ventily

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
danek

ventily

Nový příspěvek od danek »

Pro ty co mají se zadíráním problém: Ventily se vyrábějí 3 průměry dříku a to 7,99 7,96 7,93 Tak že před montáží změřit mikrometrem, myslím že tohle málokdo dělá.

Pravopisná korektura: Michal
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ventili

Nový příspěvek od Davy »

ventilY
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
danek

Re: ventili

Nový příspěvek od danek »

k tomu pravopisu-čeština nezná ventil, ventil je cizí slovo a v cizině tvrdý y neznají, tak podle pravopisu je správně ventili
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ventili

Nový příspěvek od Davy »

proto je měké i po t, ne na konci, oprav to
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: ventily

Nový příspěvek od Michal »

Já měl z diktátu snad vždy za 5, ale tohle je i pro mě silné kafe. Váš učitel pravopisu musí vstát z hrobu a přerazit o Vás ukazovátko :)
http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=ventil - mužský neživotný, pokud je tam i/y, tak jedině tvrdé. Pokud by jste to bral jako cizí slovo bez českého skloňování, nemohl by jste mu dát českou koncovku. Množné číslo k cizímu ventilu je např: valves, Ventilen, клапаны. Ve více jazycích ho bohužel neumím.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Tom
Příspěvky: 48
Registrován: 23 led 2011, 16:15

Re: ventili

Nový příspěvek od Tom »

Jaký "i, y" se píše je mi docela fuk :lol: , hlavně aby byl ventil tvrdý ve skutečnosti :D
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: ventili

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

:oops: Mám dojem, že tu někdo chce zkoušet co vydržíme. :oops: Michale prosím oprav to, nebo to celé smaž. S informací o různých ventilech už přišel dříve Franta Buřvald, který to asi objevil. Je hezké to zanést do znalostní databáze, ale hádat se zde o pravopisu mne fakt nebaví. Ještě mne napadá přesunout to do samostatného vlákna "Ta naše krásná čeština" a hned mi tam třeba připiš "Ygor Hňýzdo" :lol:
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: ventily

Nový příspěvek od Michal »

Opravil jsem alespoň úvodní příspěvek, protože to hrozně tahá za oči.

Změřil jsem v dílně asi 10 ventilů, každý kus má jiný průměr od 7,90 do 7,98.
Každopádně je to jedno, protože nikdo nevyrábí vodítka s dírou na setiny. Ono to ani nejde, protože díra ve vodítku se po nalisování do hlavy vždy stáhne podle konkrétní velikosti přesahu. Já proto vodítko po nalisování vždy projíždím stavitelným výstružníkem, dokud ventil nemá pocitově optimální vůli. Čisté by bylo udělat si k ventilům o 5 setin větší kalibry na měření díry, ale to mi příjde zbytečně pracné. Většina z nás citem pozná, jaká vůle je málo a jaká už moc.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
admin
Site Admin
Příspěvky: 7
Registrován: 14 led 2011, 19:54

Re: ventily

Nový příspěvek od admin »

Jirko, byl jsi nedobrovolně vybrán mezi dobrovolníky a přiděleno ti moderátorské oprávnění. :-) Odteď můžeš dle svého uvážení opravovat, přesouvat a mazat příspěvky.
Poznámka: Zásahy jsou logovány.
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: ventily

Nový příspěvek od Němec »

jo kluci, táta je na tom s i/y podobně, ale ve svým oboru, to je hodně slušná liga. takže někdo umí i/y někdo zase něco jinýho. já preferuju obsah sdělení, než jeho formu - kor od chvíle, kdy jsem taky jednoho kluka mentoroval, načež jsem zjistil, že je dislektik.
Jirkovi gratuluju k nově nabyté funkci :lol:
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: ventily

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

:o Ó soudruzi já jsem byl zvolen do nejvyššího sovětu? Čímpak jsem si to zasloužil? To abych otevřel ruskou vodku. Pokud nebude pančovaná a neoslepnu, tak hold svoji novou funkci přijmu :roll: i když si nejsem jist, že si tolik vaší důvěry zasloužím :P .
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: ventily

Nový příspěvek od Benďa »

Zdravím pánové. Po hodině českého jazyka bych se rád na něco zeptal :-)
Můj dotaz se netýká ani tak ventilů samotných jako spíš vodítek. Resp. jejich demontáže (motor pochopitelně OHaVa :-) ) Potřeboval bych poradit jak nejlíp a pokud možno bez následků na hlavách vodítka vylisovat ven. Jestli je dobré hlavu před demontáží třeba nahřát nebo na to máte nějaký jiný fígl popř pokud by někdo měl nákres vyrážecího trnu? A k ventilům,teda spíš k jejich zabrušování do sedel. Je nějaká míra (myslím sedla) při které se už musí sedlo vymněnit - pokud to teda lze?
M72 1952
K-750 1959
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: ventily

Nový příspěvek od Michal »

Pokud nemáte lis, tak dlouhý pevnostní šroub M8 s dlouhým závitem, pevnostní matka (obyč. strhnete) a kus trubky o vnitřním průměru jen o kousek větším, než je vodítko. Šroub protáhnete vodítkem ze strany kanálu, ze strany vahadel nasadíte trubku, na ni tlustou podložku a matku. Vodítko pak utahováním matky zašroubujete dovnitř trubky. Dělá se to mnohem lépe, pokud si hlavu ohřejete v troubě na maximální teplotu, co trouba dá. Hlava díky žebrům chladne rychle, tak ji tam budete muset vždy po čtvrt minutě stahování na chvili vrátit. Nové vodítko se natahuje do hlavy stejným přípravkem opačným směrem.
Vodítka nejsou nikdy perfektně souosá, proto je nutno přebrousit sedla na novou osu FRÉZKAMA na ventily. Bez frézek to nejde.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Trambus
Příspěvky: 30
Registrován: 24 srp 2011, 09:55
Bydliště: Neveklov

Re: ventily

Nový příspěvek od Trambus »

a kdy taková vodítka měnit? jak poznám jejich opotřebení? díky!
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: ventily

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Já si dovolím popsat svůj způsob a to tekutým dusíkem. Do vodítka udělat gumový špuntík, přes papírový trychtýř nalít do vodítka tekutý dusík (pozor dost to vaří) a pak jde v pohodě vyklepnout, pokud ne, tak nalít dusík vícekrát. Montáž dělám nalisováním do ohřáté hlavy. Jo a dusík jsem sehnal od inseminátora, problém je v přepravě a uchovávání, chce to kvalitní termosku a moc s tím nekvedlat. :lol: POZOR na potřísnění!!!!
Odpovědět