tuhá spojka

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Miras1
Příspěvky: 12
Registrován: 01 říj 2018, 17:15

tuhá spojka

Nový příspěvek od Miras1 »

Mám problém ,že spojka ( páčka ) jde hrozně z tuha ,když zařadím jedničku tak to jde jako by přes zuby. Po jízdě ,když zastavím tak nejde zařadit neutrál. Komplet motorka nově postavená . Spojka lamela ,přítlačné talíře vše nové. Poradí někdo ,kde by mohl být problém?? Mám motorku M72 s káčkovou převodovkou.
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od Jirka-hk »

..Pravděpodobně blbě seskládané lamely spojky, nebo extrémě opotřebené čepy na setrvačníku... demontáž převodovky, rozborka spojky nutná....
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od fapeko »

Promazat lanko spojky, hřibek spojkové tyčky se opírá o hřídel převodovky, axiální ložisko spojky neplní svou funkci je třeba dát náhradu od SKF s podložkami, špatné poskládané lamely v setrvaku ,při skládání nebyla přiznána min. vůle 3mm pro roztažení lamel v setrvaku
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od Michal »

Téměř jistě se ti vypínací ložisko opírá o převodovou hřídel - nejde dál zatlačit a ty násilím jen deformuješ vypínací páku a další díly. Tohle se stává, když někdo namontuje moderní lamely se silnějším obložením než mají originální a nevymění vypínací tyčku za delší.
Mezi tyčku a spodek vypínacího ložiska se dá nabastlit nějaké vypodložení, pokud se ti to nechce rozebírat.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Miras1
Příspěvky: 12
Registrován: 01 říj 2018, 17:15

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od Miras1 »

Děkuji všem za pomoc. Začal jsem tou lehčí úpravou spojky. Vyndal jsem zadní díl s axiálním ložiskem a nechal si ho vyrobit nový o 4 mm delší směrem do převodovky. Tím jsem prodloužil tyčku ,které se mi nechtěla vyndavat.Dal jsem současně nové ložisko. Více to nešlo prodloužit z důvodu ,že koncový díl by byl na hraně gumového kroužku ,který má v sobě. Výsledek je takový ,že je to chování spojky stejné jak před úpravou. Budu muset tedy sáhnout k demontáži lamel a kontroly správného sestavení včetně vůlí. Budu to demontovat poprvé existuje na to nějaký návod nebo zásada ,kterou musím dodržet při opětovném skládání ??
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od bobanbob »

já měl stejný problém. u mě to dělala spínací páčka na převodovce. z nějakého důvodu na ní chyběl "hrbolek" který zapadá do toho spínacího válečku s okroužkama . tím pádem my nemohla sepnout spojka protože páčka se opřela o karter ještě před tím než to seplo spojku. jako začátečník jsem se z toho tenkrát málem posral. než jsem na burze při zkoumání jiné převodovky zjistil že mám páčku na prd. montáž spojky zde. já si udělal ty stahováky ze závitovky s jemným závitem a pohoda, https://www.youtube.com/watch?v=HryKArQ ... &index=262
Miras1
Příspěvky: 12
Registrován: 01 říj 2018, 17:15

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od Miras1 »

Demontoval jsem převodovku a zkontroloval tyčku ,která měla docela opotřebený čtyř hran. Dal jsem novou tyčku a nasadil převodovku. Spojka šla pořád na tuho. Bylo to výrazně stejné. Šel jsem tedy dál do lamel. Rozdělal jsem vše komplet a přeměřoval vůle na čepech a přítlačných talířích. Zjistil jsem ,že nově udělaný čep v setrvačníku má průměr 12,1 mm a vůle v otvorech na přítlačných talířích 12,4 mm . Zdá se mi tato vůle mezi čepem a talířem ,že je dost malá a může tam být riziko ,že se to někde přidírá při spínání. Může mi prosím někdo poradit kolik může nebo má být vůle mezi otvorem v talíři a čepem?? Děkuji za pomoc.
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od Jirka-hk »

- talíře bez pružin nesmí váznout- musí jít lehce nasunout...
Zkontroluj, jestli máš čtyřhranou díru pro tyčku uprostřed spojkového talíře- jestli není vyosená...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od fapeko »

Ty koliky na setrváku nesmí být vymačkané od těch taliřu jak do něj klepají a díry v plech. talířech nesmí být ovalité(vymačkané) je potřeba aby tam byla co nejmenší vůle všude.
Standartně dávám nové kolíky a zadní a středový plech nový , protože to je vše vymačkané.
Psal jsem ti v prvním příspěvku že máš problém v lamelech , že se nemaj kde rozevírat . A při skládaní jsi udělal někde chybu při montáži te spojky(utopené kolíky v setrváku,široké lamely,šíroky středový plech )
Ta spojka je strašně jednoduchá a když dodržíš základní míry při montáži ,tak tam není co zkur...
Nenapsal si jestli si daval nové lamely a jaké ,nový středový plech a jaky ,koliky ,atd. protože jsou tři druhy lamel (tlouštka) a dva druhy středových plechu (tlouštka) +kolíky se lisují na určitou míru
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Miras1
Příspěvky: 12
Registrován: 01 říj 2018, 17:15

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od Miras1 »

Dával jsem vše nové. Zadní plech jsem kupoval od tebe ( Fapeko) tlouštka 4 mm. Lamely zrepasované tl. 7,5 mm tj. 15 mm u dvou. Středový plech nový tl. 3mm . Kolíky nové délka 23,5 mm po zalisování v setrváku.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od fapeko »

No vždyť to celou dobu říkám že nemáš přiznanou min. vůli 3mm aby se mohli lamely roztahovat. Když si sečteš všechny tloušťky lamel, středového plechu a zadního plechu vyjde ti míra 22mm a ty máš kolíky 23,5mm což je jen vůle 1,5mm a to je opravdu málo a proto ti ta spojka pořád unáší . Takže ty nové lamely jsou moc široké a budeš je muset ztenčit z každé strany o 0,5mm
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
buboun
Příspěvky: 8
Registrován: 05 čer 2019, 09:26

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od buboun »

Jaký je správný rozměr pro výrobů čepů disků? Průměr 12,1 a délka?
buboun
Příspěvky: 8
Registrován: 05 čer 2019, 09:26

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od buboun »

Víte někdo, jaký je zhruba nejlepší postup k vylisování starých čepů disků na spojce? Mám celý setrvačník nahřát? Jak silný by měl být hydraulický lis? Mám možnost pouze cca 12t s panenkou na auta. A zpětná montáž nových kolíků mrazák a nahřát?

Děkuji za info
krovak.xixao
Příspěvky: 45
Registrován: 01 bře 2015, 12:28

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od krovak.xixao »

Myslím, že na Dněpru to šlo kladivem vyklepnout přes tyčku. Panenka z auta by měla být dostačující. Pro jistotu jsme po montáži čepů smrkli svářečkou ty čepy ze strany motoru k setrváku. Vždy jen jedním bodem, aby se nechali v budoucnu vyměnit.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: tuhá spojka

Nový příspěvek od Michal »

V každém případě si pro lisování udělej kovový kvádr o potřebné šířce a do něj vyvrtej 13mm díru. Čepy lisuj do setrvačníku skrz ten kvádr. Tím zajistíš, že všechny čepy budou koukat ven přesně stejnou délkou, což je důležitější než jestli jsou o desetinku delší nebo kratší.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Odpovědět