Karburátor

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
Boo
Příspěvky: 115
Registrován: 29 led 2011, 17:05
Bydliště: Ivančice
Kontaktovat uživatele:

Karburátor

Nový příspěvek od Boo »

Další stupidní dotaz :) Máte někdo na dněprovi MT 10, 11, ... Kaburátory pekar K68 ? Díky
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Michal »

Mám je na Dněpru MT19, zatím s nimi jezdím jen na motoru 8.157 s válcema a hlavama z 8.152 (příruby na výšku). Nezkoušel jsem je ještě na novějších hlavách s dlouhým závitem.

Nedokážu ale říct, zda mám petěrburkské nebo ukrajinské, nedokážu podle ničeho poznat.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Vlada

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Vlada »

Mám originální ruské K 68 na MT 9 (K650), jsou perfektní, vynikající volnoběh, přechody i rozumná spotřeba.
Dan
Příspěvky: 84
Registrován: 20 led 2011, 21:15
Bydliště: Kleneč (Roudnice nad Labem)

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Dan »

Mám na MT 10 Pekary.Koupil jsem je po neúspěšných startech kdy jsem si asi dvouhodinovým šlapáním na startpáku hnul plotýnkou :-)).Vyhodil jsem K 302 a je klid.Teď to jede úplně samo:-D
Dněpr MT 10
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Michal »

Jaké máte otryskování těch K68 na Dněprech? Koupil jsem je s hlavní tryskou 190 určenou pro Ural 650. S tím to jelo špatně. Dal jsem tam trysku 165 z původního K65, to už jede dobře, spotřeba nízká, ale ve vysokých rychlostech je to chudé, přecejenom K68 má o 2mm větší difuzor než K65. Chtělo by to zhruba 170 nebo 175. Máte to někdo odladěný, včetně polohy jehly, ať nemusím kupovat sadu trysek a zdlouhavě zkoušet a ladit?
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Dneprstein »

Myslim, že Pekary (originály) jsou pro sověta to nejlepší. Já mam sice na Vepříkovi Jikovy, ale s Pekary to má určitě lepší zátah od spodu a snadnějc (a níž) se nastavuje volnoběh. Jikovy jsou na to dost citlivý. Navíc maj pitomě řešený víčko šoupěte, jmenovitě jeho upevnění. Víčko je chycený dvěma šroubky, tušim M4, se závitem vyříznutym přímo do těla karbce. Po několikanásobném povolení a utažení jsou závity bez varování kaput a na větší tam moc místa není...
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Míra »

dneprstein jaký míš otryskování těch jikovů? já je mám na dněprovi taky a zatím ladím.
Dněpr 11 solo/side
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Dneprstein »

No, já tam mam zřejmě to originální: 92/68/40 zkoušel jsem volnoběh 45 (protože když jsem to koupil byla na jednom karbci tryska 40 a na druhym 45), ale neosvědčilo se mi to. Střední trysku jsem zkoušel měnit tužim za 78, nebo 80 (už nevim - měl jsem je pučený), že by to vyřešilo náběh z nižších otáček, ale to už asi bylo moc. S jehlou hýbám mezi 2 a 3 zářezem (jsou tam celkem čtyři). Na sólo stačí druhý od zhora, se sajdou to moc nejede. Ale, aspoň u mě, se na tom strašně podepisuje nastavení zapalování. Ta motorka jezdí úplně jinak kladívkem (a podle toho jakou má regulátor zrovna náladu) a úplně jinak s bezkontaktem. Dokonce i startovací procedura je úplně jiná. V provnání s Dněprem ex-soudruha Patočky (který tam měl Pekary) jsem měl vyšší volnoběh, pokud měl být pravidelný a musel jsem to víc vytočit a řadit později, pokud jsem měl jet stejně. Ale zas tomu paradoxně v táhlých kopcích, pokud ten motor měl otáčky nedocházel dech a jelo to furt stejně. Kopec na Svojanov se dal v klidu vyjet tak, že v půlce jsem řadil při 50 km/h za 3 a už se to udrželo a Stvořidla, pokud mě nikdo nebrzdil se dala na výjezdu z lesa řadit za 3 taky... Pavel Kučera má na svym starym Dněpru taky Jikovy, s tryskama údajně 100/72/40, ale nevim, jestli to otryskování platí pro původní (Dněpří) motor, nebo K-750 co tam má teď...
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Míra »

no já mám taky 92/68/45, ale má problém se stálostí volnoběhu, když lítám někde v terénu tak se začne s ohříváním motoru dost zvedat. což to bych přežil. ale vadí mi hlavně to, že když jedu konstantní rychlostí, a trošku uberu, tak to začne škubat nebo to úpně vynechá, než to zpomalí. a tohle mi vadí i při řazení, když řadim a rychle uberu plyn, a hned zas přidám, tak to udělá tak dvouvteřinovou prodlevu. jinak síly to má dost i odspoda i v plných točkác, ale v oblasti kolem čtvrt až půl plynu jsou problémy. podezdřívám pomocnou trysku, ale nevím. jehla na tohle vliv prakticky nemá.
Dněpr 11 solo/side
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Dneprstein »

No, tak s volnoběhem bojuju, to jo... Buďto je moc vysoký, nebo to naopak na volnoběh má tendenci chcípat. Ale kuckání při řazení, nebo při ubrání mi to nedělá. To spíš to občas střelí do karbce, nebo do výfuku, ale to má souvislost spíš s předstihem (respektive vždycky, když jsem ho seřídil, tak to přestalo). Nevím, jak máš uchycený karbce k motoru, ale já je mám přes redukční kus (který řeší jinou rozteč šroubů) a vlastní karbce jsou k tomu uchycený přes gumový kónus přitažený objímkou. Mezi motorem a redukcí je "klingeritové" těsnění a v redukci samotné pak papír. Takže přenos tepla z motoru na karbec není zas tak velký. Osobně si myslím, že problém působí ty gumové kónusy držící karce. Karburátor nemá žádnou přesně danou polohu (úhel) vůči svislé ose a jde natočit prakticky jakkoli. A jelikož mám dojem, že Jikovy nemají všechny trysky přesně v ose, může to dělat problémy s výškou paliva v plovákové komoře u té které trysky. Ale to je jen můj názor. Každopádně, jednou mi to furt kuckalo, prakticky to nereagovalo na nastavení volnoběžné směsi, ažjsem si všiml, že mám jeden karbec vykloněný do strany (asi jsem do něj kopl). Srovnal jsem je a přestalo to...
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Míra »

já mám redukce z 1cm hliníkovýho plechu:
21952_1094111448413_1695381021_190473_3006081_n.jpg
21952_1094111448413_1695381021_190473_3006081_n.jpg (42.36 KiB) Zobrazeno 12350 x
gumový konusy tam mám též.
Dněpr 11 solo/side
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Dneprstein »

Tak to máme víceméně stejně. Tak buďto se mi to povedlo nastavit výrazně líp a nebo tak nevrklám plynem. Je ale fakt, že když prudce přidám při nízkých otáčkách, tak to má taky snahu zdechnout. Prostě se to zahlí "ničim"... :D
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Míra »

tak to je normální reakce karburátoru co nemaj akcelerační pumpičky, ale mě to zdechá při ubrání plynu :-)
Dněpr 11 solo/side
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Karburátor

Nový příspěvek od Dneprstein »

Tak jedině si ještě pohrát s nastavenim volnoběžný směsi. Jinak fakt nevim...
Odpovědět