MAZÁNÍ DNĚPR
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Po dlouhé době kdy byla dílna v rekonstrukci jsem se konečně dostal k tomu abych si postavil rezervní motor na eMku. Skoro všechny věci už jsem za pár let nasyslil tak jsem v tom neviděl problém. Naštěstí jsem už zvyklý všechny věci zkoušet a tak se mi povedla najít zajímavá závada kdy se asi ruský dělník o5 zlil jako mužik a nějak opomněl udělat do drážky v předním držáku ložiska motoru (tam co zapadá domeček ložiska) dírku na mazání rozvodových kol. Blok vypadá od pohledu že nemá moc najeté, příčina byla asi v tom mazání. Chvilka s fortunkou a bylo vyřešeno, dávám to sem jako výytrahu pro ty co si chtějí dělat sami motor, aby si fakt dávali bacha
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 úno 2017, 21:26
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
k 750. Jak tady ctu, tak s nastavajici teplotou mate hodne problem s mazanim. Po GO motoru, kdy jsem sehnal cerpadlo temer bez vule, kanalky sedi, okrouzek na plechovem bazmeku jsem dal, plechova vlozka na lozko kliky nebyla od bloku vymackana, v tesneni pod levy valec jsem take musel dostrihnout diru pro mazani, mam problem stejny.
Po zahrati, mi ani nekapne z kontrolni dirky ve valci, pri cca otacky tak polovicni.
Mel jsem dost prasacky opracovanou plochu na bloku, kde se pridela cerpadlo, trochu i kolibalo, tak tam zapustim gumovy okrouzek a uvidim.
Spis bych se ale ubiral smerem, jine cerpadlo, vetsi. Ma nekdo napad, z ceho vzit zubove soukoli? Treba fiat 600, nebo neco mensiho, aby to nebylo moc. Skrin cerpadla si klidne vyrobim, jen nevim z ceho vzit kolecka.
Po zahrati, mi ani nekapne z kontrolni dirky ve valci, pri cca otacky tak polovicni.
Mel jsem dost prasacky opracovanou plochu na bloku, kde se pridela cerpadlo, trochu i kolibalo, tak tam zapustim gumovy okrouzek a uvidim.
Spis bych se ale ubiral smerem, jine cerpadlo, vetsi. Ma nekdo napad, z ceho vzit zubove soukoli? Treba fiat 600, nebo neco mensiho, aby to nebylo moc. Skrin cerpadla si klidne vyrobim, jen nevim z ceho vzit kolecka.
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 úno 2017, 21:26
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Vymezil jsem vule kolecek na vysku z 0,11 na 0,01.
Staci k tomu soustruh a platky na kalene materily. Kryci plech jsem nechal prebrousit a misto papiroveho tesneni, zapustim gumovy okrouzek, z duvodu dost spatne opracovane plochy na bloku. Vice se s original cerpadlem udelat neda.
Mam tu cerpadlo z fiata cinqecento(nebo jak se to pise). Kolecka snizim a telo cerpadla vyrobim nove, potom by to melo uz byt snad dostatecne.
Staci k tomu soustruh a platky na kalene materily. Kryci plech jsem nechal prebrousit a misto papiroveho tesneni, zapustim gumovy okrouzek, z duvodu dost spatne opracovane plochy na bloku. Vice se s original cerpadlem udelat neda.
Mam tu cerpadlo z fiata cinqecento(nebo jak se to pise). Kolecka snizim a telo cerpadla vyrobim nove, potom by to melo uz byt snad dostatecne.
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 úno 2017, 21:26
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Takze oprava se nepovedla, vule kolecek na vysku jsem vymezil, na prechod kanalku jsem zapustil okrouzek a nic moc. Maze to lepe, ale po zahrati vubec. Veule mezi zuby opravit nejde. Dosla mi trpelivost a udelam cerpadlo, nove-silnejsi.
Muzete nekdo doporucit vysku ozubenych kol?
Jejich prumer je 26,4. Napadla mne vyska 10.
Muzete nekdo doporucit vysku ozubenych kol?
Jejich prumer je 26,4. Napadla mne vyska 10.
Naposledy upravil(a) romanovic24 dne 23 říj 2017, 21:38, celkem upraveno 1 x.
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Já bych řekl , že pokud jsi neudělal někde chybu při skládání ,tak hledáš problém tam kde není.
99,9% spodových motorů jezdí s původním čerpadlem a nic se jim nezadírá.
Možná kdyby jsi pochopil princip toho mazání ve válci a co se tam vlastně děje tak to nebudeš řešit
A kdyby tam nebyl ten kontrolní červík jak u M72 ,tak to taky neřešíš a jezdíš v pohodě dále.
99,9% spodových motorů jezdí s původním čerpadlem a nic se jim nezadírá.
Možná kdyby jsi pochopil princip toho mazání ve válci a co se tam vlastně děje tak to nebudeš řešit
A kdyby tam nebyl ten kontrolní červík jak u M72 ,tak to taky neřešíš a jezdíš v pohodě dále.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 úno 2017, 21:26
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Fapeko: prijde mi veliky hrk na koleckach mezi sebou, tam musi byt dost velky unik tlaku. Jedina chyba co mne napada, je ze hodne oleje vytece na rozvodova kola, nevedel jesm pri skladani, ze se resi i prutok na te trubicce a z kontrolniho kanalku. Mne to slo z obojiho, ale uz nevim v jakem pomeru.
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 úno 2017, 21:26
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Dnepr mt 9- koukam ze jsi take zkoncil u vyroby vlastniho cerpadla. Pekna prace. Ja dopadl stejne, akorat u motoru SV750. Uz je v podstate hotove, zajima mne na kolik baru jsi nastavil pojistovaci ventil. Ikdyz tam u meho motoru nejsou kluzna loziska, tak pojisteni jsem tam udelal, zatim ho mam na 5 baru.
Kolecka maji prumer 26,4 a vysku jsem upravil na 9 mm.
Kolecka maji prumer 26,4 a vysku jsem upravil na 9 mm.
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Ahoj to je první generace mazání co jsem udělal, v motoru je původní klika teď dělám na druhé klikovce a ta je z BMW , nicměně zpět k mazání. čerpadlo je ze Simcy průměr kolečka je cca 30mm a výška je cca 27mm omezovač na a teď už přesně nevím ale něco kolem 5 barů. mazání je odzkoušené něco málo přes 15000km a i při nejvyšších teplotách kdy se motor na volnoběh jen převaluje neblikne kontrolka, jediná nevýhoda je trubka k filtru venkem druhá generace to bude mít všechno schované v motoru a filtr bude za motorem pod převodovkou chráněný zespod plechem uchyceným na kostře, ovšem u druhé generace zbude z motoru jen kartr a válce s hlavama jinak bude vše jinak nebo z jiných mašin
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 úno 2017, 21:26
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
To budes delat i vacku a rozvodova kola? Ta klika je dobry napad, v pripade tehle stroju. OHV take nemaji ojelove filtry? No take mne napadlo si poridit jeste jeden motor a ten udelat s upravami, hlavne mazani. Ja pouzil kolecka z fiata cinqecento. I tak jsem musel udelat odskoceny svornik a misto papiroveho tesneni mam okrouzek. Nejradej bych na motor umistil budik na tlak oleje, nemam zadny vhodny. O vikendu to odskousim, tak jsem zvedavej. Snazil jsem se sem nacpat fotku, ale nejak mne to ted nejde.
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17 úno 2017, 21:26
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Telefon se umoudril a uz jdou vlozit fotky, tak pro inspiraci ostatnim, kdyby je take prestalo bavit puvodni cerpadlo na SV 750.
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Kolik by jsi chtěl za výrobu? Klidně SZ
Bohužel takové možnosti nemám.
Jinak vypadá to peckově?
Bohužel takové možnosti nemám.
Jinak vypadá to peckově?
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
od romanovic24 » 02 lis 2017, 21:56
To budes delat i vacku a rozvodova kola? Ta klika je dobry napad, v pripade tehle stroju. OHV take nemaji ojelove filtry? No take mne napadlo si poridit jeste jeden motor a ten udelat s upravami, hlavne mazani. Ja pouzil kolecka z fiata cinqecento. I tak jsem musel udelat odskoceny svornik a misto papiroveho tesneni mam okrouzek. Nejradej bych na motor umistil budik na tlak oleje, nemam zadny vhodny. O vikendu to odskousim, tak jsem zvedavej. Snazil jsem se sem nacpat fotku, ale nejak mne to ted nejde.
Tak rozvodový kola budou řetězový a vačka z BMW samozřejmě předělaná, kliku už mám v motoru + přední podpěra a čerpadlo to už je taky hotové, dál udělat vanu a dál předělat válce + udělat hlavy podařilo se mi najít náhrady jak ventilů tak vodítek tak sedel takže to předělám celý, ještě zpět k mazání budou dva okruhy na každej válec samostatně + hlídání tlaku na každej válec protože klika BMW je mazaná ze dvou stran
od romanovic24 » 02 lis 2017, 21:56
To budes delat i vacku a rozvodova kola? Ta klika je dobry napad, v pripade tehle stroju. OHV take nemaji ojelove filtry? No take mne napadlo si poridit jeste jeden motor a ten udelat s upravami, hlavne mazani. Ja pouzil kolecka z fiata cinqecento. I tak jsem musel udelat odskoceny svornik a misto papiroveho tesneni mam okrouzek. Nejradej bych na motor umistil budik na tlak oleje, nemam zadny vhodny. O vikendu to odskousim, tak jsem zvedavej. Snazil jsem se sem nacpat fotku, ale nejak mne to ted nejde.
Tak rozvodový kola budou řetězový a vačka z BMW samozřejmě předělaná, kliku už mám v motoru + přední podpěra a čerpadlo to už je taky hotové, dál udělat vanu a dál předělat válce + udělat hlavy podařilo se mi najít náhrady jak ventilů tak vodítek tak sedel takže to předělám celý, ještě zpět k mazání budou dva okruhy na každej válec samostatně + hlídání tlaku na každej válec protože klika BMW je mazaná ze dvou stran