MAZÁNÍ DNĚPR

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Re: MAZÁNÍ DNĚPR K750

Nový příspěvekod fapeko » 02 srp 2013, 21:58

Tak hotovo !! V té mazací trubičce jsem zmenšil vnitřní průřez o 2/3 a zdruhé strany jsem dal těsnicí "O" kroužek.
Při testovaní vytékal z mazacího kanálku na válcí podstaně více oleje v poměru 40% rozvodové kolo a 60% kontrolní kanálek válce.
Ted to jen musím doskládat a otestovat na horkém oleji
DSC01215.jpg
Dněpr moto servis Ostrava
Prodej náhradních dílů a opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
 
Příspěvky: 1248
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod hipik634-750 » 02 srp 2013, 22:52

já myslím, že budu mít stejný problém s tím čerpadlem blbe vyvrtanym, co koukam na videu, tak me to nemaze vubec, ale na funkci to nema vliv ...
uprava: maze mi to tak od 4000 rpm. nalezen identicky problem s fapekem - nesedí díry na čerpadle na těsnění a na karter. provrtáno. evidentne je to sice nove cerpadlo, ale na mozna jinaci motor, proto nesedi.
uprava2: jen prevrtani diry samo o sobe zvetsuje prutok asi o 30% do valce. otacky tak 2500 a zacne mazat.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
 
Příspěvky: 1005
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod fapeko » 10 srp 2013, 23:11

Hipíku ,ale mě neseděli ani ty původní 50 let staré čerpadla co mi leželi doma na ten kanálek v tom bloku.
Řekl bych,že ty bloky byli zfušované už od výroby v KMZ :roll:
Dněpr moto servis Ostrava
Prodej náhradních dílů a opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
 
Příspěvky: 1248
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod hipik634-750 » 11 srp 2013, 09:18

to spis vypada, ze delal kazdej podle jinyho vykresu. nepravdepodobny, ze bysme meli blok ze stejny serie, ja mam B83....
ten prutok predniho mazan si zmensoval klestema - zmacknutim trubicky, nebo si pod to dal podlozku s mensi dirou ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
 
Příspěvky: 1005
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod fapeko » 12 srp 2013, 13:24

Jéé já mám také výr. číslo ,které začíná B83... :D Máme vojenské kvalitní bloky(motory) :lol:
Tu trubičku jsem mačkal sikovkama
Nezapomen si dát ten "O" kroužek pod ten "bazmekt plechový" at ti to tam neuniká jako u mě ;)
Dněpr moto servis Ostrava
Prodej náhradních dílů a opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
 
Příspěvky: 1248
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod hipik634-750 » 13 srp 2013, 21:51

haha, blbe nastavena vrtacka :) mam cislo B51151
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
 
Příspěvky: 1005
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod Jenda » 13 bře 2016, 22:18

Mohl by mi někdo vysvětlit jak se rozebírá odstředivka? "Něžně" rozebrat mi to nějak nejde a nerad bych to hned šroubovákem a kladivem dodělal :roll:
Jenda
 
Příspěvky: 67
Registrován: 15 črc 2015, 21:03

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod fapeko » 14 bře 2016, 00:04

Normálně to rozloupni určitě to bude slepené karbonem ty dvě půlky do sebe
viewtopic.php?f=8&t=1323&p=16133#p16133
Dněpr moto servis Ostrava
Prodej náhradních dílů a opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
 
Příspěvky: 1248
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod dněpr MT9 » 19 čer 2016, 09:15

Co se týká mazání motoru na dněpru tak jsme to od podlahy předělal čerpadlo jsem vyrobil nové pojišťovací ventil taky, a použil jsem ozubená kola z čerpadla do auta, olej jsem vyvedl ven z motoru a přes filtr zase zpět, vanu jsem předělal na větší s chladícími žebry a je ocelová takže nějaké sklouznutí po kameni nevadí a mám od mazání na věky pokoj
dněpr MT9
 

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod Fort » 19 čer 2016, 09:35

Máš nějaký fotky?
Fort
 
Příspěvky: 155
Registrován: 31 led 2014, 23:23
Bydliště: Písek

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod Dněpr MT9 » 19 čer 2016, 09:38

bohužel jenom poskládanýho celku ale pokud by byl zájem tak můžu detailně popsat co a jak.
Dněpr MT9
 

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod hipik634-750 » 20 čer 2016, 10:52

zajem je
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
 
Příspěvky: 1005
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod dněpr MT9 » 30 čer 2016, 17:01

Pro ty které to zajímá:

podpěra klikovky ve předu na které je namontováno původní čerpadlo se demontuje a na fréze se projede otvor kterým prochází osa čerpadla na 15mm do otvoru se nalisuje bronzové pouzdo a vyytočí se na průměr 13mm délka se nechá stejná. Na soustruhu se vytočí nové tělo do kterého přijdou ozubená kola čerpadla. materiál je hliník průměr 60mma délka 45mm. K tomu aby se dalo něco takového udělat je potřeba šajba pro mimostředné upnutí materiálu. před samotnou výrobou těla je potřeba mít ozubená kola čerpadla. Já jsem použil z auta a konkrétně z automobilu Simca 1301, průměr kol zubačky je 30mm a délka také 30mm takže oproti původnímu čerpadlu je šířka kol jednou taková. tzn. oleje bude jednou tolik. takže máme vytočený uložení obou kol čerpadla je potřeba perfektně upnout aby díry neházely do kžíže a aby vůle kol od stěny byla max 0,1 mm. po vytočení děr a samozřejmě taky průměrů pro hřídelky s bronzovými pouzdry na kterých budou kola nalisována se obrobek otočí a v horní časti se osoustruží samozřejmě taky mimostředně prototože v horní části by taková délka čerpadla zavazela klice. pak se do těla vytrají díry na trubku sání a trubku výtlaku. obě dvě díry mám se závity 12x1,5 a jsou ze zadu čerpadla. tzn při pohledu na motor ze předu tak sání v pravo a výtlak v levo. Ještě bude potřeba upravit ( opilovat ) v kartru motoru v pravé části nálitek aby nezavazel trubce sání. celé čerpadlo před montáží se uzavře broušeným plechem síla 5mm to kvůli výtlaku oleje. (přišroubování celého čerpadla je do původních děr). protože standartně jde tlak oleje do podpěry kliky a na horu do klikovky. po novu jde tlak oleje trubkou do vany kde je umístěn přetlakový ventil. ten jsem vyrobil jako samostatnou část mazání. dál jde olej do průchodky opět trubkou a z vany ven. trubka z vany jde v přední části a potom po pravé straně motoru nad pravý válec kde je držák filtru. držák filtruje vyroben ze železa a má dva vývody jeden je přívod oleje od čerpadla tedy už tou zmiňovanou trubkou a druhý je odvod zpět do motoru a to do místa kde je původně čidlo tlaku oleje. čidlo vyšroubovat a vyrobir přechodku do které půjde s hora trubka od filtru a do boku se našroubuje zpět do motoru a z čela se dá zpět čidlo. tedy přechodka je T kus. je potřeba převrtat díru v bloku motoru kvůli průtoku původní je tam 4mm převrtat na 6mm. do podpěry v místě průchodu oleje udělat zápich na fréza a dát O kroužek kvůli těsnění. a tím se obešlo celé původní plnění kliky olejem. původní díru od čerpadla na horu do kliky kterou šel olej zaslepit a to tak, že se zespodu vymontuje červík který těsnil a vyzávituje se díra dál a pak se našroubuje červík ale délka musí být větší aby zakryl původní vstup oleje z čerpadla. všechny propojení převlečné matice, zářezné těsnící kroužky nátrubky a trubky jsem použil z klasické hydrauliky, všechno je nataženo trubkou průměr 8mm. všechno stálo hafol času a 900Kč minulou sobotu jsem mazání prověřil 36 stupňů vedro a 350 km s jednou zastávkou na natankování kontrolka mazání pořád zhasnutá i na volnoběh = takže bez problémů
dněpr MT9
 

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod dněpr MT9 » 30 čer 2016, 17:09

jo ještě tohle všechno je pro motory OHV pro SV motory není potřeba dělat nic protože ty se umažou i tak jak jsou udělaný ze svazu z jednoho prostého důvodu mají na ojnicích válečky a ne lágry , joo jak jsou lágry na OHV bez oleje tak to moc nenajezdí
dněpr MT9
 

Re: MAZÁNÍ DNĚPR

Nový příspěvekod dněpr MT9 » 11 zář 2016, 18:32

20160827_142645.jpg
20160827_142726.jpg
20160827_141620.jpg
20160827_140459.jpg


teď jsem to měl rozdělaný tak pár fotek jak je čerpadlo udělaný
dněpr MT9
 
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

PředchozíDalší

Zpět na Opravy, údržba

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 3 návštevníků