Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od fapeko »

Zdravím přítomné,
chci si dát na K 750 bezkontakt. zapalování na 12V ,ale nevím jestli by mi tam pasoval nějaký alternator 12 voltový.Těch 6V je na houby a má otázka teda zní " nevite který 12V alternátor by pasoval na K750 " ??
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od drumbas »

da se na alegru kupit altik 12v ktery pasuje na sv
http://allegro.pl/pradnica-12v-do-urala ... 96126.html
ale 2100bez poštovneho je balik a zas ten normalni je gut nic se na tom neposere krom uhliku ale ty se sjedou za dlouho
nebo ma snad někdo jine negativni skušenosti s altikem na 6v
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Míra »

sám sem to netvořil, ale úspěšně lidi upravujou 12V dynamo z trabuka.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Soptík »

Mám upravenej SV motor na Dněpří altík. Je to sice taky pakec, ale zvládnout se to dá. Ale je to každopádně zásah do bloku motoru.
Přílohy
02092011250 II.JPG
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od drumbas »

apropo jaka je vyhoda 12v
panther
Příspěvky: 45
Registrován: 15 úno 2011, 07:12

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od panther »

Mám na Káčku dynamo z trabanta,220W,12v.Luxusní.dobíjí dokonale,utáhne cokoliv.stačí jej nekde sehnat,Radek z Prostějova jej umí upravit.pak stačilo nasunout místo puvodního dynama,a je to.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od fapeko »

No mi se jedna oto že známa jede do Ruska za rodinou(už zítra) a může mi tam koupit to bezdotyk. zapalko + ten atlik na 12 jestli neco takoveho existuje na Kačko a hlavne to bude za par dolarku :)
No ja myslim že u 12V jsou nesporné výhody a to už ve vykonu altiku +klasické žarovky (mužu tam dat H4)
prostě nechci vyhazovat prachy za starou technologii 6V , když tam jde dát 12V
Kdyby ten Užgorod byl blíže , tak to koupím tam :cry: , je tam prodejna na Uraly ,Dnepry
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

já mam bezkontakt origos.Napájeci napeti 6-12v.na tech 6v to chodi spolehlive i v zime,kdyz mi zamrzla baterka tak sem normalne Urala nastartoval.
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

No nevím jak na 750ce , ale na 650 OHV MT9 jsem měl životnost rotoru dynama tak 1000 - 1500 km. Dokud jsem jezdil do 80km/h tak to i drželo, ale pak jsem to nevydržel a výsledek se záhy dostavil. Veškerý cín opustil kotvu, vznikly tam větší přechodové odpory mezi vinutím a komutátorem, začalo se to ještě více hřát a pak blik blik ;) kontrolka dobíjení ukázala, že je funkční. Takže mne to donutilo k hledání alternativního řešení - přechod na alternátor 12V. Po obhlídce vrakoviště jsem si donesl domů alternátor ze Suzuki Swift (je asi z dostupných na autovrakovišti nejmenší a dostatečně výkonný) a napasoval jsem jej tam. Jezdíme s ním přes rok a kromě H4 ve světle si mohu klidně pustit i hledáček a vyhřívání sajdy. Vydržel i totální utopení v loužičce :lol: . Jediné slabé místo bych viděl v spojení přechodky s alternátorem, mám tam ořech z goly a naproti matku na altíku - lepší by asi byla nějaká pružná spojka.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od fapeko »

Tak mi už přivezla ta kámoška z Moskvy to bezkontak. zapalko koupene zde http://mazepper.ru/catalog/2022/131027.html +dobíjecí relatko 33.3702 14V pro alternátor .
Ted ještě si seženu ten altík nebo dynamo z malucha a můžu se pustít do úprav, ale potřeboval bych vědět více info. o tom bezkontak. zapal. tak pokud ho někdo máte namontované na Káčku nebo nějakém rusáku uvítal bych nějaké rady a info. od vás .
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od fapeko »

Zdrávím ,nemáte někdo zkušností stím ,jestli pasuje po nějakých malých úpravách alternátor G424 do K 750?? Soptik tady něco už psal , ale nějak se mi nezdá že je ten altík tak velký než je tady zobrazeno
Obrázek
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Soptík »

Jojo tehle altík tam mám napasovanej. A neni to tak jednoduchy. Blok motoru musí na frézu, pak se musí udělat takovej excentrickej kroužek (dělali mě ho na 5-ti osý CNC mašině) a ten tam přivařit. Pak opět na horizontku opravit díru po sváření a vyvrtat a vyříznout závity pro čepy co držej altík. A ještě jsem rovnal blok na lise, protože se trochu stáhnul svářením.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
brudra
Příspěvky: 3
Registrován: 18 zář 2011, 20:40

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od brudra »

Ahoj ,koupil sem dynamo s trabanta.Zajimalo by me co to obnasi,a co je potreba na nem upravyt,aby pasovalo na Sv motor.Tady onem pise Panter a ze ho upravuje nejakej Radek s Prostejova.Budu moc rad, kdyz by me otom nekdo neco napsal.Dik vsem za info.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Michal »

fapeko píše:Zdrávím ,nemáte někdo zkušností stím ,jestli pasuje po nějakých malých úpravách alternátor G424 do K 750?? Soptik tady něco už psal , ale nějak se mi nezdá že je ten altík tak velký než je tady zobrazeno
Zrovna Dněpří/Uralí alternátor G424 není obvykle žádná výhra. Pokud bych si s tím chtěl dát tu práci, zvolil bych nějaký lepší.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Souhlasím s Michalem že Dněpří alternátor není žádná výhra. Já osobně jsem zvolil alternátor ze Suzuki Swift. Vypadá hodně podobně jako nové altíky Denso co se dávají do nových Uralů. Získal jsem jej za 500,- z vrakoviště. Svým výkonem 500W by měl být elektricky téměř nesmrtelný při provozu v Dněpru. V zimě jsem používal elektrické vyhřívání osádky (topné dečky do auta), osvětlení, hledáček a stále jsem se nedostal přes 50% zatížení. Regulátor má zabudovaný v sobě - funguje luxusně, takže pohoda. Jediný problém co jsem zaznamenal, bylo mé řešení spojení hřídele a altíku. Řešil jsem to přes ořech gola a to se neukázalo jako ideální. Nenašel jsem nikde dokonale soustředný ořech a proto časem odchází matka. Teď to předělávám na spojku se silonem, tak snad to bude lepší. když bude zájem, tak to mohu nějak nafotit. Dněprům zdar! :P
Odpovědět