Stránka 1 z 2
spojková tyčka M72 délka
Napsal: 18 led 2012, 00:10
od Jura_eMka
Prosím, jestli zde někdo by nemohl mě změřit a okotovat spojkovou vypínací tyčku k převodovce bez zpátečky, zprovozňuju stroj a na tomto jsem se zasekl. Díky
Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 18 led 2012, 01:52
od arno77
jasně, už jsem to kreslil Vicimu, tady to máš

Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 18 led 2012, 15:07
od Honda Wanderer
Ono záleží, jaký k tomu máš ten komplet s ložiskem, co je pod páčkou. Mám doma několik převodovek a mají dvě různé délky tyček. Vyřešil jsem to tak, že jsem si je nechal udělat u soustružníka bez toho dokončeného čtyřhranu na konci a pak zakrátím podle potřeby.
Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 18 led 2012, 22:58
od Jura_eMka
děkuji za bleskovou pomoc, jsem zas o kousek blíže cíli.
Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 19 led 2012, 20:59
od arno77
Tak ta skica je dělaná dle originální spojkové tyčky z nejstaršího typu převodovky na dvoupáku, uvnitř převodovky vše taky původní včetně ložiska a dalších bazmeků, tak pokud to má Jura origo, bude to sedět

Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 22 úno 2012, 23:05
od Jura_eMka
tak tyčku mám namontovanou, ale asi mě tam něco chybí, protože jsem musel na to osazení směrem k páčce dát tři podložky 4ky, jinak ten váleček byl moc utopený. jakpak se to vlastně správně nandává - byl to docela boj a snad i malý zázrak že jsem se na ten 4hran trefil při nandávání převodovky
Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 23 úno 2012, 11:12
od Honda Wanderer
Dyk jsem to říkal, každá jinak dlouhá...
Já to dělám tak, že prvně nasadím převodovku na motor bez tyčky. Vím, že mi pak zuby spojkových lamel dobře najedou na drážkovanou hřídel. Ještě si ověřím že tyčka jde dobře do čtyřhranné díry na lamele. Pak převodovku sundám, strčím do hřídele tyčku a pak dám zase na motor. Nasadím na horní šrouby a nechám mezeru na šířku dlaně. Tyčku chytnu mezi ukazováček a prostředníček a drobným pootáčením nasadím do spodní lamely. Když to nejde dají se pro nasazení použít sikakleště, pean apod. Je to jenom o cviku, první nasazování mi taky trvalo dlouho, při každém dalším rozebrání se to bude zkracovat.

Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 23 úno 2012, 13:14
od arno77
Tak v tom případě podle katalogu zkontroluj, jestli máš všechny součástky co tam mají být. (jestli nemáš katalog,
stáhneš třeba tady
http://ural.cz/ural_t.htm Katalog M-72 (1955), stránka 8)
jestli to máš správně sestaveno jak to má být, se všemi součástkami, mělo by to sedět. Chtělo by to někoho, kdo to má rozebrané, aby oměřil všechny součástky včetně tyčky jaká je správná celková délka celého mechanismu.
Tím by se to vysvětlilo
Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 23 úno 2012, 23:20
od Jura_eMka
Arno: díky, do katalogu jsem sice koukal, ale kouk jsem znovu a přehlédl jsem že mě chybí váleček označený 7203213
a to bude ten cca 5 mm, tímto prosím o rozměry. Posléze to dořeším, teď to potřebuju celé nějak pošít, abych mohl řešit to přihlášení.
Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 23 úno 2012, 23:54
od arno77
Jura_eMka píše:Arno: díky, do katalogu jsem sice koukal, ale kouk jsem znovu a přehlédl jsem že mě chybí váleček označený 7203213a to bude ten cca 5 mm, tímto prosím o rozměry. Posléze to dořeším, teď to potřebuju celé nějak pošít, abych mohl řešit to přihlášení.
nene, ten díl 7203213 to je plstěný váleček co "zabraňuje" odtoku oleje směrem k motoru má být navlečený na té spojkové tyčce jak tam má to vybrání..
Tak víš co, zítra to svoje rozeberu a oměřím ti to, nafotím a pak se to vyjasní..
ale nejspíše máš jiné ty střeva, takže se bude muset něco udělat delší, zítra uvidíš.
Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 24 úno 2012, 00:51
od Jura_eMka
Arno: ještě mě napadá, jestli není drobný rozdíl mezi motory - u spojky, já tam roubuju z K750, protože jsem to s takovým koupil a další jsem sehnal zase Kčkový.
Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 24 úno 2012, 10:54
od arno77
Ne, to by nemělo mít vliv. Nejdou mi tu odvčerejška nahrávat obrázky, tak poslílám odkazy na obrázky:
http://www.oldtimergarage.eu/pl/galeria ... /M72_5.jpg
koukni se na tu převodovku, jestli máš takový typ. Zaměř se na dvoupáku, a ten její hliníkový dekl hlavně. (podle toho se pozná typ) Je to taková co máš ty? Na tuhle je dělaná ta skica té vypínací tyčky.
Anebo máš tuhle novější... (koukej na ten dekl toho řazení)
http://www.google.cz/imgres?q=K-750&hl= ... 47&bih=678
Nebo snad tuhle?
http://www.oldtimergarage.eu/pl/galeria ... 0650_9.jpg
Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 25 úno 2012, 17:02
od arno77
Takže jsem oměřil ty střeva toho vypínacího bazmeku, všechno jsem to sečetl a vyšelo mi číslo 198 mm (funkční míra - od přítlačáku k páce), měřeno od čela spojkového talíře, do místa kde se střetává vypínací páka s válečkem. Snad jde z toho poznat, odkud kam jsem měřil

Měřeny byly všechny části v složeném stavu, to jest vypínací tyčka, axiální ložisko, a oba dva konce valivého ložiska. Do míry není započtena délka čtyřhranu tyčky, protože se nejedná o funkční míru, a taktéž ve výsledné míře není zahrnutá celá délka válečku co přenáší vypínací sílu spojky na páku co je připevněna na převodovce. Zahrnuta je délka válečku ve výřezu, přesně tam, kde je styk válečku s pákou.
Tak, snad je to teď jasné

Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 27 bře 2012, 00:04
od Jura_eMka
Tak jsem si myslel, že tyčkou to končí, ale raději jsem rozdělal (dost náročné to bylo) šrouby spojky - zajištěné důlky, a zděsil jsem se - obložení nacucané olejem, uhnilé nýty - zkrátka zítra nesu lamely do firmy která má spolupráci s Renovakem aby mě tam nanýtovali obložení - prý je stejné se Škodou 100. Zápustné šrouby M8 s jemnýmzávitem, koupit nelze aspoň jsem sehnal s šestihranem a tak se snad podaří upravit - a tak se ptám zkušenějších - jak tyto šrouby zajišťujete? Dolíky se mě nelíbí, Loctite - jak to pak povolím - prý se dělají konické pérovky.
A to jsem si myslel - přehodím motor za jiný vzhledově pěkný, provedu přihlášení a rozeberu a zrenovuju.
Nyní jsem rozhodnut vyrobit zvedák pod motorku, protože se u ní asi nějaký čas budu hrbit - inspirace viz veteranforum sekce kývačky
Re: spojková tyčka M72 délka
Napsal: 27 bře 2012, 06:13
od Honda Wanderer
Repase lamel by měla být bez problémů. Pokud to má slušné drážky, nechal bych tam nalepit nové obložení. Mě to dělali tady, dělal jsem tak cca 3 spojky a spokojenost:
http://www.kopecny.cz/ Šrouby jsem si nechal nadělat u soustružníka. Ty zápustné hlavy musí být co nejnižší, ono totiž moc místa mezi spojkou a převodovkou není. Zajištění - záleží na tom čemu věříš, ale jenom podložky jsou asi málo. Navíc ta podložka to zvedne a podle mě to nebude držet. Důlčík je důlčík, i tak jsem řešil povolený šroub. Ale to poznáš, začne to brnkat o přírubu pružiny startovací páky nebo se ti to hryzne o šroub komplet.
