Nastavení předstihu Ural 650

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Nastavení předstihu Ural 650

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Ahoj,
mám Ural 650,motor je provedení 12V s filtrem oleje.Motor pracuje dobře,starty,volnoběh vše parádní.Se strojem najeto 1001 km solo a vše se jevilo dobře.Po připojení side se mi ale zdá že výkon není takový jako má být.Nemám
s tímto typem moc zkušeností,naproti tom SV stroje znám velice dobře a při jízdě do kopce se mi zdá že Ural je dokonce slabší.Při kontrole předstihu mě už zarazilo že předchozí majitel nastavil domek s přerušovačem v těch oválných otvorech na max.předstih - když je něco nastaveno na doraz je obvykle něco špatně.Když pomocí natvarovaného drátu s ryskami měřím předstih otvorem v hlavě pro svíčku,vychází mi 3 mm,to se mi ale zdá málo a přitom víc už ani nastavit nejde.V jakési univerzální příručce jsem našel že by hodnota měla být 9,5-10,5 mm.
Nevím ale,jestli se tato hodnota nastavuje při odstředivém regulátoru v klidu nebo při závažíčkách vyklopených
na max.předstih jako je to třeba u moto DKW nebo u Trabanta.Na bloku motoru je u setrvačníku otvor,proti němu
je na setrvačníku ryska značící horní úvrať(zjištěno dle polohy pístu),ryska pro okamžik zážehu tam ale není.
Proto se ptám:
1- je hodnota předstihu 9,5-10,5 mm spávná?
2- měří se při regulátoru v klidu nebo při vyklopeném na max.předstih?
3- je na setrvačníku i ryska pro zážeh - jak daleko(kolik mm) je od rysky pro horní úvrať?
Děkuji všen za případnou radu.Michal
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nastavení předstihu Ural 650

Nový příspěvek od Michal »

Regulátor PM302A se nastavuje při zcela rozevřených závažích na maximální předstih, který je snad u všech motorů Dněpr a Ural 34 až 36 stupňů. Základní startovací úhel se nijak neseřizuje, obvykle vychází okolo horní úvrati. Na setrvačníku jsou obvykle 2 rysky, jedna v horní úvrati, někdy mívá vyražené písmenko B nebo BMT, druhá ryska je na maximálním předstihu, někdy má vyražené písmenko P.
Pokud je motor v nízkých otáčkách neobvykle jalový, bývají unavené pružinky v regulátoru. Pomůže malinko přihnout jejich konce. Maximální předstih = plné roztažení závažíček má nastat při zhruba 3400 otáčkách (klikovky, regulátor je na vačce s polovičníma otáčkama).
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Nastavení předstihu Ural 650

Nový příspěvek od Dneprstein »

Při volnoběhu by to mělo pálit cca centimetr před značkou horní úvrati (na setrvačníku). Některé Dněpry tam dokonce mají značku - podle té se to pak dá zkontrolovat stroboskopem (případně podle ní nastavit bezkontakt po perestrojce)... Čistě teoreticky by tedy mechanické zapalování mělo jít nastavit v této poloze při "secvaklých" závažíčkách regulátoru, leč, jak píše Michal, správně se nastavuje na maximální předstih. Pravděpodobně proto, že stav pružinek má pak na nastavení menší vliv (pružinky by v zásadě měly jít při otevírání závažíček "právě do tahu", ale nebýt předpjaté). - Jinak, pokud se ti zdá, že sólo to jelo normálně, ale s bednou je to enormně líné, může to být i chudou směsí. Já po připojení sajdy (a naložení užitečného zatížení :-) ) musel posunout jehlu o zářez výš...
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: Nastavení předstihu Ural 650

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Ahoj,
děkuji vám za užitečné rady,je to vše co jsem potřeboval vědět.
Michal
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: Nastavení předstihu Ural 650

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Ahoj,
tak jsem z průměru setrvačníku vypočítal vzálenost rysky zážehu od horní úvrati pro 35 st.
Vyšlo 69 mm,a opravdu v těchto místech na setrváku nic nebylo,i ta ryska hor.úvratě není nijak značená.
Po nastavení podle těch 69 mm vychází dle polohy pístu přestih asi 10 mm,při vyklopených závažíčkách regulátoru.
Přerušovač je skoro uprostřed těch oválných otvorů na seřizování.
Předchozí majitel se zřejmě snažil nastavit předstih při regulátoru v klidu,proto to bylo otočeno na doraz,dokonce je vidět i propilování těch otvorů aby to šlo otočit co nejdál.
Moto nyní jde jako brus.
Ještě jednou díky.Michal
Odpovědět