Stránka 1 z 2

převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 03 led 2012, 10:22
od Mira3.0.9
Zdravim všechny.Zatouzil jsem po zpatcce do me m66.po repasi prevdovky z dnepra
jsem zjistil,ze se mi nevejde do ramu.Dnes sem mluvil s mym dodavatelem.Rikal,ze by tam mela jit.Pry se musi upravit vidlicky co jsou na hardy spojku a zkracuje se kardan,ktery se pak kolikuje.Udajne to nekde je ta prestavba popsana v nejakem manualu.Delal jste nekdo.prestavbu?Nemate nekdo nejake foto nebo poznatky.Do ramu se mi rezat nechce.Jeste me napadlo,kdyz jsem motorku koupil tak mela vybrouseny kus ramu u hardy spojky.Myslel jsem,že je hazejícím zavarenym kardanem,nebo mistni uprava pro snadnejsi vymenu hadyspojky.Je nějaka kratsi převodovka ze zpateckou?Treba z M72?Dekuju moc

první foto je dněprovka,druha je Uralovská bez zpátečky.

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 06 led 2012, 14:25
od Mira3.0.9
Tak stále hledám.Našel jsem tenhle obrázek v červeném manuálu.Mohl bych poprosit nejakého rustináre jestli by na to kouknul? a jeste sem vygooglil tohle:
Завтра буду стачивать:
1. Хвостовик.Поверхность со стороны коробки (шестерня привода спидометра) на 1 мм.
2. Хвостовик. Поверхность со стороны муфты на 4 мм.
3. Вилка кардана со стороны муфты на 2 мм.
4. Вилка кардана со стороны самого кардана 3 мм.
Итого получится выиграть 1 см. Днепровская коробка, по крайней мере моя длиннее ураловской на 15 мм. Из вышесказанного вопрос - хватит ли зазора 10 мм для нормальной работы муфты?

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 06 led 2012, 17:03
od Dneprstein
Jý teda nevim, jestli tomu rozumim správně, ale já to chápu tak, že se musí zmenšit unašeč hardyny. O 1mm ze strany do převodovky, o 4mm ze strany hardyspojky (což mi ale přijde divný, protože pak tam s tý vidličky mnoho nezůstane). Vidlička kardanu ze strany hardyspojky (tim ale asi myslej druhou stranu unašeče) o 2mm a vidlička ze strany kardanu o 3mm... Ovšem celý mi to přijde takový nějaký vachrlatý a hodně bych si rozmyslel, než bych do něčeho říznul... Pak se tam něco píše o zkosení unašeče (viz. obrázek), ale stejně tak se tam píše něco o broušení rámu (navíc na tom obrázku ten rám vypadá spíš jako Dněpří, než Uralí)... Tak nevim, co tim molodci přesně myslej...

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 06 led 2012, 23:22
od Míra
už sem to viděl naživo, převodovka z dněpra v mce, či čem. opravvdu byla vydlička kardanu stočená asi o 7mm na dýlce do kužele, zdálo se že to drží. vidlička převodovky taky, asi o 2mm. ale stejně tam byl pořád problém s vymezením kardanu. ve slabších chvilkách se to dřelo o rám, ale fungovalo to.

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 08 led 2012, 11:47
od dnepr
mám už to hotové a 2 roky na to vpohodě jezdím,odkud jsi,po diskuzi to nevyřešíme

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 08 led 2012, 12:28
od Michal
Nevýjde snadnější udělat díry na uchycení motoru v rámu o ty 2cm víc vpředu?

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 08 led 2012, 18:29
od Mira3.0.9
Bydlím kousek od Beněšova u Prahy.Bylo pár fotek.Je to hodne slozite?Mam možnost upravovat soustruhem,frezkou.Už jsem přemyšlel ten motor šoupnout,ale v tom místě kde je přišroubovaný motor je rám zesílený koskama a zároven to drzí stupacky a hlavně je tam privarena koule na side.Dneska jsem nasel pár obrázku na polskem foru.ale i tak se mi tam zda malo mista

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 16 led 2012, 15:04
od Mira3.0.9
Z které strany mají být u M66 ty vymezovací kroužky mezi rámem a motorem?Mám je z leve,je to tak dobře?

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 16 led 2012, 16:42
od Dneprstein
U Dněpra jsou taky z leva, takže bych řekl, že jo...

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 19 led 2012, 17:01
od Mira3.0.9
tak to vzdávám.. asi zkusím sehnat tu z Urala ta by měla být o 1cm kratší než ta Dněprovská a ta by se mi tam už s rezervou vešla.

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 22 led 2012, 20:24
od Mira3.0.9
Dneska sem narazil na ebay na 5 rychlostni převodovku na dněpra.A nevim jestli je to origos,ale tu hardy nekdo vyradil a dal tam kloub.V mem pripade by to vyresilo muj problem,jen teda si myslim,ze ta Hardy tam neni pro srandu.

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 23 led 2012, 03:50
od Míra
taky sem ujel asi 150km bez hardyny http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 2d9bccd919 (na konci) jako kloub byl použitej vnitřní axiálně posuvnej homokineťák z VW. provoz bez jedinýho problému, jen se mi nepodařilo vyřešit hardyspojku u zadní převodovky. zatím sem toto řešení uložil k ledu, ale časem ho asi i dořeším, nápady mám, ale není čas. úplně bez hardyspojky jezdit nedoporučuju, v nižších otáčkách převodovka řve jak nemytá. to se mi sic celkem podařilo odstranit ztenčením kardanu, kterej taky trochu torzně pruží, ale nelíbí se mi to jako konečný řešení, přecejen by mohl prasknout. mám v plánu udělat hardyspojku stejně, jako to měli dněpry pro hradní stráž.

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 23 led 2012, 19:48
od Michal
Mě by zajímalo, z čeho ta 5-kvaltová převodovka a zadní čelo je udělaná. To víko převodovky není dněpří. Minimálně směr spojkové páky je jako u starších BMW.

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 23 led 2012, 22:28
od Mira3.0.9
tady je odkaz,kde sem to nasel.Jinak sem videl navody na dodelani 5 na dnepru.
http://www.ebay.de/itm/5-Gang-Getriebe- ... 3253wt_916

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Napsal: 24 led 2012, 07:36
od Míra
tohle je určitě převodovka z tohohle http://bcozz.multiply.com/journal/item/ ... lin_Escort

dole je vidět ten upravenej kardan, něco takovýho mám v plánu taky časem vyrobit. jinak těžko říct jaký to bude mít převody, tenhle dněpr je myslim seriově obsah 800ccm