Stránka 1 z 2
K750: podložka pod ventily
Napsal: 06 říj 2011, 10:11
od Soptík
Zdravím,
renovuju Káčko s motorem 750SV a postupně se dostávám i k motoru. Po vyndání ventilů jsem zjistil jak jsou pod pružinama těsnění a na něm mají být kovové podložky. Tak v jednom válci tyto kovové podložky nebyly vůbec a ve druhém byla každá jiná

. A tak bych chtěl někoho požádat, kdo má tenhle motor (nejlépe rozhozený) o oměření těhle podložek. Ty těsnící podložky mám.
Děkuji
Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 06 říj 2011, 12:18
od Míra
podložky nejsou ledajaký, jsou osazený pod vnitřní pružinu. podívám se ti, někde je mám.
Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 06 říj 2011, 12:22
od Soptík
Pod vnitřní??? Mám tam jen jednu. A to na všech čtyřech ventilech.
Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 06 říj 2011, 12:23
od Míra
jé, sorry, splet sem si 650 a 750

Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 06 říj 2011, 12:24
od Soptík
Sem si říkal že tam máš jinej motor.

Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 06 říj 2011, 14:54
od Honda Wanderer
Vycházím-li z toho, že Káčko a Emka má stejné válce, tak se obávám, že to nějakými obyč podložkami nenahradíš. Pokud si dobře vzpomínám, mělo to nějaké osazení k vymezení polohy ve válci.
Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 06 říj 2011, 16:00
od Soptík
Řekněme že jsem použil obecnější výraz. Stejně jsem počítal že se to bude soustružit a tak jestli to má osazení či ne už není rozhodující faktor při výrobě. Tak jestli mě můžete někdo udělat náčrtek s kótama budu vděčný.
Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 06 říj 2011, 20:23
od Honda Wanderer
No já bych to musel vykuchat, takže s výkresem asi nepomůžu. Vzhledem k tomu, že pár mi taky chybí, tak bych výkres taky bral. Ale až to budeš vyrábět, myslím, že to bude nějaký kvalitnější materiál než běžná 11 500/11 600. Odhaduju to na tř. 12
Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 07 říj 2011, 07:01
od Soptík
Tak až budu mít výkres tak mám nechat udělat o dva víc? Co se týče materiálu tak si nechám poradit. Jsem elektrikář a v číslech ocelí se nevyznám. Mám přístup k nějaké chromové oceli. Číslo teď z hlavy nedám, ale je tam 18% chromu. Je to prý nějaká houževnatější ocel.
Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 07 říj 2011, 07:29
od matbiker
Jak už napsal Wanderer, 11 600 by měla v pohodě stačit, ještě kdyby se nechala zušlechtit na střední mez.... 18% chromu nikomu nic neřekne. Ale počítej s tím, že náklady na materiál budou to nejmenší. 1kg oceli jakosti 11 600 - 12 050 stojí cca 30-40kč, takže toto řešit nemusíš.
Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 07 říj 2011, 07:38
od Soptík
Cenu materiálu neřeším vůbec

ani jeho množství. Řeším výkres

A číslo té chrom oceli ještě zjistím ať strojaři posoudí vhodnost jejího použití. Jinak ani s jiné ocele není problém. A už vím i číslo je to 1.2316, nebo 1.2787 (mám přístup k oběma) a je zpevněná na 850-950MPa. Mě to ale nic neříká

Ostatní posuďte.
Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 07 říj 2011, 11:03
od matbiker
Udělej to z té první, máš to zušlechtěné, trošku korozivzdorné, bude to asi tak 148x lepší než origoš, jen s výkresem ti bohužel nepomůžu.
Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 07 říj 2011, 11:34
od Soptík
matbiker: tak matroše mám asi dvoumetrovou tyč a výkres furt néééé.

Ale díky za potvrzení vhodnosti materiálu.
Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 07 říj 2011, 15:43
od jean
Soptík, tak by možno stálo za úvahu toho narobiť viac a a rozumný bakšiš to predávať ostatným

Re: K750: podložka pod ventily
Napsal: 07 říj 2011, 15:51
od Soptík
Tak pokud by byl zájem o více kusů tak není problém. To se pak hlaste kdo by měl zájem, ALE potřebuju ten výkres!
A peněz sice není nikdy dost, ale na tomhle stejně nezbohatnu tak snad asi jen za poštovné a dobrý pocit že jsem někomu pomohl.