Převodovka 3. rychlostní stupeň
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Převodovka 3. rychlostní stupeň
Vážení kolegové, chystám se přes zimu na opravu převodovky svého stroje - za jízdy vyskakuje trojka, tedy vykočí a hned zase zapadne, stroj škube. Zřejmě poškozené řadící ozuby kola a vnitřní ozubení přesuvné objímky. Než to rozdělám - je na obrázku zakroužkované kolo 3. rychlosti? A neměl by někdo schopné kolo a objímku z přebytečných zásob? Díky za pomoc.
- Přílohy
-
- Převodovka.jpg (46.39 KiB) Zobrazeno 9574 x
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka 3. rychlostní stupeň
a nebude očesane i tomezikruži co zapada do te trojky
ja to takhle skladal a zase pulil až sem to vyměnil cele
ja to takhle skladal a zase pulil až sem to vyměnil cele
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Převodovka 3. rychlostní stupeň
To určitě nebude jen o kole, myslím, že bude potřeba vyměnit i ten přesuvný kroužek, možná i vidličku.
Don't give in without the fight!
Re: Převodovka 3. rychlostní stupeň
Dělalo mě to to stejný co tobě , tak jsem vyměnil vydličky a od té doby je to paráda, kola byli v pořádku.
Re: Převodovka 3. rychlostní stupeň
Určitě počítám s výměnou kola i přesuvné objímky. Vidličky byly vizuálně v pořádku, když jsem to naposledy rozdělával. Ono i ty ozuby a objímka nevypadaly nijak strašně a u všech kol + - stejně, nevím proč zlobí právě ta trojka tak, že jezdím 1-2-4...
Ještě tedy prosím o upřesnění - to trojkové kolo je skutečně to zakroužkované, nebo je to to druhé, vlevo od zakroužkovaného? Díky.
Ještě tedy prosím o upřesnění - to trojkové kolo je skutečně to zakroužkované, nebo je to to druhé, vlevo od zakroužkovaného? Díky.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Převodovka 3. rychlostní stupeň
Ahoj mě taky vyskakujou rychlosti na M72,myslíte že by to mohlo být těma vidličkama?
-
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Převodovka 3. rychlostní stupeň
Taky mi to dělalo přesně to co píšeš. A občas, pod velkou zátěží a velkejma otáčkama k tomu, vyskočila jednička (ale to fakt jen občas). Koupil jsem kolečka, rozdělal převodovku a nakonec zjistil, že celej problém je ve vymezovací podložce na konci hřídele. Byla vymačkaná a celá hřídel se posunula o milimetr dopředu a rychlosti nedocvakly. Dal jsem tam novou (z kroužku axiálního ložiska) a je klid...
Re: Převodovka 3. rychlostní stupeň
Podložka - díky za postřeh! Neuvědomuji si, zda tam vůbec nějaká na konci u ložiska byla. Ale i to by mohla být jedna z příčin, příliš velká axiální vůle celého hřídele, který ujede dopředu, ve směru posuvu objímky a ta logicky nazapadne do ozubení tak daleko, chytne se jen za kraj. Sesadit na sucho víko a hřídel s kouskem plastelíny nebo cínového drátu místo podložky, odměřit na kolik se rozplácla a udělat podložku na míru s nepatrnou vůlí. To zní logicky. Každopádně pokud seženu nové kolo + řadící objímky, vyměním i ty. Příště chci už opravovat zase něco jiného
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka 3. rychlostní stupeň
Zdravím, známý mi přinesl stromeček z převodovky Dněpr 16 s tím, že mu vypadává 3. rychlost. Distanční kroužek o kterém se tu bavíte vypadá že někdo vyráběl na koleni. Jaká je prosím správná tloušťka tohoto kroužku, nebo axiální vůle tohoto hřídele ve skříni převodovky. Ruské motorky nedělám, takže nemám zkušenost. díky - Pavel
Re: Převodovka 3. rychlostní stupeň
A jak vypada ten presuvny krouzek mezi trojkou a ctverkou?
Pokud jsou ty zuby kulate a trojkove kolo je ma taky kulate(ojete) tak to musis vymenit a nasledne resit vidlicky a vymez. krouzky
Pokud jsou ty zuby kulate a trojkove kolo je ma taky kulate(ojete) tak to musis vymenit a nasledne resit vidlicky a vymez. krouzky
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
-
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Převodovka 3. rychlostní stupeň
Ten kroužek vypadá, že ho někdo dělal na koleni už z výroby. Přesnou míru nemá, vymezuje se s ním právě ta vůle a měl by tudíž mít různou tloušťku podle té které převodovky. Chce to zkoušet. Já koupil čtyři kroužky z axiálního ložiska (rozdíl mezi nejtenčím a nejtlustším byl 0.2mm) a jeden tam náhodou pasoval...
Re: Převodovka 3. rychlostní stupeň
Přesuvný kroužek, ozubený unašeč i spojovací ozuby na kolech nemají známky většího opotřebení, jsou na nich v brynýru i v oleštění vidět i stopy po obrábění ve fabrice. Proto řeším vidličky a kroužek. Právě vidlička kola 3. rychlosti se mi zdá mírně "nakoplá". Tloušťku kroužku jsem chtěl vědět pro jistotu, jestli je daná z fabriky, nebo je ji třeba přizpůsobit podle vůlí v sesazené převodovce. Dneprstein mi vlastně odpověděl, takže to budu řešit asi stejně - kroužkem z axiálního ložiska, nebo výrobou kroužku na míru. Koukal jsem na výkresy Emky, tam je axiální vůle u tohoto hřídele uváděná od 0,05 do 0,25 mm. Měla by být stejná i u této převodovky ? Díky za rady - Pavel
-
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Převodovka 3. rychlostní stupeň
Dněpří převodovka je konstrukčně celkem dost jiná. Takže jestli to bude platit, toť otázka. Tady máš nějakou poučku, jak by to mělo být složené a jak to měřit:
http://www.ural.cz/download/manualy/man ... e00037.htm
Otázka je, jestli ten rozměr 44mm je skutečně dodržen na víku převodovky (dosadací plocha ložiska), ale to se dá oměřit. Já se tím popravdě moc nezabýval. Vyzkoušel jsem čtyři podložky a ta, s kterou to šlo složit nejlíp (ale hřídel nekloktal), jsem tam nechal. Točí se to asi čtyři roky bez problémů...
http://www.ural.cz/download/manualy/man ... e00037.htm
Otázka je, jestli ten rozměr 44mm je skutečně dodržen na víku převodovky (dosadací plocha ložiska), ale to se dá oměřit. Já se tím popravdě moc nezabýval. Vyzkoušel jsem čtyři podložky a ta, s kterou to šlo složit nejlíp (ale hřídel nekloktal), jsem tam nechal. Točí se to asi čtyři roky bez problémů...