Stránka 1 z 2

Vzduchový filtr

Napsal: 21 úno 2011, 22:21
od Dan
Mám na vzduchovém filtru (plechový s motaninou uvnitř ) vývod na připojení přefuku z motoru.
Je dobré to tam připojit nebo radši svést přefuk hadičkou někam pod motorku?

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 22 úno 2011, 09:12
od švinda
zdarec, lepší je to odvést pod motor.jak se to rozehřívá jde z toho voda.

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 22 úno 2011, 14:38
od Němec
švinda píše:zdarec, lepší je to odvést pod motor.jak se to rozehřívá jde z toho voda.
kdyby jen voda :)
je to nějaká emulze vody s olejem a rozhodně to není nic, co by si chtěl člověk pouštět na filtr - nevím jak airbox u Tvojí motorky - u novějších uralů tam sice přepážka je, takže vzducháč je od přefuku stíněnej a mělo by to jít zpátky rovnou do motoru, ale v okolí tý přepážky byl stejně filtr zahnojenej

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 22 úno 2011, 15:58
od Michal
Pokud je to probublávací filtr, tak by to automatické doplňování oleje odfukem nemuselo být tak moc od věci.
Já ale nechám rady na někom, kdo ten filtr používá, nemám s ním žádné zkušenosti.

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 22 úno 2011, 20:13
od Dan
Je to ten starý plechový filtr s bakelitovým víkem na Dněpru.

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 22 úno 2011, 22:34
od Míra
u dněpra to řešit nemusíš, celkem to funguje. výměčne se stane že vysráženej olej steče a zaplaví vzdušníky na karbecu, ale po pár vteřinách po nastartování je to zas ok.

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 22 úno 2011, 22:37
od Dneprstein
Hm... Napadlo mě, jestli je u Dněpra nějak "hmatatelně" poznat, že odfuk je vyveden do sání pravého válce, zatímco levý je toho "přimazávání" ušetřen...

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 22 úno 2011, 23:45
od Míra
no pozvat to je hlavně na karburátorech. mám doma 3 páry K302, a všechny levý maj dvakrát tak vyběhaný šoupata než pravý. motoru to bude ale asi jedno.

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 23 úno 2011, 08:36
od Dneprstein
Čili takový pozitivní efekt "vrchního mazání"... :D

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 08 dub 2013, 20:34
od fapeko
Co máte strčené jako vložku ve filtru pro K 750 ,tu motaninu nebo drátěnky nebo co vlastně ?
Našel jsem tohle http://allegro.pl/wklad-filtra-powietrz ... 75165.html ,ale trošku mě šokla ta cena :shock:Nevíte o nějaké náhradě z nějakého auta,motorký :?: Nechce se mi pouštět do nových karburátorů a motoru nějaký humáč z prašných cest :? Obrázek

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 10 dub 2013, 02:40
od Jura
Pokud jsou ve filtru drátěnky nebo originální vlascová vložka, má vyůstění odfuku motoru pozitivní vliv. Jestliže tam dáme bavlněnou nebo papírovou filtrační vložku , olej z odfuku ji znehodnocuje. Přemýšlel jsem o molitanovém filtru jako u krosových motorek, kterej bych nacpal místo původní vlascové vložky, i případná úprava tvaru filtru by neměl být problém. Zbývá najít tvarově podobnou vložku. V případě molitanu bych odfuk motoru k filtru nepřipojoval, jelikož z něho neteče olej určený k penetraci molitanových vzduchových filtrů. Dobrý je, ze to kdykoliv vyperete.blby zase to, ze ten bordel v kterym se to pere, něco stoji. Filtrace u molitanu není tak účinná jako u papíru či bavlny, ale pro tyto motory si myslím dostatečná.

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 25 dub 2013, 04:47
od Jura
image.jpg
Anebo toďka toto, Rozměry: D = 140 mm, d = 102 mm, H = 40 mm , cena:24€.
Ještě zkusím mrknout na nejakou levnější alternativu

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 16 kvě 2013, 05:27
od Jura
Ještě k tomu filtru co psal fapeko: Leszek uvádí životnost 100000, a každých 20000 vyprat(asi bavlna). Když ty cifry vydělím dvěma, budu zřejmě blíž realitě, ale myslím, že za šest stovek to nejni špatny. No rozhodně lepší než předraženej papírák z Ural zentrale. Vyzkouším ho

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 16 kvě 2013, 05:43
od Jura
Jinak z několika dotázaných dovozců nikdo nenašel vhodnou náhradu. Seženu papír a v zimě zkusím vyrobit kopie. Taky si představuji cenu tak do sta.

Re: Vzduchový filtr

Napsal: 16 kvě 2013, 18:09
od serpico-3
Trochu mi to připadá hledání již dávno vymyšleného.. Různé modernizační úpravy vedou k neůspěchu, není lepší filtrace než přes olej, nehledě na to, že odpor sání je jedna z důležitých hodnot vůči karburátoru..Byly např. karburátorové vozy, které na jiný filtr prostě nejely, nebo u skůtrů a motocyklů největší chybu úpravce udělá, když předělá sání po "svém" a pak trápí karburátor, mění trysky, předstihy a motor pořád nejede jak má..Řekl bych , že i ten konstruktér v 30. letech věděl dobře, co dělá... :)