Ahoj.
Vzhledem k tomu, že jsem se rozhodl účastnit se akce Ukrajina 2012, kterou pořádá Michal, řeším otázku náhradních dílů. Největší problém vidím v diferenciálu. A to, jestli si vzít s sebou celý převod, který se vymění jako jeden kus. Nebo stačí jednotlivé části diferenciálu a talíř s hruškou. Z hlediska času a náročnosti je určitě výhodnější celý diferenciál. Ale zase to hodně váží a zabere dost místa. A potom je další věc, jestli dochází pouze k poškození vnitřních částí a nebo i k poškození skříně diferenciálu. Pokud dochází i k poškození skříně, je jasný. že to musí být celý diferenciál. Takže, co myslíte.
Dněpří diferenciál
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: Dněpří diferenciál
Já bych vzal celý, rozebraný, zkontrolovaný, dobře složený a vyzkoušený jízdou. Vlastní hliníková skříň je lehká ve srovnání s klecí, planetkama, soukolím atd. Já tento diferák nikdy neměl, ale co jsem se ze zvědavosti ptal, tak se v něm sere všechno. Doporučuji měsíc před odjezdem rozebrat a zkontrolovat i ten diferák, co máš namontovanej v motorce.
Stejně tak před odjezdem rozeberu a zkontroluju všechny kříže. Sice si povezu náhradní, ale nechci riskovat, že ho využiju hned kvůli zanedbané údržbě a následně mi bude chybět až ho zlomím v terénu. Před poslední dovolenou na Ukrajině jsem na Dněpru pro jistotu zkontroloval i rozvodová kola a ventily (tím nemám na mysli seřízení vůlí), skoro všechna ložiska atd.
Pokud některé náhradní díly na cestu nemáš, tak můžu vzít dněpří ventily, kroužky, šrouby vahadel, alternátor, lanka, páčky atd.
Díly s vysokou pravděpodobností poruchy by měl mít sebou každý (dněpří diferák), hardyspojka, ložisko kola, lamely, origo dněpří alternátor, některá lanka, spojková páčka.
Díly s malou pravděpodobností poruchy a speciální nebo velké nářadí a přípravky bychom měli mít společné jen po jednom kusu ve skupině, protože hmotnost je v kopcích náš hlavní nepřítel.
Souhrn dílů a nářadí bychom měli sepsat až krátce před odjezdem, kdy už bude jisté, kdo všechno s náma pojede.
Stejně tak před odjezdem rozeberu a zkontroluju všechny kříže. Sice si povezu náhradní, ale nechci riskovat, že ho využiju hned kvůli zanedbané údržbě a následně mi bude chybět až ho zlomím v terénu. Před poslední dovolenou na Ukrajině jsem na Dněpru pro jistotu zkontroloval i rozvodová kola a ventily (tím nemám na mysli seřízení vůlí), skoro všechna ložiska atd.
Pokud některé náhradní díly na cestu nemáš, tak můžu vzít dněpří ventily, kroužky, šrouby vahadel, alternátor, lanka, páčky atd.
Díly s vysokou pravděpodobností poruchy by měl mít sebou každý (dněpří diferák), hardyspojka, ložisko kola, lamely, origo dněpří alternátor, některá lanka, spojková páčka.
Díly s malou pravděpodobností poruchy a speciální nebo velké nářadí a přípravky bychom měli mít společné jen po jednom kusu ve skupině, protože hmotnost je v kopcích náš hlavní nepřítel.
Souhrn dílů a nářadí bychom měli sepsat až krátce před odjezdem, kdy už bude jisté, kdo všechno s náma pojede.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Dněpří diferenciál
Dík, začnu to pomalu dávat dohromady.