Stránka 1 z 1
oleje
Napsal: 19 pro 2012, 21:17
od špacír31
Ahoj, mám Ural 750 - nově a řeším co tam nalít za olej. Polosyntetika se mi zdá řídká,ale mazala by líp než minerál.
A jaký dát do zadního diferáku. Píšou hypoidní - jakýkoliv ?
Dík
Re: oleje
Napsal: 20 pro 2012, 08:30
od Davy
k tej polosyntetice a mineralu:
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... -syntetika
Do motoru M8AD, pokud se ti jeste podari ho sehnat.
Re: oleje
Napsal: 20 pro 2012, 16:51
od Honda Wanderer
M8AD normálně v pohodě koupíš. Záleží na výrobci (Paramo a ještě jeden..), někdy má označení 15W-50 ale ty oleje jsou stejné.
Re: oleje
Napsal: 20 pro 2012, 21:01
od špacír31
jasan,dík.
Re: oleje
Napsal: 10 kvě 2013, 21:51
od Jakub-MT9-SWD
Ahoj
Proč do svých motoru lejete takové zastaralé oleje ? Každý tvrdí čím hustčí tím lepší, což určitě není pravda. Já jezdím na plnou sintetiku Castrol 5W30 a uplně bez problému, motor krásně čistej a maže nejspíš taky hezky. Jinak muj motor 750sv
Re: oleje
Napsal: 10 kvě 2013, 22:03
od hipik634-750
Jakub-MT9-SWD píše:Ahoj
Proč do svých motoru lejete takové zastaralé oleje ? Každý tvrdí čím hustčí tím lepší, což určitě není pravda. Já jezdím na plnou sintetiku Castrol 5W30 a uplně bez problému, motor krásně čistej a maže nejspíš taky hezky. Jinak muj motor 750sv
a jakou mas pri tom ridkym oleji spotrebu oleje? bzhledem k tomu kolik dolejvam oleje, tak bych si to s cenou syntetiky rozmyslel

Re: oleje
Napsal: 10 kvě 2013, 22:29
od Jakub-MT9-SWD
No tak vzhledem k tomu že hustčí olej je jen flám. pač při zahřátí stejně zřídne jak ta syntetika. Akorát ta syntetika lépa maže už studená. bere mi to cca 2dcl na 100km a motor má najeto kolem 1500km takže není zajetej ještě. Chvilku jsem jezdil na minerál a je to značně znát na přehřívání motoru a i výkonu oproti syntetice. A navíc další věc řídkej olej se lépe roztřikuje a tím lépe maže a podstatně snáz ho kroužky setřou z válce a navíc tvoří olejový film. Což u nekvalitního oleje nelze
Re: oleje
Napsal: 10 kvě 2013, 23:30
od fapeko
Taky mě to už napadlo ,když jsem čistil v tech. benzínu olej. čerpadlo a zatočil hřidelkou čerpadla tak mi ten benzin stříkal 30cm do výšky proč mám lít do motoru takovou hustou "sračku" olej

Re: oleje
Napsal: 10 kvě 2013, 23:37
od Michal
Motocyklový olej 20W50 mi při vysoké teplotě v Dněpru selhával. Při určité teplotě ztratil viskozitu a tekl jak voda, dokonce i z měřící tyčky. S takovouto vodou olejové čerpadlo a celá soustava s Dněpří těsností nebyla schopna vytvořit dostatečný mazací tlak pro šály. Tlak byl tak nízký, že se mi rozsvěcela kontrolka mazání i při vysokých otáčkách.
Oproti tomu M8AD je teplotně velmi stabilní, ani za vysokých teplot neselhává. Maže zcela bezproblémově. Je to tedy lepší olej než průměrný motocyklový 20W50. Výhody motocyklového oleje, tedy to že maže jen tak, aby neklouzala spojka, na našich strojích nevyužijeme. Nepleťte si M8AD s M6AD, je to velký rozdíl. M6AD je opravdu sračka. Mimochodem 2 deci na 100km není žádný zázrak, mě Dněpr žere něco přes deci na 1000km (ano, na tisíc, ne na sto).
Ural 750 je pak něco jiného, to je oproti Dněpru 650 naprosto primitivní motor. Nemá šály, všechna uložení kromě pístních čepů jsou valivá, pružiny na ventilech jsou poměrně slabé, vačka není nijak moc namáhaná, nemá tlakový rozvod, čerpadlo vede olej bez tlaku jen do spodních ojničních čepů a na rozvodové kolo. Veškerý zbytek motoru se maže pouze rozstřikem od kliky (to ale u Dněpru taky). Ural je konstrukčně jen M72 s vrškem předělaným na OHV. Požadavek na viskozitu a čerpatelnost žádný, nároky na olej minimální, každý dnešní olej vyhovuje. Jediný důvod, proč tam neleju M8AD je protože chci univerzální olej co funguje nejen při vysoké teplotě, ale i ve velkém mrazu.
Re: oleje
Napsal: 11 kvě 2013, 22:09
od serpico-3
Přesně z těch důvodů co popisuješ jezdím se spoďákem..Jednoduchost a trvanlivost u mne vítězí..
Re: oleje
Napsal: 12 kvě 2013, 21:18
od Jakub-MT9-SWD
Ahoj
Rozhodně neber že se těma dvouma deckama chlubím. Tátova emka nebere vubec nic. Ale jde o to že je to přijatená míra. Navíc bych chtěl sehnat ještě jeden motor abych měl čas shodit válce udělat náběhy na pístech a dát tomu pořádný kruhy a je po spotřebě oleje. Jelikož mě to momentálně nevadí že to něco žere tak jsem to ještě neřešil. Je jasné že motor Dněpr je koncepčně uplně něco jiného. Ale určite což semnou budeš asi souhlasit. Když se povede dát čerpadlo do takového stavu aby bralo i syntetiku s kloudným tlakem tak to bude určitě pro motor lepší než nějaký paramo. A jelikož mám motor spodový a mám přístup k velice kvalitnímu oleji tak nevím přoč bych ho tam neměl dávat když je to znatelně lepší.