K750 úprava na 12 voltů

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Michael
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2018, 23:02
Bydliště: Louny

K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od Michael »

Ahoj koupil jsem si káčko, není to žádný zázrak, ale jsem rád a nadšený. Motorka je s rozebraným motorem, který má špatnou kliku. Chtěl bych si nechat udělat generálku motoru, ale nejdříve bych potřeboval to puzzle poskládat a od místních znalců zjistit jestli má smysl dál pokračovat. Mám možnost koupit motor, který je upravený na 12V alternátor bez alternátoru za 5 tisíc a nebo původní motor neupravený za 7500. Oba motory jsou bez dynama alternátoru. Prostě jen motor. Z toho co jsem si stihl načíst tady, nebo jinde motorka na 12V je prostě lepší. Už teď mám z toho původního motoru bezkontaktní zapalování, které by mělo být na 12V a zbytek elektriky tam nikdy moc nefungoval tak jí budu stejně dělat novou. Co byste doporučili? Nebude problém s veteránskou testací, když tam nebude původní dynamo? Děkuji všem za rady. Potřebuji to dát dohromady za nějaké peníze a pak pokračovat v renovaci, nebo motorku prodat a koupit něco v původním stavu a perspektivního s náhonem sajdy, který teď nemám. Ten motor by byl z Litoměřic, určitě prodejce znáte.
Michal112
Příspěvky: 14
Registrován: 06 zář 2018, 19:49

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od Michal112 »

6v nebo 12v je asi jedno kdys to budes delat od nova jedenej problem na ktery narazis je zapojeni regulatoru dobijeni u alternatoru se musi predelat polarita u kontrolky pokud budes chtit mit starou parabolu...
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od Michal »

Alternátor je určitě spolehlivější než sovětské dynamo. A to i ten sovětský G424. Bezproblémový je ale až japonský alternátor.

Každopádně rozdíl mezi alternátorem a dynamem je vidět už z dálky. Nevím, zda u vaší místní veteránské testace projde G-424 místo dynama. Těchto strojů je u nás hodně, nejspíš budou trvat na originalitě. V případě nabastleného alternátoru Denso se vám možná pokusí ublížit.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
mušketýr
Příspěvky: 57
Registrován: 27 dub 2017, 12:35

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od mušketýr »

Dynamo či alternátor není moc vidět a tak bych se testace nebál.Já šel cestou dynama z trabanta.Je celkem podobné jako origo, zatim ok.Najeto cca3tis a OK.Teď sem to zadřel (motor) a tak mam jiný starosti....
mušketýr
Příspěvky: 57
Registrován: 27 dub 2017, 12:35

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od mušketýr »

Dynamo či alternátor není moc vidět a tak bych se testace nebál.Já šel cestou dynama z trabanta.Je celkem podobné jako origo, zatim ok.Najeto cca3tis a OK.Teď sem to zadřel (motor) a tak mam jiný starosti....
Naposledy upravil(a) mušketýr dne 03 říj 2018, 21:32, celkem upraveno 1 x.
Michael
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2018, 23:02
Bydliště: Louny

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od Michael »

Děkuji tak já se na ten motor zajedu podívat a uvidím. Sháněl jsem nějaké info k tomu bezkontaktnímu zapalování a nedaří se mi zjistit co je tam na těch 12 V. Přijde mi, že snímač je stejný a liší se to jen v indukční cívce. Ještě se tam dává 12V dynamo z malucha vypadá skoro jako origo. Sháněl jsem 12V dynamo ale asi to Káčkaři všechno vykoupili:-)
Ten Japonský alternator je z čeho?
mušketýr
Příspěvky: 57
Registrován: 27 dub 2017, 12:35

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od mušketýr »

Kamaráde, nejsem moc zběhlej ale mám dojem že si z nás děláš prdel nebo tomu vůbec nerozumíš.Nebádej ve vodách ve kterých ani neplaveš nýbrž se topíš.Nechej některé věci na odbornících a nebo nasávej informace (raději déle) a pak něco vypusť.M.:S
Michael
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2018, 23:02
Bydliště: Louny

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od Michael »

Děkuji za příspěvek, informace nasávám kde můžu, ale dost si odporují. Máš pravdu že tomu nerozumím a pokud ti mé příspěvky nedělají dobře tak je jednoduše ignoruj.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od Davy »

Zavolal bych tomu kdo to bude testovat a zeptal se. Kazdopadne, pokud by to proslo, tak rozhodne 12V rozvod. Ten ma totiz jednu obrovskou vyhodu - zarovky koupis kdekoliv. Další věc jsou menší úbytky napětí na kabelech a konektorech. Tečou tam poloviční proudy. A v neposlední řadě šestivoltový baterky taky nejsou úplně bežný.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Michael
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2018, 23:02
Bydliště: Louny

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od Michael »

Už jsem se asi rozhodl. Vezmu motor na 12V s tím ubroušeným blokem který je o 2500 levnější. Další krok bude tu motorku poskládat a sehnat každou blbost. Až to budu mít tak jí zase rozeberu a začnu s renovací. Mám doma dva bloky motoru tak až budu dělat motor dám tam původní neodbroušený blok a tu dobu co budu renovovat mohu shánět dynamo na 12V které bude od originálu skoro nerozeznatelné.
Michael
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2018, 23:02
Bydliště: Louny

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od Michael »

Chtěl jsem nahrát nějaký fotky, ale nejde to sem hodit.
mušketýr
Příspěvky: 57
Registrován: 27 dub 2017, 12:35

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od mušketýr »

Davy píše:Zavolal bych tomu kdo to bude testovat a zeptal se. Kazdopadne, pokud by to proslo, tak rozhodne 12V rozvod. Ten ma totiz jednu obrovskou vyhodu - zarovky koupis kdekoliv. Další věc jsou menší úbytky napětí na kabelech a konektorech. Tečou tam poloviční proudy. A v neposlední řadě šestivoltový baterky taky nejsou úplně bežný.
Tak já vidim výhodu v 12v jen tu že si bez probemu nabiješ mobil a připojíš navi.I když to jde i na 6v.Žárovky vozím rezervní a nikdy sem je nepoužil akoupit je není problém i když na pumpě je asi nemaj, úbytky na kablech a konektorech-co to je za blbost?Jde snad o napětí a ne o proud.Nebo naopak?Elektrikáři ti to zde snad osvětlí.Šestivoltový baterky jsou naprosto běžný a koupitelný v v každym obchodě s motorkama.Kluci nehrňte mu do hlavy ty bludy, už tak z toho má chaos.Poraďte mu někdo zkušený.M.:S
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Davy má naprostou pravdu! Je to učivo ZŠ. Jestliže máš spotřebič o nějakém výkonu, tak ho tam musíš dodat a výkon = napětí x proud. Jestliže mám při stejném výkonu poloviční napětí, musím mít dvojnásobný proud. Dále přechodový odpor při dvojnásobném proudu ubere dvojnásobné napětí. Je to starý dobrý ohmův zákon U=RxI. Tak tady prosím nepište bludy, když tomu nerozumíte ani z části jako Davy.
Děkuji Jirka
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od Davy »

sem si řikal jestli si nějakej mamlas naběhne a vono jo, ani to netrvalo moc dlouho :)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Michael
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2018, 23:02
Bydliště: Louny

Re: K750 úprava na 12 voltů

Nový příspěvek od Michael »

Do Lovosic to mám kousek, škoda že nemáš Káčko. Potřeboval bych si ho prohlídnout abych věděl jak to puzzle vypadalo. Jestli něco víš tak poraď chtěl bych jet co nejdříve pro motor, než bude pryč.
Odpovědět