převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Zdravim všechny.Zatouzil jsem po zpatcce do me m66.po repasi prevdovky z dnepra
jsem zjistil,ze se mi nevejde do ramu.Dnes sem mluvil s mym dodavatelem.Rikal,ze by tam mela jit.Pry se musi upravit vidlicky co jsou na hardy spojku a zkracuje se kardan,ktery se pak kolikuje.Udajne to nekde je ta prestavba popsana v nejakem manualu.Delal jste nekdo.prestavbu?Nemate nekdo nejake foto nebo poznatky.Do ramu se mi rezat nechce.Jeste me napadlo,kdyz jsem motorku koupil tak mela vybrouseny kus ramu u hardy spojky.Myslel jsem,že je hazejícím zavarenym kardanem,nebo mistni uprava pro snadnejsi vymenu hadyspojky.Je nějaka kratsi převodovka ze zpateckou?Treba z M72?Dekuju moc

první foto je dněprovka,druha je Uralovská bez zpátečky.
Přílohy
IMG554.jpg
IMG555.jpg
IMG556.jpg
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Tak stále hledám.Našel jsem tenhle obrázek v červeném manuálu.Mohl bych poprosit nejakého rustináre jestli by na to kouknul? a jeste sem vygooglil tohle:
Завтра буду стачивать:
1. Хвостовик.Поверхность со стороны коробки (шестерня привода спидометра) на 1 мм.
2. Хвостовик. Поверхность со стороны муфты на 4 мм.
3. Вилка кардана со стороны муфты на 2 мм.
4. Вилка кардана со стороны самого кардана 3 мм.
Итого получится выиграть 1 см. Днепровская коробка, по крайней мере моя длиннее ураловской на 15 мм. Из вышесказанного вопрос - хватит ли зазора 10 мм для нормальной работы муфты?
Přílohy
Bez názvu.jpg
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Dneprstein »

Jý teda nevim, jestli tomu rozumim správně, ale já to chápu tak, že se musí zmenšit unašeč hardyny. O 1mm ze strany do převodovky, o 4mm ze strany hardyspojky (což mi ale přijde divný, protože pak tam s tý vidličky mnoho nezůstane). Vidlička kardanu ze strany hardyspojky (tim ale asi myslej druhou stranu unašeče) o 2mm a vidlička ze strany kardanu o 3mm... Ovšem celý mi to přijde takový nějaký vachrlatý a hodně bych si rozmyslel, než bych do něčeho říznul... Pak se tam něco píše o zkosení unašeče (viz. obrázek), ale stejně tak se tam píše něco o broušení rámu (navíc na tom obrázku ten rám vypadá spíš jako Dněpří, než Uralí)... Tak nevim, co tim molodci přesně myslej...
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Míra »

už sem to viděl naživo, převodovka z dněpra v mce, či čem. opravvdu byla vydlička kardanu stočená asi o 7mm na dýlce do kužele, zdálo se že to drží. vidlička převodovky taky, asi o 2mm. ale stejně tam byl pořád problém s vymezením kardanu. ve slabších chvilkách se to dřelo o rám, ale fungovalo to.
Dněpr 11 solo/side
dnepr

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od dnepr »

mám už to hotové a 2 roky na to vpohodě jezdím,odkud jsi,po diskuzi to nevyřešíme
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Michal »

Nevýjde snadnější udělat díry na uchycení motoru v rámu o ty 2cm víc vpředu?
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Bydlím kousek od Beněšova u Prahy.Bylo pár fotek.Je to hodne slozite?Mam možnost upravovat soustruhem,frezkou.Už jsem přemyšlel ten motor šoupnout,ale v tom místě kde je přišroubovaný motor je rám zesílený koskama a zároven to drzí stupacky a hlavně je tam privarena koule na side.Dneska jsem nasel pár obrázku na polskem foru.ale i tak se mi tam zda malo mista
Přílohy
pict0009g.jpg
pict0008a.jpg
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Z které strany mají být u M66 ty vymezovací kroužky mezi rámem a motorem?Mám je z leve,je to tak dobře?
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Dneprstein »

U Dněpra jsou taky z leva, takže bych řekl, že jo...
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

tak to vzdávám.. asi zkusím sehnat tu z Urala ta by měla být o 1cm kratší než ta Dněprovská a ta by se mi tam už s rezervou vešla.
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Dneska sem narazil na ebay na 5 rychlostni převodovku na dněpra.A nevim jestli je to origos,ale tu hardy nekdo vyradil a dal tam kloub.V mem pripade by to vyresilo muj problem,jen teda si myslim,ze ta Hardy tam neni pro srandu.
Přílohy
GetribeEscort2.jpg
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Míra »

taky sem ujel asi 150km bez hardyny http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 2d9bccd919 (na konci) jako kloub byl použitej vnitřní axiálně posuvnej homokineťák z VW. provoz bez jedinýho problému, jen se mi nepodařilo vyřešit hardyspojku u zadní převodovky. zatím sem toto řešení uložil k ledu, ale časem ho asi i dořeším, nápady mám, ale není čas. úplně bez hardyspojky jezdit nedoporučuju, v nižších otáčkách převodovka řve jak nemytá. to se mi sic celkem podařilo odstranit ztenčením kardanu, kterej taky trochu torzně pruží, ale nelíbí se mi to jako konečný řešení, přecejen by mohl prasknout. mám v plánu udělat hardyspojku stejně, jako to měli dněpry pro hradní stráž.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Michal »

Mě by zajímalo, z čeho ta 5-kvaltová převodovka a zadní čelo je udělaná. To víko převodovky není dněpří. Minimálně směr spojkové páky je jako u starších BMW.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

tady je odkaz,kde sem to nasel.Jinak sem videl navody na dodelani 5 na dnepru.
http://www.ebay.de/itm/5-Gang-Getriebe- ... 3253wt_916
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: převodovka dněpr se zpátečkou do Urala

Nový příspěvek od Míra »

tohle je určitě převodovka z tohohle http://bcozz.multiply.com/journal/item/ ... lin_Escort

dole je vidět ten upravenej kardan, něco takovýho mám v plánu taky časem vyrobit. jinak těžko říct jaký to bude mít převody, tenhle dněpr je myslim seriově obsah 800ccm
Dněpr 11 solo/side
Odpovědět