ventily
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
-
danek
Re: ventili
k tomu pravopisu-čeština nezná ventil, ventil je cizí slovo a v cizině tvrdý y neznají, tak podle pravopisu je správně ventili
Re: ventily
Já měl z diktátu snad vždy za 5, ale tohle je i pro mě silné kafe. Váš učitel pravopisu musí vstát z hrobu a přerazit o Vás ukazovátko
http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=ventil - mužský neživotný, pokud je tam i/y, tak jedině tvrdé. Pokud by jste to bral jako cizí slovo bez českého skloňování, nemohl by jste mu dát českou koncovku. Množné číslo k cizímu ventilu je např: valves, Ventilen, клапаны. Ve více jazycích ho bohužel neumím.
http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=ventil - mužský neživotný, pokud je tam i/y, tak jedině tvrdé. Pokud by jste to bral jako cizí slovo bez českého skloňování, nemohl by jste mu dát českou koncovku. Množné číslo k cizímu ventilu je např: valves, Ventilen, клапаны. Ve více jazycích ho bohužel neumím.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: ventili
Jaký "i, y" se píše je mi docela fuk
, hlavně aby byl ventil tvrdý ve skutečnosti 
Re: ventili
Re: ventily
Opravil jsem alespoň úvodní příspěvek, protože to hrozně tahá za oči.
Změřil jsem v dílně asi 10 ventilů, každý kus má jiný průměr od 7,90 do 7,98.
Každopádně je to jedno, protože nikdo nevyrábí vodítka s dírou na setiny. Ono to ani nejde, protože díra ve vodítku se po nalisování do hlavy vždy stáhne podle konkrétní velikosti přesahu. Já proto vodítko po nalisování vždy projíždím stavitelným výstružníkem, dokud ventil nemá pocitově optimální vůli. Čisté by bylo udělat si k ventilům o 5 setin větší kalibry na měření díry, ale to mi příjde zbytečně pracné. Většina z nás citem pozná, jaká vůle je málo a jaká už moc.
Změřil jsem v dílně asi 10 ventilů, každý kus má jiný průměr od 7,90 do 7,98.
Každopádně je to jedno, protože nikdo nevyrábí vodítka s dírou na setiny. Ono to ani nejde, protože díra ve vodítku se po nalisování do hlavy vždy stáhne podle konkrétní velikosti přesahu. Já proto vodítko po nalisování vždy projíždím stavitelným výstružníkem, dokud ventil nemá pocitově optimální vůli. Čisté by bylo udělat si k ventilům o 5 setin větší kalibry na měření díry, ale to mi příjde zbytečně pracné. Většina z nás citem pozná, jaká vůle je málo a jaká už moc.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: ventily
Jirko, byl jsi nedobrovolně vybrán mezi dobrovolníky a přiděleno ti moderátorské oprávnění.
Odteď můžeš dle svého uvážení opravovat, přesouvat a mazat příspěvky.
Poznámka: Zásahy jsou logovány.
Poznámka: Zásahy jsou logovány.
Re: ventily
jo kluci, táta je na tom s i/y podobně, ale ve svým oboru, to je hodně slušná liga. takže někdo umí i/y někdo zase něco jinýho. já preferuju obsah sdělení, než jeho formu - kor od chvíle, kdy jsem taky jednoho kluka mentoroval, načež jsem zjistil, že je dislektik.
Jirkovi gratuluju k nově nabyté funkci
Jirkovi gratuluju k nově nabyté funkci
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: ventily
Re: ventily
Zdravím pánové. Po hodině českého jazyka bych se rád na něco zeptal 
Můj dotaz se netýká ani tak ventilů samotných jako spíš vodítek. Resp. jejich demontáže (motor pochopitelně OHaVa
) Potřeboval bych poradit jak nejlíp a pokud možno bez následků na hlavách vodítka vylisovat ven. Jestli je dobré hlavu před demontáží třeba nahřát nebo na to máte nějaký jiný fígl popř pokud by někdo měl nákres vyrážecího trnu? A k ventilům,teda spíš k jejich zabrušování do sedel. Je nějaká míra (myslím sedla) při které se už musí sedlo vymněnit - pokud to teda lze?
Můj dotaz se netýká ani tak ventilů samotných jako spíš vodítek. Resp. jejich demontáže (motor pochopitelně OHaVa
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
Re: ventily
Pokud nemáte lis, tak dlouhý pevnostní šroub M8 s dlouhým závitem, pevnostní matka (obyč. strhnete) a kus trubky o vnitřním průměru jen o kousek větším, než je vodítko. Šroub protáhnete vodítkem ze strany kanálu, ze strany vahadel nasadíte trubku, na ni tlustou podložku a matku. Vodítko pak utahováním matky zašroubujete dovnitř trubky. Dělá se to mnohem lépe, pokud si hlavu ohřejete v troubě na maximální teplotu, co trouba dá. Hlava díky žebrům chladne rychle, tak ji tam budete muset vždy po čtvrt minutě stahování na chvili vrátit. Nové vodítko se natahuje do hlavy stejným přípravkem opačným směrem.
Vodítka nejsou nikdy perfektně souosá, proto je nutno přebrousit sedla na novou osu FRÉZKAMA na ventily. Bez frézek to nejde.
Vodítka nejsou nikdy perfektně souosá, proto je nutno přebrousit sedla na novou osu FRÉZKAMA na ventily. Bez frézek to nejde.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: ventily
a kdy taková vodítka měnit? jak poznám jejich opotřebení? díky!
Re: ventily
Já si dovolím popsat svůj způsob a to tekutým dusíkem. Do vodítka udělat gumový špuntík, přes papírový trychtýř nalít do vodítka tekutý dusík (pozor dost to vaří) a pak jde v pohodě vyklepnout, pokud ne, tak nalít dusík vícekrát. Montáž dělám nalisováním do ohřáté hlavy. Jo a dusík jsem sehnal od inseminátora, problém je v přepravě a uchovávání, chce to kvalitní termosku a moc s tím nekvedlat.
POZOR na potřísnění!!!!