Dynamo G11A nebo G414
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Dynamo G11A nebo G414
Zdravím.
Chtěl by se zeptat, které dynamo je vhodnější požít na motocykl M72 se sajdou. Jestli G11A, nebo G414 (dlouhé) ?
Dočetl jsem se že dynamo G414 dává 10A, G11A dáva 7A. To je už docela velký rozdíl.
Na druhou stranu jsem slyšel, že dynamo G11A se docela rychle spálí.
Děkuji za rady.
Chtěl by se zeptat, které dynamo je vhodnější požít na motocykl M72 se sajdou. Jestli G11A, nebo G414 (dlouhé) ?
Dočetl jsem se že dynamo G414 dává 10A, G11A dáva 7A. To je už docela velký rozdíl.
Na druhou stranu jsem slyšel, že dynamo G11A se docela rychle spálí.
Děkuji za rady.
M 72
Re: Dynamo G11A nebo G414
Většinou se krátké (G11) 45W nahrazuje dlouhým (G414) 60W. Protože těch 45W je proklatě málo.
Patří tam ale to krátké, takže jsem dával dohromady to. Na zkušenosti je ale brzy, mám prd naježděno.
Patří tam ale to krátké, takže jsem dával dohromady to. Na zkušenosti je ale brzy, mám prd naježděno.
M-72, 1952
Re: Dynamo G11A nebo G414
Ano, původně tam patří dynamo G11A.
Právě bych potřeboval vědět, jestli v praxi výkonější 65W dynamo G414 nedělá problémy.
Jako například přetěžování spotřebičů v obvodu, popřípadě spálení, el. regulátoru, nebo žárovek.
Právě bych potřeboval vědět, jestli v praxi výkonější 65W dynamo G414 nedělá problémy.
Jako například přetěžování spotřebičů v obvodu, popřípadě spálení, el. regulátoru, nebo žárovek.
M 72
Re: Dynamo G11A nebo G414
Ave, někde jsem četl, že G414 dává 45W, ale i tak přebytečná energie by měla jít přes relé do kostry, takže by neměly trpět ostatní spotřebiče. Doufám. Letos měním teprve druhé dynamo. Hihi.
MT 12-S
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Dynamo G11A nebo G414
Až tam budeš dávat třetí či čtvrtý kus dynama a relátka, tak nebudeš řešit, jestli je krátký nebo dlouhý. Prostě tam bude to, které zrovna funguje. 
Don't give in without the fight!
Re: Dynamo G11A nebo G414
Podle mne při kombinaci dynama 65W a regulátoru 45W budeš mít stejně maximální výkon 45W.
M-72, 1952
Re: Dynamo G11A nebo G414
Souhlasím s tebou. Na dynamu je udávaný výkon, který by to mělo snést a regulátor má dvě funkce - udržuje výstupní napětí ve správné toleranci (tuším do max. 7,2V) a omezuje maximální výstupní proud dle požadovaného výkonu (v případě 65W by to mělo být max. 10A). Problém je v tom, že pokud dynamo pracuje na maximální výkon, tak se samo dost ohřívá. Motor jej také ohřeje a výsledek na sebe nenechá dlouho čekat. Při delší jízdě se začne tavit cín na komutátoru a opouštět jej, čímž dochází ke zvětšení přechodového odporu mezi vinutím a komutátorem no a tím pádem se začne v tomto místě ještě více ohřívat. Výsledek snad všichni známe. Takže pro ty co chtějí provozovat originál dynamo, bych viděl jako ideální kombinaci dynyma 65W a regulátoru 45W. Bude sice k dispozici pouze 45W výkonu, ale mělo by se to příznivě projevit na životnosti dynama. Další možnost je namontovat světlo pro denní svícení, aby dynamo nebylo tak zatěžované (denní svícení je prvotní příčina nízké životnosti dynam, protože s tím nikdo dříve nepočítal - je rozdíl nějakých 10W na zapalování, nebo 10+(3x5)+35W na svícení a zapalování). Já osobně jsem rezignoval a osadil jsem alternátor s dostatečným výkonem a mohu si dovolit i hledáček.Vici píše:Podle mne při kombinaci dynama 65W a regulátoru 45W budeš mít stejně maximální výkon 45W.
Re: Dynamo G11A nebo G414
Ave, takhle to vysvětlovali i mně elektrikáři a doporučili mi minimalizovat spotřebu elektriky, proto jsem si udělal do obrysovek a na brzdovky diodové žárovky. Dají se koupit jenom 12v, takže jsem je vymlátil a kluci mi vypočítali odpor, kterej jsem naletoval na vysocesvítivou diodu do objímky. Červená vysocesvítivá dioda je super. Ta bílá je dost nepřirozená, ale ušetřil jsem. Počas jízdy většinou svítím jenom obrysovkama.
MT 12-S
Re: Dynamo G11A nebo G414
Souhlasím s vámi,
ale přece jenom..
Já chci aby motrka vypadala originál a nechci cpát do SV motoru ani žádný alternátor, ba ani dlouhé 65W dynamo.
Chci se zaměřit spíše na to, jak to udělat tak, abych spotřeboval proudu méně.
Otázkou je kolik bych ušetřil proudu použitím takovýchto diod, místo žárovek parkovaček (počímám se side jsou 4, nebo 5 s kontrolku v lampě k dobíjení). - má to někdo namontované? Rád bych věděl jestli je rozdíl ve svítivosti, nějaký razantní rozdíl v barvě, atd..
Za druhé:
Použití elektronického relé zabudovaného do origo krabičky.
Co vy na to?
Takto by se podle mě dalo docela uspořit energie
ale přece jenom..
Já chci aby motrka vypadala originál a nechci cpát do SV motoru ani žádný alternátor, ba ani dlouhé 65W dynamo.
Chci se zaměřit spíše na to, jak to udělat tak, abych spotřeboval proudu méně.
Otázkou je kolik bych ušetřil proudu použitím takovýchto diod, místo žárovek parkovaček (počímám se side jsou 4, nebo 5 s kontrolku v lampě k dobíjení). - má to někdo namontované? Rád bych věděl jestli je rozdíl ve svítivosti, nějaký razantní rozdíl v barvě, atd..
Za druhé:
Použití elektronického relé zabudovaného do origo krabičky.
Co vy na to?
Takto by se podle mě dalo docela uspořit energie
M-72
Re: Dynamo G11A nebo G414
Ave, gratuluji k sehnání diodové žárovky na 6v, mně se to nepovedlo. Do přístrojovky jsem diodovou žárovku nedával, kvůli buzení dynama. Červená diodovka vypadá naprosto stejně jako normální žárovka v červeném krytu. Ta bílá je nepřirozeně bílá a nezmění to ani zajetý kryt. Elektronické relátko se do původního krytu vejde. Bavili jsme se tady o typu VAPE R81. Dokonce schéma najdeš na Uralforu.
MT 12-S
Re: Dynamo G11A nebo G414
Kde kupujete elektronické rele na výkon 45W a 65W ?
Byla jedna firma ve Zlíně, ale její stránky už nefungujou.
Byla jedna firma ve Zlíně, ale její stránky už nefungujou.
M 72
Re: Dynamo G11A nebo G414
To relé ze Zlína jsem měl, když jsem zapojoval Jawu 250, ale buď to byl zmetek, a nebo jsem to špatně zapojil. Nakonec jsem ale sehnal kontakt na chlápka co se zabývá seřizováním původních regulátorů do Jaw a tak tam je to původní a běhá jak od novoti a nemám problém s dobíjením při jízdě se světly pořád i ve dne. Krásně to šlape a vše je původní, paráda
Toť ke kývačce.
Jinak tady dávám jedny užitečné stránky, určo si tam vybere každý kdo co potřebuje
http://dobijeni.webpark.cz/
Jinak tady dávám jedny užitečné stránky, určo si tam vybere každý kdo co potřebuje
http://dobijeni.webpark.cz/
M-72
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Dynamo G11A nebo G414
Ještě taky lze přes den odpojovat osvětlení sajdy. Dalších pár W k dobru.
regulátor - tento údajně nemá ochranu proti přebíjení, ale já na něj jezdím s úspěchem čtvrtou sezónu:
http://www.evv.cz/zbozi/mr7vplus-regulator-6v-/
tento je kvalitnější i s ochranou proti přebíjení ale mají ukostření pouze na -
http://www.aev.cz/produkty.html
diodové žárovky
http://www.oldtimergarage.eu/store/prod ... ts_id=2463
regulátor - tento údajně nemá ochranu proti přebíjení, ale já na něj jezdím s úspěchem čtvrtou sezónu:
http://www.evv.cz/zbozi/mr7vplus-regulator-6v-/
tento je kvalitnější i s ochranou proti přebíjení ale mají ukostření pouze na -
http://www.aev.cz/produkty.html
diodové žárovky
http://www.oldtimergarage.eu/store/prod ... ts_id=2463
Don't give in without the fight!
Re: Dynamo G11A nebo G414
Nějaké diodové žárovky jsou tady http://www.usporneosvetleni.eu/ pár jich mají i na 6V.
Re: Dynamo G11A nebo G414
Neznáte někdo, nějakou firmu co dělá oplétání vodičů v okolí Brna ?
Jedna je v Praze, ale to je trochu z ruky. Nemáte někdo zkušenosti s touto firmou ?
Jedna je v Praze, ale to je trochu z ruky. Nemáte někdo zkušenosti s touto firmou ?
- Přílohy
-
- 4_dratek_1.jpg (41.84 KiB) Zobrazeno 9276 x
M 72