Válec K 750
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Válec K 750
Zdrávím , dnes jsem se pustil do rozebíraní motoru a zjistil jsem že nějaký soudruh při nějaké opravě pravého válce vylomil osazení vložky co se strká do bloku motoru. Dle mého ten válec upnul do svěráku a ta ocelolitina praskla a ulomila se a na druhé straně se vložka jen trochu nalomila ,ale zůstala celá. Nevím co mám s tím dělat jestli to je na výměnu celého válce ,nebo to mám nechat tak a poslat ty válce na výbrus. Dle mého to nebude mít vliv na funkčnost pístu ,když bude válec přebroušený , ale přivítám každou vaší radu. Pokud se někomu někde doma válí pravý funkční válec za rozumnou cenu , tak bych ho možná i koupil
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Válec K 750
Můj názor - nalomené vylomit, okraje trhliny zabrousit do plynulého tvaru, aby se z vyštípaných krajů prasklina nešířila, dát na výbrus.
Pečlivě bych zkontroloval, zda nejsou parskliny i jinde...¨Na pohyb pístu to nemůže mít vliv.
Pečlivě bych zkontroloval, zda nejsou parskliny i jinde...¨Na pohyb pístu to nemůže mít vliv.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Válec K 750
souhlasim s navrhem vyse, pripadne by se to asi dalo i zavarit a prebrousit ...
ze bys to konecne poskladal ?
ze bys to konecne poskladal ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Válec K 750
Čekám na díly na zetky a tak jsem sundal válce a ejhlehipik634-750 píše:ze bys to konecne poskladal ?
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Válec K 750
Taky mám dva válce do foroty na 750 SV kteréž jsem dostal ke svojí moto, když jsem ji kupoval.
Oba dva mají vylámané a vyštípnuté ty stejné místa jako máš ty. Ale slyšel jsem, že to na funkčnost nemá vliv. Byl na nich už v takovém stavu dělán výbrus, takže by to mělo být ok
akorát bych je jak psal nademnou někdo trochu poopravil, odstranil ostré hrany, a zabrousil vrcholek ať se to nešíří.
Oba dva mají vylámané a vyštípnuté ty stejné místa jako máš ty. Ale slyšel jsem, že to na funkčnost nemá vliv. Byl na nich už v takovém stavu dělán výbrus, takže by to mělo být ok
akorát bych je jak psal nademnou někdo trochu poopravil, odstranil ostré hrany, a zabrousil vrcholek ať se to nešíří.
M-72
Re: Válec K 750
tež sem to měl vyštipnute
a nijak sem to neřešil
pak to šlo na vybrus
a v poho
a nijak sem to neřešil
pak to šlo na vybrus
a v poho
Re: Válec K 750
aloha...
Vůbec se toho neboj, opravdu stačí zabrousit vrchol a srazit hrany, aby to dál nepraskalo..
Provozuji jich takhle několik.
Na funkci to nebude mít vliv...
Vůbec se toho neboj, opravdu stačí zabrousit vrchol a srazit hrany, aby to dál nepraskalo..
Provozuji jich takhle několik.
Na funkci to nebude mít vliv...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Válec K 750
Taky už jsem s takovým válcem něco najezdil. Funguje to normálně.
Don't give in without the fight!
Re: Válec K 750
OK , díky všem za váše rady 
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Válec K 750
Tak jsem po dlouhém hledání koněčně naše cenově dostupného brusiče válcu na moje moto. Veme mi za to 200kč za 1ks a to je myslím supr cena než co jsem dosavad dostal.Ten chlapík dělá výbrusy celý život a mám to kousek od mého bydliště. Tak ted jen musím objednat písty z Allegra,vemu nějakou lepší kvalitu , když to mám pro sebe
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Válec K 750
Nevíte naco je ten mazací kanálek vyznačený na fotce ?? Diru jsem se snažil pročistit ,ale vypada že je slepa 
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Válec K 750
Slepá není vede k tomu kontrolnímu šroubku. Z něj Ti musí vytékat olej při chodu motoru. Je to známka že se Ti přimazává válec tlakovým mazáním. Druhej je mazán rozstřikem.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Válec K 750
Jojo, jednou jsem bádal kudy mi teče olej a tekl právě pod tím šroubkem a poměrně dost. Všechny kanálky je potřeba vyčistit.
Don't give in without the fight!
Re: Válec K 750
No a to má s toho šroubku téct olej jen když ho vyšroubuji ,protože s ním nejde vůbec otočit
Ty další tři kanálky vedou do válce a jsou průchozí , nebo jsem na nějaký ještě zapoměl ??
V bloku mám všechny kanálky vyčištěné , když do jednoho kanálku pustím stlačený vzduch tak mi s těch dalších fouká ven.Akorát nechápu proč to tlakové mazání není udělané na protejším válci ?
Ty další tři kanálky vedou do válce a jsou průchozí , nebo jsem na nějaký ještě zapoměl ??
V bloku mám všechny kanálky vyčištěné , když do jednoho kanálku pustím stlačený vzduch tak mi s těch dalších fouká ven.Akorát nechápu proč to tlakové mazání není udělané na protejším válci ?
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Válec K 750
Olej z něj teče až když ho úplně vyšroubuješ. A SV má kombinovaný mazání. To znamená že část je mazaná rozstřikem a část je mazaná nízkotlakým nuceným mazáním. Je tam nízký tlak oleje, proto nemá kontrolku mazání.
Jeden válec je díky rotaci kliky mázám rozstřikem lépe. A ten druhý musí být domazáván tlakem.
Jeden válec je díky rotaci kliky mázám rozstřikem lépe. A ten druhý musí být domazáván tlakem.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750