Stránka 1 z 1

dobíjení mt11

Napsal: 10 črc 2023, 10:52
od vakil
Chlapi zdravím,potrebuji pomoc,jelikož jsem se chtěl vydat na cesty a jak nasviňu mi začala svítit kontrolka dobíjení na mém MT11.Mohl by mi někdo vyzradit nějakou kuchařku jak a kde mám měřit?Ať vyloučím jestli je to altík,nebo regler?Vše je originál rok 1997.Omlouvám se ,jestli už to tu někde bylo,honí mě čas. díky

Re: dobíjení mt11

Napsal: 10 črc 2023, 22:12
od Jirka-MT9
Na 99% to bude rotor alternátoru. Je to častá závada na Dněprech. Ukrajinci tam snad už ve výrobě dávali duté dráty do toho vinutí. Pokud chceš mít klid, tak tam dej alternátor ze Suzuki Swift, ten drží. Druhá možnost je dát rotor převinout někam, kde to umí kvalitně. Změř napětí a proud buzení a uvidíš, že mám pravdu. Přeji hodně úspěchů.
Jirka

Re: dobíjení mt11

Napsal: 10 črc 2023, 22:46
od Vakil
No jo dnes jsem to meril,bez potkavaciho svetla je to ok,zapnu a 14 v je v strasne vysokych otackach babo raď

Re: dobíjení mt11

Napsal: 12 črc 2023, 06:25
od Jirka-MT9
Měřil jsi to napětí a proud buzení? Kolik ti to ukázalo? Můžeš ještě změřit odpor budicího vinutí rotoru.

Re: dobíjení mt11

Napsal: 21 črc 2023, 11:34
od vakil
A kolik tam má být?

Re: dobíjení mt11

Napsal: 24 črc 2023, 09:49
od Jirka-MT9
Napětí a proud se mění v závislosti na výkonu. Čím vyšší napětí a tudíž i budicí proud, tím silnější magnetické pole vyrobí a tím více energie dá statorové vinutí. Toto napětí reguluje regulační relé tak, aby bylo výstupní napětí statoru konstantní. Není buzení - není výkon na statoru. Tím, že změříš budicí proud a napětí zjistíš, zda je buzení OK, nebo ne. Napětí může kolísat od 0 do 12V podle zátěže. Proud bude také kolísat, ale musí tam být. Pokud je napětí a chybí proud, tak je přerušené vinutí, nebo uhlíky nemají kontakt. Podle naměřených hodnot se nachá dále uvažovat o příčině.