Zdravím, kolegové.
Chtěl bych požádat o pár rad předtím, než se pustím do kompletace převodovky a kardanu, abych se nedopustil zbytečné chyby. Převodovka hodně tekla a neřadila zpátečku.
1. krátká silná tyčinka, podobná jako vedení vidliček, ale kratší. Při rozebírání byla nalezena volně mezi kolečky. Předpokládám, že má být silně naražena v místě jako na foto a vede kolo zpátečky. Je to tak? Je lepší ji zalepit tekutým kovem na svém místě? I kvůli průsaku oleje - díra je průchozí.
2. červík směřující do domečku ložiska. Jaký má význam? Snad odvzdušnění nebo kvůli demontáži ložiska? Má být plně utažený nebo zároveń se skříní? S tím souvisí i případná demontáž převodovky- po 3 hodinách jsem to stejně vzdal, trochu znehodnotil blok a hřídel vyrazil i s ložiskem z duté díry, protože jinak bez šance, jak to bylo zatuhlé. Nechalo by se dát i třeba rozebiratelné ložisko jako je naproti?
3. Páka ručního řazení - vždycky jsem viděl s tisícihranem, tady je hřídel s oválným osazením. Patří tam vůbec páka, nebo je to jen průchozí hřídel a originálně tam nebyla?
4. Kolečka zpátečky. Očividně omletá. Pokud bych je kvůli nedostatku náhradních dílů nechal opravit - předpokládám že mají mírný náběh i jako nová, aby zapadla. Někdo foto?
5. Odpružená tyčinka pod startovací hřídelí. Je tam sice pružina, ale téměř nepruží. Hádám, že funguje jako doraz vratné pružiny startování. Složení je hliníkové těsnění, tuhá pružina, kolíček(lze jen jedním směrem) a zvláštní matice?
6. "vyrachtaný" mechanismus nožního řazení se zdá být funkční, jsou všechny takhle rachtací? Západky a čepy mají až milimetrové vůle
7. kolo diferenciálu je očividně šišaté - když se točí, tak se "vlní". Přesto je celý diferenciál (až na zamaštěné brzdy) v překvapivě pěkném stavu na poměry motorky. Ložiska, čistý olej v něm byl. Řešit?
8. Klínek křížového kloubu se nechá snadno proklepat skrz. Pokud jsem to dobře pochopil, je potřeba přidat vymezovací podložku pod ložisko hrušky, aby klínek šel ztuha natlouct.
Díky za postřehy. K některým bodům jsem měl pársekundová videa, bohužel nejdou přiložit.
Několik věcí k převodovce a kardanu
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: Několik věcí k převodovce a kardanu
Si sa do toho riadne pustil,
veľa vecí na youtube, iné treba
hladať na nete, veľa na
Ernie Franke
eafranke@tampabay.rr.com
veľa vecí na youtube, iné treba
hladať na nete, veľa na
Ernie Franke
eafranke@tampabay.rr.com