pneu
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
pneu
Právě řeším jaké používáte pneu na motorce?Podle dokumentace a původně holých gum bych měl mít rozměr 3,75x19,ale na některých strojích jsem viděl 4x19.Teď jsem přišel na to,že se používa metrické značení takže teda bych měl mít 110/90.Chtěl bych použít nějaký endurový dezén,abych docílil rozumného kompromisu.silnice a horší cesty.(ten veteranskej od mitas se mi nelíbí) a na side bych dal drapák,abych v případě potřeby mohl vyměnit na nějaký to vyřadění.Jaké pneu používáte?jaké máte zkušenosti?Předem díky za info
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: pneu
Já měl vždycky Dněprošiny. Ty mají takový přiměřený vzorek, že s nimi dá jezdit po silnici i v lehčím terénu (po lesních cestách a pod.), navíc stály pár kaček. Bohužel nějak nejsou, takže to budu muset řešit nějak jinak. Heidenau se mi nějak kupovat nechce (musim už měnit včechny kola), tak možná zkusim Mitasku. Při tom co za rok najedu by my mohly nějakou dobu vydržet...
Re: pneu
Heidenau a max. spokojenost - výdrž na zadku až do hladka 9-10 tis (drtivá většina po silnici)
sidecar jsem neměřil. přední uralshina mi vydržela na předku 17tis tuším, teď tam je taky heidenau
na motorce vypadaj vcelku dobře, lehčí terén zvládnou taky - těžší Ti neřeknu, to není moje parketa.
na solo cendura typu transalp se jako vhodnej kompromis na občasný ofroudování doporučovaly mitasky E-07
sidecar jsem neměřil. přední uralshina mi vydržela na předku 17tis tuším, teď tam je taky heidenau
na motorce vypadaj vcelku dobře, lehčí terén zvládnou taky - těžší Ti neřeknu, to není moje parketa.
na solo cendura typu transalp se jako vhodnej kompromis na občasný ofroudování doporučovaly mitasky E-07
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: pneu
Rozměr doporučený výrobcem se uvádí v TP. Jak je to u veteránů, nevím. Gumy velikosti 3,75"/19 vyrábí už snad jen ukrajinci pod názvem Dněprošína. Pak ještě Mitas plochodrážní, ale ty jsou nevhodné pro nezimní provoz. Gumy 4"/19 vyrábí spousta firem, ale endurové asi jen Heidenau. Dají se nahradit metrickými buďto 110/90-19, které jsou širší, ale mají stejnou výšku profilu, nebo 100/90-19, které mají obvykle stejnou šířku jako 4", ale nižší profil. U špuntových gum je v obou případech nutné okrájet boční špunty zadního kola u kardanové tyče, jinak drhnou.
Bohužel endurogumy se v těchto rozměrech dělají jen přední, protože endura mají 19" kola pouze vepředu. Vzadu používají 17 a 18". Přední endurogumy bývají často s příliš měkké směsi pro namáhaná kola sajdy.
Zato krosová zadní kola jsou 19" naprosto běžná a jejich výběr je veliký.
Já osobně doporučuji krosové gumy "pro kamenitý terén" (např. Mitas C-20) pro ježdění v náročnějším terénu a Heidenau K37 pro ježdění na silnici a v lehkém terénu. Asi nejlepší je vozit rezervu s krosovým drapákem a prohazovat zadní kola podle aktuálního využití, protože na zadním kole vám krosová guma při jízdě po silnici zmizí před očima. Na nehnaných kolech se gumy sjíždí poloviční rychlostí, takže to s krosovýma gumama také není žádný zázrak, ale při jejich ceně je to přijatelná oběť za ovladatelnost v náročném terénu. Pokud terén nevyhledáváte, pak vám stačí K37 a drapáky využijete pouze v zimě v neuježděném sněhu.
Bohužel endurogumy se v těchto rozměrech dělají jen přední, protože endura mají 19" kola pouze vepředu. Vzadu používají 17 a 18". Přední endurogumy bývají často s příliš měkké směsi pro namáhaná kola sajdy.
Zato krosová zadní kola jsou 19" naprosto běžná a jejich výběr je veliký.
Já osobně doporučuji krosové gumy "pro kamenitý terén" (např. Mitas C-20) pro ježdění v náročnějším terénu a Heidenau K37 pro ježdění na silnici a v lehkém terénu. Asi nejlepší je vozit rezervu s krosovým drapákem a prohazovat zadní kola podle aktuálního využití, protože na zadním kole vám krosová guma při jízdě po silnici zmizí před očima. Na nehnaných kolech se gumy sjíždí poloviční rychlostí, takže to s krosovýma gumama také není žádný zázrak, ale při jejich ceně je to přijatelná oběť za ovladatelnost v náročném terénu. Pokud terén nevyhledáváte, pak vám stačí K37 a drapáky využijete pouze v zimě v neuježděném sněhu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: pneu
Co jsme jeli s novou motorkou domů, tak na zadku se drapák uralshina po 200km sjel o 2mm, zatížená sajda jak píše Michal zhruba o polovinu - ty drapáky mizí na silnici fakt rychle
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: pneu
Uralšína mizí rychle i silniční, natož drapák. K tomu má ještě špatnou přilnavost. Je to špatná směs. Jediná výhoda této gumy je, že se snadno obouvá. Oproti tomu obout drapák od Mitasu, co má bočnice a patky tužší než bezdušák, to si člověk zanadává.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: pneu
A co takhle Mitas E-05. Je to guma na cestovní endura, desénem je podobná Heidenau, dle výrobce je použitelná na přední i zadní kola a dělá se v rozměru 4.00x19
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: pneu
A nebo teď koukám - Mitas E-07 100/90 19. To by sneslo lehčí terén i silnici (jsou na cestovní enduro)...
Tochu větší drapák pak E-09 ve stejnym rozměru...
Tochu větší drapák pak E-09 ve stejnym rozměru...
Re: pneu
Mě by se libíly ty Mitas E-07 i cena by byla dobra,jenze nevyrábeji 110/90-19 jen 100/90-19 což odpovída podle tabulky co je na ural.cz v sekci ke stazeni 3,25/3,5.Nějak nemuzu pochopit ten system znaceni,nebo spis ty prevody,sem myslel ze je to jako u aut.Budu usilovat o veteransky papíry,tak nevim jak je to prisny.Vím o dvou co mají H-02 / 4.00-19 M/C,ty se tam vejdou.Díky za rady.
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
Re: pneu
Taky se chystám na svého veterána dát ty H-02 .Do terénu to není ,ale jsou určené na veterány.Dají se sehnat už za 800,-.
http://www.barum-pneu.cz/detail/mitas-h ... ve/130656/
http://www.barum-pneu.cz/detail/mitas-h ... ve/130656/
Dněpr MT 10
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: pneu
To se sehnat daj. Ale ty nezesílený na sóla...
Respektive. - Zesílená je (jde použít dozadu), ale nemá tak vyztužené boky a "hranatý vzorek" jako ta SUPER SIDE...
Respektive. - Zesílená je (jde použít dozadu), ale nemá tak vyztužené boky a "hranatý vzorek" jako ta SUPER SIDE...
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: pneu
Mě by se líbily ty E-05, ale těžko říct, jakou budou mít na sajdě životnost. Každopádně nejsou hranatý. Ale to by mi zas tak nevadilo. Plánuju, že (když mi to snad konečně bude dobíjet) budu jezdit sólo, když bude Káča doma...
Re: pneu
Bohužel, E09 v rozměru 100/90-19 je přední guma a má úplně jiný vzorek, než je ten na fotkách (na nich je zadní). Zatímco se zadní E09 mají enduristi dobré zkušenosti, přední E09 je dle jejich zkušeností vysloveně k ničemu.
E07 je v tom rozměru také přední, ale tam je naštěstí stejný vzorek na přední jako na zadní, takže kromě směsi žádný rozdíl. Obdobou E07 je Heidenau K60 http://www.reifenwerk-heidenau.de/modul ... =37&pic=47 bohužel v tm rozměru také přední a s dost měkkou směsí.
Rozměr 100/90 je široký jako 4.0" a vysoký jako 3.5". Navíc každý výrobce má při stejném rozměru jinak velké gumy. Někteří výrobci se rozměru drží, ale třeba Mitas má gumy obvykle širší, než uvádí. Třeba C-20 v rozměru 110/90 má šířku 130mm místo 110mm a je tímpádem dokonce širší, než třeba Sava MC23 v rozměru 120/90, která svůj rozměr dodržuje. Je v tom hrozný bordel. Pro představu, Uralšína 4.0/19 má šířku 101mm, stejně jako plochodrážní Mitas SW7 3,75/19.
Na cestách rozměry gum nikoho nezajímají, na spoustě stanic STK také ne. Bohužel na veteránské testaci je to pouze na názoru komisaře, který nemusí být vůbec ničím podložen.
Dodatek:
Tady máte foto přední a zadní E-09

Ta přední je stejně špatná, jako Mitas E-03, který se mi na sólovce v terénu neosvědčil.
E07 je v tom rozměru také přední, ale tam je naštěstí stejný vzorek na přední jako na zadní, takže kromě směsi žádný rozdíl. Obdobou E07 je Heidenau K60 http://www.reifenwerk-heidenau.de/modul ... =37&pic=47 bohužel v tm rozměru také přední a s dost měkkou směsí.
Rozměr 100/90 je široký jako 4.0" a vysoký jako 3.5". Navíc každý výrobce má při stejném rozměru jinak velké gumy. Někteří výrobci se rozměru drží, ale třeba Mitas má gumy obvykle širší, než uvádí. Třeba C-20 v rozměru 110/90 má šířku 130mm místo 110mm a je tímpádem dokonce širší, než třeba Sava MC23 v rozměru 120/90, která svůj rozměr dodržuje. Je v tom hrozný bordel. Pro představu, Uralšína 4.0/19 má šířku 101mm, stejně jako plochodrážní Mitas SW7 3,75/19.
Na cestách rozměry gum nikoho nezajímají, na spoustě stanic STK také ne. Bohužel na veteránské testaci je to pouze na názoru komisaře, který nemusí být vůbec ničím podložen.
Dodatek:
Tady máte foto přední a zadní E-09

Ta přední je stejně špatná, jako Mitas E-03, který se mi na sólovce v terénu neosvědčil.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: pneu
No, v tom případě na Mitasu kecaj (nebo maj bordel na stránkách), neb u
E-07 / 100/90-19 M/C http://mitas.cz/index.php?stranka=300&scid=52&pid=2848
uvádí - přední a zadní
to samé pak u
E-08 / 100/90-19 M/C http://mitas.cz/index.php?stranka=300&scid=52&pid=393
uvádí - přední zadní
stejně tak u
E-09 / 100/90-19 M/C http://mitas.cz/index.php?stranka=300&scid=52&pid=395
uvádí - přední zadní
Vyhledával jsem podle rozměru a tohle mi to našlo. Zřejmě to nedotáhli co se rozlišení přední/zadní v závislosti na rozměru týče. A pak aby se v tom prase vyznalo...
A co ty E-05???
E-07 / 100/90-19 M/C http://mitas.cz/index.php?stranka=300&scid=52&pid=2848
uvádí - přední a zadní
to samé pak u
E-08 / 100/90-19 M/C http://mitas.cz/index.php?stranka=300&scid=52&pid=393
uvádí - přední zadní
stejně tak u
E-09 / 100/90-19 M/C http://mitas.cz/index.php?stranka=300&scid=52&pid=395
uvádí - přední zadní
Vyhledával jsem podle rozměru a tohle mi to našlo. Zřejmě to nedotáhli co se rozlišení přední/zadní v závislosti na rozměru týče. A pak aby se v tom prase vyznalo...
A co ty E-05???
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: pneu
Já jsem dlouho tápal který koupit E 09 vypadá moderně prostě se mě nelíbí na káčko se nehodí .
nakonec jsem si vybral drapák od Mitasu
http://www.barum-pneu.cz/detail/mitas-c ... ve/130783/
dám ho na všechny 4 kolo z důvodů prostě se mi líbí
moc toho nenajezdím .
Ps. tenhle barum E-shop vřele doporučuji několikrát jsem jejich služby využil . spokojenost na 110%.
nakonec jsem si vybral drapák od Mitasu
http://www.barum-pneu.cz/detail/mitas-c ... ve/130783/
dám ho na všechny 4 kolo z důvodů prostě se mi líbí
moc toho nenajezdím .
Ps. tenhle barum E-shop vřele doporučuji několikrát jsem jejich služby využil . spokojenost na 110%.