Problém s motorom u M72 (náhle prestane ísť)
Napsal: 17 říj 2017, 18:59
Dobrý deň,
Píšem Vám, pač by som potreboval pomôcť, pretože som už zúfalý. Vlastním M72 so sajdou.
Motor: orig. SV 750
karburátory: K-37
vzduchový filter: papierový
olej: 15W50
prevodovka: orig. 4 rýchlosti (bez spiatočky)
benzín: natural 95 + aditívum olovnatej náhrady (dávam takmer dvojnásobnú dávku)
Elektrika: orig 6V sústava + 6V akumulátor YUASA B38-6A 14,7Ah (nová)
sviečky: Brisk N14YC
Stáva sa mi opakovaný problém, ktorý sa mi nepodarilo doposiaľ odstrániť. Z toho čo som odsledoval sa to správa vždy, keď idem dlhší čas na cca pol plynu v nízkych otáčkach. Proste z ničoho nič prestane akoby páliť. Je jedno či je relatívne ešte studená alebo po 3 hodinovej jazde. Avšak nikdy nezhasne na voľnobeh, ten pekne drží ale akonáhle jej pridám (pozvoľne alebo rázne, je to zajedno) začne sa akoby dusiť. Vôbec nechce ísť a musím pustiť plyn, inač by zhasla. Čo sa týka predstihu, tak ten aj keď oneskorím (páčka k sebe) nepomôže, jedine keď ho dám proste do výrazne skoršej polohy (od seba páčka) tak ako tak páli, ale prakticky bez výkonu. Nikdy ma však nikde nenechala, pač sa mi vždy problém podarilo dočasne odstrániť tým, že som ju v normálnom (správnom) nastavení predstihu, pomalinkým pridávaním plynu dostal do stredných až vysokých otáčok a v tých vysokých otáčkach par krát prudko pridal plyn a zas pustil (prakticky do maxima otáčok) a potom už išla normálne. Prišlo mi to akoby bola pripchatá hlavná tryska a týmto spôsobom som uvoľnil nečistotu z nej, ale zas na druhú stranu mi to nedáva zmysel, keďže oba valce sa správajú totožne. Skúšal som aj rôzne otvorený vzduch. Keď sa to stane v kopci za nízky otáčkach, pritom motorka si krásne ťahá (nejdem na plný plyn, žiadne trápenie) a zrazu prestane ísť. Zrejme pomáha jazdiť len na stredných až vyšších otáčkach ale to nechcem. Nie je to ono a k čomu potom boxer?! Avšak vie sa to stať aj po dlhých rovných úsekoch 50km/h na 4 rýchlosti, prakticky bez plynu a z obce von zrazu zistím, že už nejde.
Vyčistil som nádrž, palivový ventil (odkalovač, sitko), vyčistil som v karburátoroch šupátka i ihlu, vzduchový filter, vymenil cievku, baterku, sviečky (teraz na N14YC skoršie boli 16 ale na 14 ide lepšie). Najhoršie je, keď motorka zhasne v tomto problému, to potom je umenie natočiť. Sviečky keď som hneď vybral, boli prakticky tehlové a po márnych snahách nakopnúť stále suché. Pomáha len zavrieť vzduch, párkrát prekopnúť bez plynu a potom pootvoriť vzduch a bez plynu nakopnúť (a to aj keď je teplá). Karburátory som skúšal aj znovu opakovane preplavovať, aj prehodiť palivový ventil na rezervu. Taktiež ma napadlo že nedobíja jak má ale to som vylúčil, pač sa mi to stalo asi 10 minút po štarte s novou novo nabitou baterkou, navyše dynamo som aj meral.
-čo sa týka motoricky je v poriadku ide pekne, neklepe, vyrovnaný voľnobeh na nízkych otáčkach (nižšie už hádam ani nemôžu byť) a vždy vládze (aj keď sme traja)
Prepáčte mi za obsiahlosť a vopred Vám ďakujem za veškerú nápomocnosť.
Píšem Vám, pač by som potreboval pomôcť, pretože som už zúfalý. Vlastním M72 so sajdou.
Motor: orig. SV 750
karburátory: K-37
vzduchový filter: papierový
olej: 15W50
prevodovka: orig. 4 rýchlosti (bez spiatočky)
benzín: natural 95 + aditívum olovnatej náhrady (dávam takmer dvojnásobnú dávku)
Elektrika: orig 6V sústava + 6V akumulátor YUASA B38-6A 14,7Ah (nová)
sviečky: Brisk N14YC
Stáva sa mi opakovaný problém, ktorý sa mi nepodarilo doposiaľ odstrániť. Z toho čo som odsledoval sa to správa vždy, keď idem dlhší čas na cca pol plynu v nízkych otáčkach. Proste z ničoho nič prestane akoby páliť. Je jedno či je relatívne ešte studená alebo po 3 hodinovej jazde. Avšak nikdy nezhasne na voľnobeh, ten pekne drží ale akonáhle jej pridám (pozvoľne alebo rázne, je to zajedno) začne sa akoby dusiť. Vôbec nechce ísť a musím pustiť plyn, inač by zhasla. Čo sa týka predstihu, tak ten aj keď oneskorím (páčka k sebe) nepomôže, jedine keď ho dám proste do výrazne skoršej polohy (od seba páčka) tak ako tak páli, ale prakticky bez výkonu. Nikdy ma však nikde nenechala, pač sa mi vždy problém podarilo dočasne odstrániť tým, že som ju v normálnom (správnom) nastavení predstihu, pomalinkým pridávaním plynu dostal do stredných až vysokých otáčok a v tých vysokých otáčkach par krát prudko pridal plyn a zas pustil (prakticky do maxima otáčok) a potom už išla normálne. Prišlo mi to akoby bola pripchatá hlavná tryska a týmto spôsobom som uvoľnil nečistotu z nej, ale zas na druhú stranu mi to nedáva zmysel, keďže oba valce sa správajú totožne. Skúšal som aj rôzne otvorený vzduch. Keď sa to stane v kopci za nízky otáčkach, pritom motorka si krásne ťahá (nejdem na plný plyn, žiadne trápenie) a zrazu prestane ísť. Zrejme pomáha jazdiť len na stredných až vyšších otáčkach ale to nechcem. Nie je to ono a k čomu potom boxer?! Avšak vie sa to stať aj po dlhých rovných úsekoch 50km/h na 4 rýchlosti, prakticky bez plynu a z obce von zrazu zistím, že už nejde.
Vyčistil som nádrž, palivový ventil (odkalovač, sitko), vyčistil som v karburátoroch šupátka i ihlu, vzduchový filter, vymenil cievku, baterku, sviečky (teraz na N14YC skoršie boli 16 ale na 14 ide lepšie). Najhoršie je, keď motorka zhasne v tomto problému, to potom je umenie natočiť. Sviečky keď som hneď vybral, boli prakticky tehlové a po márnych snahách nakopnúť stále suché. Pomáha len zavrieť vzduch, párkrát prekopnúť bez plynu a potom pootvoriť vzduch a bez plynu nakopnúť (a to aj keď je teplá). Karburátory som skúšal aj znovu opakovane preplavovať, aj prehodiť palivový ventil na rezervu. Taktiež ma napadlo že nedobíja jak má ale to som vylúčil, pač sa mi to stalo asi 10 minút po štarte s novou novo nabitou baterkou, navyše dynamo som aj meral.
-čo sa týka motoricky je v poriadku ide pekne, neklepe, vyrovnaný voľnobeh na nízkych otáčkach (nižšie už hádam ani nemôžu byť) a vždy vládze (aj keď sme traja)
Prepáčte mi za obsiahlosť a vopred Vám ďakujem za veškerú nápomocnosť.