sajdkáru a vylétl z tratě, zabil se a jeho spolujezdec skonal cestou do nemocnice.. :(
serpico-3
 
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 17:03

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod miru01 » 09 srp 2013, 12:49

http://www.goodkarmaproductions.com/HTML/PDF/Part_IV_Contactless_Ignition_Systems.pdf
Tady jsou všechny typy elektronického zapalování, co se kdy montovalo do Uralů.
KMZ 8.157-01 Dněpr Solo
miru01
 
Příspěvky: 46
Registrován: 16 dub 2013, 12:18
Bydliště: Tábor

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod fapeko » 21 říj 2013, 16:39

Před nedávnem jsem posílal zápalko jednomu pánovi a on ho namontoval do tohohle krásného (motoru)stroje .
Víte někdo co to je za motorka ?
Z1.jpg

Z2.jpg
Dněpr moto servis Ostrava
Prodej náhradních dílů a opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
 
Příspěvky: 1242
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod Jirka-hk » 21 říj 2013, 19:43

Vím,vím, ale napovím... (B.. ..1)
Nádhera... mám stejný stroj...
...Prosím zkus někdy vyzpovídat pána, jak to funguje, když se to točí obráceně proti rusům...
Mám stejný nápad, akorát tentokrát nebudu průkopníkem...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Jirka-hk
 
Příspěvky: 169
Registrován: 07 bře 2011, 11:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvekod fapeko » 21 říj 2013, 20:21

On ten pán tady není vůbec zaregistrovaný ,tak budu tlumočit jeho slova. Říkal že je max. spokojený akorát , že se mu zdálo že to na 12V jelo nějak líp než na 6V,ale mohlo to být ovlivněno třeba špatnýma svíčkama , nebo to má 2X vše odrušené(svíčky+fajfky) ,slabá baterie,špatná směs,špatně nastavené zápalko prostě čímkoliv.
Jak já testoval to mé zápalko na 6V tak jsem nepoznal žádný rozdíl mezi 6Va12V
Pořád čekám , že mi někdo napíše co je to za motor hlavně čekám na toho starého pána s tím polovulgárním nickem :D
Tak začnu první ....je to Zundap Sahara!! :P
Dněpr moto servis Ostrava
Prodej náhradních dílů a opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
 
Příspěvky: 1242
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava

Další

Zpět na Opravy, údržba

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron