Stránka 1 z 2
Hlavní převod ural
Napsal: 03 kvě 2012, 15:58
od Mira3.0.9
Zdravím všechny.Už nevím co s tím.Mam urala M-66 bez nahonu na side.Hrál se mi hodne zadní prevod.Hledal jsem pricinu.Deje se mi tam nepochopitelna vec.Kdyz stahnu osu tak se mi toci s kolem.Ale kdyz stahnu samotne kolo + kus trubky a zarvu to na krev tak se kolo toci lehoucce a hridel stoji.Kdyz stahnu osu jen se samotnym hl.prevodem + kus trubky tak se hl.prevod toci z lehka a osa stoji.Kdyz jsem dal mezi hlavni prevod a kolo trubicku,abych vyloucil,ze se nekde opira buben a stahnu osu a hridel se toci s kolem a dre to a proto se to hreje.Nejspis se to proste nekde kríží nebo mám ohlou osu.Je to mozne?řesil jste to nekdo?
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 03 kvě 2012, 17:17
od Dneprstein
Neopírá se ti někde nějaké ložisko vnitřním i venkovním kroužkem naráz?
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 03 kvě 2012, 19:49
od Mira3.0.9
už sem asi na to prisel,mam ohnutou tu osu.Takze jak to utahnu se to zkrizi.Zitra se pokusim vyrobit novou.
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 04 kvě 2012, 19:39
od Mira3.0.9
Tak to bylo tím.Nová osa a vše ok.Jen teda jestě se mi stává ,že mi trošku prosakuje olej kolem kardanu.Pritom jsem dával novy simerink a povrch kardanu je netknuty.
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 05 kvě 2012, 16:45
od Mira3.0.9
tak dnes jsem byl na srazu .Vyjel sem asi po 6km sem sahal na prevod a studeny.pak prisla serie blbych zatacek kde sem musel pribrzdit. pak najednou ubytek vykonu.Tak sem zastavil a zjistil,ze je zase hl.prevod je jako petnik ,ze mi brzdi kolo.Tak sem brzu povololil na max.Dojel sem na misto prevod vlaznej,ale moto moc nebrzdila.Tak sem brzdu trosku utahl.Na ceste zpet sem to zase kontroloval.Tak cca 10km prevod sotva vlazny,pak sem parkrat bribzdil a ta sama vec.Dojel sem domu a rozhodil to.Buben vylestenej,ale z paken smrad a hodne prachu.Je mozne,ze to oblozeni je z nejakyho smejdu a jak parkrat zabrzdim,ze se prilepi,nebo nejak nabyde a pak to brzdi porade?Puvod paken polsko..Jeste zkusim prohodit predni pakny se zadnima
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 05 kvě 2012, 20:57
od Jarda
Obložení měkký,materiál asi ze žvejkačky a lepí se,kdysi jsem měl stejný problém na Tatře,předpokládám,že brzdový mechanismus je v pohodě.
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 06 kvě 2012, 10:41
od Mira3.0.9
Tak sem dneska sundal přední kolo a rozdíl je hned na první pohled videt..To nový je jak slisovaná tma.Jeste sem zapomnel dodat ,ze olej z prevodu se mi na ty pakny nedostava.Takze to vypada,že je to timmaterialem na paknach.Tak ted je otázka jestli nechat někde preoblozit na něco lepšího nebo objednat u Kučery?
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 18 čer 2012, 15:23
od Mira3.0.9
tak už nevím co s tím,stále se hřeje.Oblozeni jsem nechal preoblozit i sem koupil origos od Kučery,brzda uplne povolena,ze to nebrzdi a ani neni slyset,že by to nekde drhlo.Pritom,kdyz to mam venku a tocim kardanem tak se toci uplne krasne zlehounka,nezadrháva.I sem zkusil povolit osu a hřeje se stejne.Jeste me napadlo,jestli by to nemohlo byt moc hustym olejem pp44.a nebo me napadlo,jestli neni na tom prevodu odvzdušnovací otvora nemam ho treba ucpany.
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 18 čer 2012, 19:25
od fapeko
Dle mého hustý olej na to nemůže mít vliv a odvětrání ze skříně je tam taky ,ale to taky nemá vliv že se to hřeje.
Zkoušel si dát jiné kolo at vyloučíš že to tím není ??
Musíš vlastně zjistit co se ti hřeje jestli diferák nebo buben a postupovat vylučovací metodou ,ale já myslím že se ti někde opírají ložiska a to bud v bubnu nebo diferáku.Koukni ještě na uloženi té paky co roztahuje čelisti jestli nemá vůli velkou
Přece se to nezačlo samo o sobě hřát ,něco si musel před tím udělat
Ted mě ještě napadlo jestli náhodou nemáš vuli mezi bubnem vnitřním kroužkem ložiska a tou distanční trubkou s filcem co je v diferáku ?? Přes to celé prochází ta hlavní oska ,kterou potom stahuješ
To ozubeni co vyléza z toho diferáku se nesmí opírat o ložisko bubnu !! Musí tam být přiznaná mezera !!
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 19 čer 2012, 10:38
od Mira3.0.9
Kolo sem vymenil.Hreje se mi diferak.ja to zkousel i bez paken a stejne se to hreje.Tak ja nevim co to delalo predtim,kdyz sem ho koupil rozebral,dal nova ložiska a přetesnil.No s tou trubkou sem si taky rikal,jestli to neco takoveho nemuze byt,protoze tady byl jen kus trubky bez toho filcu.Zkousel sem to tak:vyndal sem diferak z moto.dal sem trubku co používam na serizovani lozisek v kole a stahnul,tyc se volne otacela v diferaku,pak sem dal kolo +diferak stahul a hridel se otacela s kolem.Tak sem zjistil tu ohnutou hridel.Udelal sem novou.dal sem diferak +kolo a stahnul tyc se volne snadno otacela.A kdyz sem tocil kardanem tak se kolo tocilo zlehka.Takze ja už nevím,zkusim to rozhodit treba se tam neco ukaze.Jeste me napadlo,jestli nemam spatne vymezenou tu vuli v tom ulovem prevodu,kdyby to moc tlacilo na to sikme kolo,ze by se to křížilo,ale to by asi urcite slo z tuha.
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 19 čer 2012, 11:41
od fapeko
Mezi temi zuby hrušky a planetárniho kola musi byt vule ,musi to klepat jak s tim tocis tam a zpet. Hlavně si zjisti jestli opravdu se ti neopírá to ozubení co vyléza s toho diferaku o ložisko bubnu.
Tady jsem našel video tak koukni na to jak ten rusák to ma vymezené
http://www.youtube.com/watch?v=sw6FurQ9Hh0
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 20 čer 2012, 21:05
od Mira3.0.9
Tak sem to dneska rozhodil.Bylo spatny to zadni lozisko a byly povolene srouby na venci.Kdyz sem to koupil,tak sem to nemel rozebrany,jen tu cast co je kardan.A jeste mam otazku jak je to spravne slozeno?Je vystupni drazkovani ,pak je gumovy o krouzek,ten zvlastni symerink a pak te hlinik?nebo je ten symerink a pak ten okrouzek?Ted se mi toci hl.prevod skoro sam,ale jak tam dam ten o krouzek a symerikn tak jde skoro jako jako pred tim.
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 20 čer 2012, 21:40
od fapeko
No moc tě nechápu ,ale ja to měl tak že je ta hliniková krytka ktera je přišroubovaná M4 a pod ní je to gum.tesnění s guferem(těs.kroužkem)+na něm je ta pružinka a dávej bacha je tam mazací kanalek at to těsnění gumové dáš na správne místo.
Já to mám ted předělané na klasické gufero dle toho videa co je výše a už si moc nepamatuji jak to tam bylo původně a vlastně ani nevím co tam vlastně bylo origo(měl jsem to v dezolátním stavu)
A to planetárni kolo sem měl taky úplně volné ty šrouby+jeden ustřihlý.
Mám ten diferák pořád ještě rozebraný ,čekám na jehlove ložisko

Ted mě napadlo , máš tam ten vymezovací mosazný kroužek mezi tím planetárním kolem a tou miskou toho velkého jehlového ložiska? Skládal si to dle toho videa?? Máš tam vůle všude ??Popřípadě přidej uber vymez. kroužky .
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 20 čer 2012, 22:11
od Michal
Není mi jasné, o jakém gumovém o-kroužku je řeč. Nejspíš je nějaký na rozpěrce uvnitř toho unašeče. To co vypadá jak o-kroužek na té stránce z katalogu, je podle mě pružinka toho placatýho gufera. Já pod ním žádný kroužek nemám a nenapadá mě důvod, proč by tam byl.
Re: Hlavní převod ural
Napsal: 20 čer 2012, 22:18
od Tom
Myslím na 90% že tam žádný O kroužek není. Jen přidám že ten kanálek není mazací, ale odvádí olej který se dostane za gufero pod diferák aby nebyli mastný pakny, takže prošťourat dírku ať má kam odtíkat
